logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy Twoja strona wygrywa w Pagespeed'a?

  PR 11.01.2018, przeczytano 946 razy
ilustracja

Szybkość ładowania się strony to wartość, której nie należy pomijać. Ma ona niezwykle ważny wpływ na odbiór naszej strony przez użytkowników. Google ma w swojej ofercie całkiem ciekawe narzędzie, które pomaga przyspieszyć działanie serwisu - jest to Page Speed Insight. Co to takiego jest?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-twoja-strona-wygrywa-w-pagespeed-a,35086,artykul.html

Page Speed Insight - zmierz wydajność strony

Jak wynika z badań, każde opóźnienie dłuższe niż jedna sekunda wpływa na rozproszenie uwagi użytkownika, co negatywnie rzutuje na efektywność i atrakcyjność odwiedzanych stron. Google chcąc utrzymać zainteresowanie użytkownika i zadbać o jego komfort stworzyło narzędzie o nazwie PageSpeed Insight. Jego zadaniem jest analiza strony internetowej i mierzenie jej wydajności za pomocą zestawu specjalnych reguł. Każda witryna jest badana dwukrotnie – pod kątem komórkowego i komputerowego klienta użytkownika – przy użyciu adresu URL. W pierwszej kolejności PageSpeed Insight mierzy czas wczytywania części strony, która jest widoczna na ekranie użytkownika, a następnie sprawdza, jaki jest czas pełnego wczytania strony.

Google szczególną uwagę zwraca na czas ładowania strony. To właśnie ten czynnik jest decydujący o tym, czy dany użytkownik zostanie na naszej stronie. Niestety jest to również najbardziej niedoceniany parametr działania witryny. Czynnikami, które powszechnie wpływają na ich szybkość to: sprawność łącza internetowego użytkownika, objętość treści na stronie, ale przede wszystkim stabilność serwera hostującego stronę. Serwer musi być niezawodny i posiadać odpowiednią wydajność, by zapewnić, że użytkownicy, którzy przeglądają daną witrynę nie zauważą spowolnienia jej działania, co dosyć często zdarza się się przy zwiększonym natężeniu ruchu”  - mówi Michał Trziszka, CEO firmy INFO-CAL.
 
Wynik PageSpeed Insights mieści się w skali od 0 do 100 punktów. Według narzędzia, strona określana jako dobrze działająca, powinna osiągnąć wynik co najmniej 85 punktów. Jednak im wyższy tym lepiej. Trzeba pamiętać, że narzędzie jest ciągle usprawniane, więc wynik może się zmieniać. Po wykonaniu testu witryny użytkownik, oprócz wyniku liczbowego, otrzymuje również reguły, które są przestrzegane na stronie oraz listę problemów, które należy naprawić w celu poprawienia wydajności strony. Narzędzie dodatkowo przedstawia nam sugestie rozwiązania usterek, a wraz z nimi wskazanie priorytetów, wyznaczające jej istotność. Czerwony wykrzyknik oznacza, że problem może mieć duży wpływ na szybkość wyświetlania strony. Priorytet oznaczony kolorem żółtym, mówi o problemie, który nie będzie wymagał zbyt wiele pracy, a zielony znacznik wyboru informuje o braku poważnych problemów.

Na co zwraca uwagę PageSpped Insight?

Narzędzie Google uwzględnia wyłącznie aspekty wydajności renderowania strony, nie zwraca uwagi na aspekt działania witryny czy wydajności połączenia sieciowego. A więc, aby strona internetowa została oceniona z jak najwyższym wynikiem, należy zwrócić uwagę na: konfigurację serwera, strukturę kodu HTML strony, a także korzystanie z zasobów zewnętrznych, takich jak obrazy, pliki JavaScript i arkusze stylów CSS. Jeżeli jednak witryna została oceniona poniżej oczekiwań, wtedy warto zastosować się do sugestii, które powinny poprawić względną wydajność strony.

 

Źródło: INFO-CAL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764