logo
WIEDZA

Czy Twoja strona wygrywa w Pagespeed'a?

  PR 11.01.2018, przeczytano 557 razy
ilustracja

Szybkość ładowania się strony to wartość, której nie należy pomijać. Ma ona niezwykle ważny wpływ na odbiór naszej strony przez użytkowników. Google ma w swojej ofercie całkiem ciekawe narzędzie, które pomaga przyspieszyć działanie serwisu - jest to Page Speed Insight. Co to takiego jest?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-twoja-strona-wygrywa-w-pagespeed-a,35086,artykul.html

Page Speed Insight - zmierz wydajność strony

Jak wynika z badań, każde opóźnienie dłuższe niż jedna sekunda wpływa na rozproszenie uwagi użytkownika, co negatywnie rzutuje na efektywność i atrakcyjność odwiedzanych stron. Google chcąc utrzymać zainteresowanie użytkownika i zadbać o jego komfort stworzyło narzędzie o nazwie PageSpeed Insight. Jego zadaniem jest analiza strony internetowej i mierzenie jej wydajności za pomocą zestawu specjalnych reguł. Każda witryna jest badana dwukrotnie – pod kątem komórkowego i komputerowego klienta użytkownika – przy użyciu adresu URL. W pierwszej kolejności PageSpeed Insight mierzy czas wczytywania części strony, która jest widoczna na ekranie użytkownika, a następnie sprawdza, jaki jest czas pełnego wczytania strony.

Google szczególną uwagę zwraca na czas ładowania strony. To właśnie ten czynnik jest decydujący o tym, czy dany użytkownik zostanie na naszej stronie. Niestety jest to również najbardziej niedoceniany parametr działania witryny. Czynnikami, które powszechnie wpływają na ich szybkość to: sprawność łącza internetowego użytkownika, objętość treści na stronie, ale przede wszystkim stabilność serwera hostującego stronę. Serwer musi być niezawodny i posiadać odpowiednią wydajność, by zapewnić, że użytkownicy, którzy przeglądają daną witrynę nie zauważą spowolnienia jej działania, co dosyć często zdarza się się przy zwiększonym natężeniu ruchu”  - mówi Michał Trziszka, CEO firmy INFO-CAL.
 
Wynik PageSpeed Insights mieści się w skali od 0 do 100 punktów. Według narzędzia, strona określana jako dobrze działająca, powinna osiągnąć wynik co najmniej 85 punktów. Jednak im wyższy tym lepiej. Trzeba pamiętać, że narzędzie jest ciągle usprawniane, więc wynik może się zmieniać. Po wykonaniu testu witryny użytkownik, oprócz wyniku liczbowego, otrzymuje również reguły, które są przestrzegane na stronie oraz listę problemów, które należy naprawić w celu poprawienia wydajności strony. Narzędzie dodatkowo przedstawia nam sugestie rozwiązania usterek, a wraz z nimi wskazanie priorytetów, wyznaczające jej istotność. Czerwony wykrzyknik oznacza, że problem może mieć duży wpływ na szybkość wyświetlania strony. Priorytet oznaczony kolorem żółtym, mówi o problemie, który nie będzie wymagał zbyt wiele pracy, a zielony znacznik wyboru informuje o braku poważnych problemów.

Na co zwraca uwagę PageSpped Insight?

Narzędzie Google uwzględnia wyłącznie aspekty wydajności renderowania strony, nie zwraca uwagi na aspekt działania witryny czy wydajności połączenia sieciowego. A więc, aby strona internetowa została oceniona z jak najwyższym wynikiem, należy zwrócić uwagę na: konfigurację serwera, strukturę kodu HTML strony, a także korzystanie z zasobów zewnętrznych, takich jak obrazy, pliki JavaScript i arkusze stylów CSS. Jeżeli jednak witryna została oceniona poniżej oczekiwań, wtedy warto zastosować się do sugestii, które powinny poprawić względną wydajność strony.

 

Źródło: INFO-CAL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone