logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy Twoja strona wygrywa w Pagespeed'a?

  PR 11.01.2018, przeczytano 594 razy
ilustracja

Szybkość ładowania się strony to wartość, której nie należy pomijać. Ma ona niezwykle ważny wpływ na odbiór naszej strony przez użytkowników. Google ma w swojej ofercie całkiem ciekawe narzędzie, które pomaga przyspieszyć działanie serwisu - jest to Page Speed Insight. Co to takiego jest?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-twoja-strona-wygrywa-w-pagespeed-a,35086,artykul.html

Page Speed Insight - zmierz wydajność strony

Jak wynika z badań, każde opóźnienie dłuższe niż jedna sekunda wpływa na rozproszenie uwagi użytkownika, co negatywnie rzutuje na efektywność i atrakcyjność odwiedzanych stron. Google chcąc utrzymać zainteresowanie użytkownika i zadbać o jego komfort stworzyło narzędzie o nazwie PageSpeed Insight. Jego zadaniem jest analiza strony internetowej i mierzenie jej wydajności za pomocą zestawu specjalnych reguł. Każda witryna jest badana dwukrotnie – pod kątem komórkowego i komputerowego klienta użytkownika – przy użyciu adresu URL. W pierwszej kolejności PageSpeed Insight mierzy czas wczytywania części strony, która jest widoczna na ekranie użytkownika, a następnie sprawdza, jaki jest czas pełnego wczytania strony.

Google szczególną uwagę zwraca na czas ładowania strony. To właśnie ten czynnik jest decydujący o tym, czy dany użytkownik zostanie na naszej stronie. Niestety jest to również najbardziej niedoceniany parametr działania witryny. Czynnikami, które powszechnie wpływają na ich szybkość to: sprawność łącza internetowego użytkownika, objętość treści na stronie, ale przede wszystkim stabilność serwera hostującego stronę. Serwer musi być niezawodny i posiadać odpowiednią wydajność, by zapewnić, że użytkownicy, którzy przeglądają daną witrynę nie zauważą spowolnienia jej działania, co dosyć często zdarza się się przy zwiększonym natężeniu ruchu”  - mówi Michał Trziszka, CEO firmy INFO-CAL.
 
Wynik PageSpeed Insights mieści się w skali od 0 do 100 punktów. Według narzędzia, strona określana jako dobrze działająca, powinna osiągnąć wynik co najmniej 85 punktów. Jednak im wyższy tym lepiej. Trzeba pamiętać, że narzędzie jest ciągle usprawniane, więc wynik może się zmieniać. Po wykonaniu testu witryny użytkownik, oprócz wyniku liczbowego, otrzymuje również reguły, które są przestrzegane na stronie oraz listę problemów, które należy naprawić w celu poprawienia wydajności strony. Narzędzie dodatkowo przedstawia nam sugestie rozwiązania usterek, a wraz z nimi wskazanie priorytetów, wyznaczające jej istotność. Czerwony wykrzyknik oznacza, że problem może mieć duży wpływ na szybkość wyświetlania strony. Priorytet oznaczony kolorem żółtym, mówi o problemie, który nie będzie wymagał zbyt wiele pracy, a zielony znacznik wyboru informuje o braku poważnych problemów.

Na co zwraca uwagę PageSpped Insight?

Narzędzie Google uwzględnia wyłącznie aspekty wydajności renderowania strony, nie zwraca uwagi na aspekt działania witryny czy wydajności połączenia sieciowego. A więc, aby strona internetowa została oceniona z jak najwyższym wynikiem, należy zwrócić uwagę na: konfigurację serwera, strukturę kodu HTML strony, a także korzystanie z zasobów zewnętrznych, takich jak obrazy, pliki JavaScript i arkusze stylów CSS. Jeżeli jednak witryna została oceniona poniżej oczekiwań, wtedy warto zastosować się do sugestii, które powinny poprawić względną wydajność strony.

 

Źródło: INFO-CAL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dzisiejszych czasach większość osób korzysta z Internetu głównie na urządzeniach mobilnych, a najchętniej eksplorowanym rodzajem treści jest wideo. Jakie rozwiązania warto wykorzystać w swojej strategii w 2019 roku?
Vlepka – nowy sposób komunikacji
Vlepki pojawiły się na początku XX wieku i momentalnie zawładnęły przestrzenią publiczną. Okazało się bowiem, że wydrukowanie tych małych naklejek jest jednym z najtańszych i najlepszych rozwiązań marketingowych. Od razu zwracających uwagę na to, co chcemy zaprezentować.
Jastrzębie-Zdrój z nową identyfikacją wizualną i logo
Jastrzębie-Zdrój chce konsekwentnie budować swoją markę. W drugim półroczu 2018 r. w tworzenie systemu identyfikacji wizualnej miasta Jastrzębie-Zdrój wraz z Wydziałem Informacji, Promocji i Rozwoju włączyło się biuro projektowe i brandingowe ZIIJN.
Facebook obiecuje większą przejrzystość w blokowaniu treści
W listopadzie razem z ponad 70 organizacjami z całego świata fundacja Panoptykon pisała do Marka Zuckerberga w sprawie wzmocnienia uprawnień użytkowników, którzy zostali zablokowani na Facebooku. Portal często usuwa treści w nieprzejrzysty i mocno arbitralny sposób, a użytkownicy nie mają realnej możliwości, aby takie decyzje skutecznie podważyć. Publikujemy odpowiedź FB.
Case study: Radosne Święta dzięki Restauracji Wigilijnej „Cicha” na Pizzaportal.pl
Klienci PizzaPortal.pl za pośrednictwem platformy i wyjątkowej Restauracji Wigilijnej „Cicha” wspomogli w te Święta Bożego Narodzenia szczytny cel, dzieląc się posiłkiem z podopiecznymi Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Dzięki ich szczodrości ponad 350 samotnych starszych osób spędziło ten szczególny wieczór w atmosferze radości i spokoju.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764