logo
WIEDZA

Czy Twoja strona wygrywa w Pagespeed'a?

redakcja  PR 11.01.2018, przeczytano 517 razy
ilustracja

Szybkość ładowania się strony to wartość, której nie należy pomijać. Ma ona niezwykle ważny wpływ na odbiór naszej strony przez użytkowników. Google ma w swojej ofercie całkiem ciekawe narzędzie, które pomaga przyspieszyć działanie serwisu - jest to Page Speed Insight. Co to takiego jest?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-twoja-strona-wygrywa-w-pagespeed-a,35086,artykul.html

Page Speed Insight - zmierz wydajność strony

Jak wynika z badań, każde opóźnienie dłuższe niż jedna sekunda wpływa na rozproszenie uwagi użytkownika, co negatywnie rzutuje na efektywność i atrakcyjność odwiedzanych stron. Google chcąc utrzymać zainteresowanie użytkownika i zadbać o jego komfort stworzyło narzędzie o nazwie PageSpeed Insight. Jego zadaniem jest analiza strony internetowej i mierzenie jej wydajności za pomocą zestawu specjalnych reguł. Każda witryna jest badana dwukrotnie – pod kątem komórkowego i komputerowego klienta użytkownika – przy użyciu adresu URL. W pierwszej kolejności PageSpeed Insight mierzy czas wczytywania części strony, która jest widoczna na ekranie użytkownika, a następnie sprawdza, jaki jest czas pełnego wczytania strony.

Google szczególną uwagę zwraca na czas ładowania strony. To właśnie ten czynnik jest decydujący o tym, czy dany użytkownik zostanie na naszej stronie. Niestety jest to również najbardziej niedoceniany parametr działania witryny. Czynnikami, które powszechnie wpływają na ich szybkość to: sprawność łącza internetowego użytkownika, objętość treści na stronie, ale przede wszystkim stabilność serwera hostującego stronę. Serwer musi być niezawodny i posiadać odpowiednią wydajność, by zapewnić, że użytkownicy, którzy przeglądają daną witrynę nie zauważą spowolnienia jej działania, co dosyć często zdarza się się przy zwiększonym natężeniu ruchu”  - mówi Michał Trziszka, CEO firmy INFO-CAL.
 
Wynik PageSpeed Insights mieści się w skali od 0 do 100 punktów. Według narzędzia, strona określana jako dobrze działająca, powinna osiągnąć wynik co najmniej 85 punktów. Jednak im wyższy tym lepiej. Trzeba pamiętać, że narzędzie jest ciągle usprawniane, więc wynik może się zmieniać. Po wykonaniu testu witryny użytkownik, oprócz wyniku liczbowego, otrzymuje również reguły, które są przestrzegane na stronie oraz listę problemów, które należy naprawić w celu poprawienia wydajności strony. Narzędzie dodatkowo przedstawia nam sugestie rozwiązania usterek, a wraz z nimi wskazanie priorytetów, wyznaczające jej istotność. Czerwony wykrzyknik oznacza, że problem może mieć duży wpływ na szybkość wyświetlania strony. Priorytet oznaczony kolorem żółtym, mówi o problemie, który nie będzie wymagał zbyt wiele pracy, a zielony znacznik wyboru informuje o braku poważnych problemów.

Na co zwraca uwagę PageSpped Insight?

Narzędzie Google uwzględnia wyłącznie aspekty wydajności renderowania strony, nie zwraca uwagi na aspekt działania witryny czy wydajności połączenia sieciowego. A więc, aby strona internetowa została oceniona z jak najwyższym wynikiem, należy zwrócić uwagę na: konfigurację serwera, strukturę kodu HTML strony, a także korzystanie z zasobów zewnętrznych, takich jak obrazy, pliki JavaScript i arkusze stylów CSS. Jeżeli jednak witryna została oceniona poniżej oczekiwań, wtedy warto zastosować się do sugestii, które powinny poprawić względną wydajność strony.

 

Źródło: INFO-CAL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Mobile i programmatic – duet doskonały?
Rynek mobile programmatic rośnie w bardzo szybkim tempie i zyskuje coraz większą popularność. Trzeba jednak wiedzieć, jak skutecznie przeprowadzać kampanie z zastosowaniem zaawansowanej technologii oraz danych, tak aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Jak tworzyć efektywne kampanie przy pomocy modelu programmatic reklamy mobilnej? O tym w artykule Mariusza...
Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?
W marcu, Google poinformował na swoim oficjalnym blogu  o stopniowym migrowaniu witryn do indeksu mobilnego. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania organicznego zostaną z czasem ujednolicone na wszystkich urządzeniach w oparciu o Mobile-First Index. Jak poprawnie zoptymalizować stronę pod różne urządzenia i czym jest Mobile-First Index? Na te pytania odpowiada Joanna...
Zalety wykorzystania chatbota do organizacji konkursów na Facebooku
Chociaż efektywne prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych staje się coraz większym wyzwaniem, konkurs na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie społeczności. Duży zasięg wiąże się jednak z mnóstwem pracy, z której części wyręczyć nas może chatbot konkursowy.
Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co...
Rola dotyku w projektowaniu architektury sklepów i punktów sprzedaży
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
 
poniedziałek 23.07.2018, 230 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone