logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy Usługi Zarządzania Drukiem sprawdzą się w hybrydowym świecie pracy?

  PR 04.05.2022, przeczytano 397 razy
ilustracja

Paweł Lechicki MPS Coordinator w firmie Brother


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-uslugi-zarzadzania-drukiem-sprawdza-sie-w-hybrydowym-swiecie-pracy,395711,artykul.html

Popularność pracy hybrydowej stale rośnie, liczne badania obrazują, że ten tryb współpracy zostanie z nami na dłużej. Należy jednak zwrócić uwagę, że wykonywanie służbowych obowiązków w modelu pracy zdalnej powoduje liczne wyzwania technologiczne, z którymi muszą mierzyć się pracodawcy. Jednym z narzędzi, które znacznie upraszczają zarządzanie drukiem w wielu rozproszonych lokalizacjach, jest program Managed Print Services (MPS). To rozwiązanie pomaga nie tylko oszczędzać czas, pozytywnie wpływa także na wydajność pracy oraz zwiększa produktywność, ale i obniża koszty druku. Nic więc dziwnego, że ponad połowa (53%) organizacji szacuje, że ich inwestycje w usługę MPS wzrosną w ciągu najbliższych 12 miesięcy[1] – przy czym najbardziej dynamiczny przyrost pochodzi z firm z sektora MŚP. Warto zauważyć, że małe przedsiębiorstwa są również zaniepokojone rosnącym ryzykiem naruszeń cyberbezpieczeństwa w tym ataków złośliwego oprogramowania i naruszeń danych[2], a rozwiązanie MPS może pomóc im zapewnić odpowiedni poziom ochrony informacji.

MPS wspiera cyfrową transformację

W dobie pandemii digitalizacja dokumentów stała się koniecznością. Organizacje wdrażają programy transformacji cyfrowej, aby dotrzymać kroku praktykom pracy wdrożonym w obliczu pandemii i związanymi z nią obostrzeniami sanitarnymi[3]. Aż 37% przedsiębiorstw postrzega usługi Managed Print Services jako ważny czynnik napędzający cyfryzację5. Rozwiązanie zapewnia wykorzystanie urządzeń wielofunkcyjnych, które umożliwiają nie tylko drukowanie dokumentów, ale także ich digitalizację – poprzez skanowanie, zapisywanie i udostępnianie plików, co jest szczególnie pożądane przy rozproszonym modelu pracy.

Elastycznie dopasowuje się do bieżących potrzeb biznesu

Warto zauważyć, że aż 85% firm zdeklarowało spadek wolumenu druku biurowego związany z pandemią[1]. Jednak ilość wydruków po pandemii może znacznie różnić się od tej, którą firma wstępnie założy. Przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 20 pracowników spodziewają się wydrukować tylko o 11% mniej stron[4]. Należy zwrócić uwagę, że prawdziwe wyzwanie związane z pracą hybrydową to zarządzaniem nieregularnością w ilości wydruków. MPS pomaga sprostać tej sytuacji – monitorując wykorzystanie drukarki i optymalizując infrastrukturę drukowania na bieżąco. Korzystając z tej usługi, przedsiębiorca płaci za to, co drukuje, bez minimalnych limitów wydruku. Program zapewnia widoczność i kontrolę kosztu każdej drukarki we flocie, niezależnie od jej lokalizacji. Ponadto reaguje również na automatyczne alerty o materiałach eksploatacyjnych, wysyłając kasety z tuszem i tonerem – czy to do biura, czy bezpośrednio na adres domowy pracowników. Serwis w przypadku urządzeń pracujących w wielu lokalizacjach, też stanowi wyzwanie dla działu IT. Naprawa oraz monitorowanie wielu modeli drukujących, w różnych miejscach jest sporym obciążeniem dlatego usługa MPS lepiej i ekonomiczniej sprosta tym zadaniom.

Zarządzanie drukiem wspiera środowisko naturalne

83% firm jest świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju działalności, ale aż 52% twierdzi, że zmniejszenie wpływu na środowisko jest obecnie wyższym priorytetem zarządzania drukiem niż redukcja kosztów[1]. Odpowiedzialny i zrównoważony rozwój biznesu stał się celem wielu firm. Ograniczenie odpadów drukarskich zmniejsza zarówno negatywny wpływ na finanse, jak i środowisko – a MPS umożliwia monitorowanie i zarządzanie ilością papieru, energii i materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych przez pracowników w wielu lokalizacjach. Warto zauważyć, że usługa zarządzania drukiem jest formułą, w której klient polega na zewnętrznym dostawcy w obszarze zakupu sprzętu, serwisowaniu, uzupełnianiu materiałów eksploatacyjnych.

Przejście na pracę hybrydową powoduje, że coraz więcej firm przenosi swoją infrastrukturę druku do chmury, aby umożliwić pracownikom pracę zdalną. W związku z tym ważne jest, aby móc monitorować i zarządzać drukowaniem w każdej lokalizacji, w której pracują zatrudnieni. Przedsiębiorstwa mają szansę na umocnienie relacji ze swoimi pracownikami, zapewniając im elastyczność pracy z domu, przez co zmniejszają prawdopodobieństwo migracji talentów. Organizacje są bardziej skłonne do rozwijania tych możliwości, jeśli ich dostawca MPS oferuje narzędzia do zarządzania drukowaniem w chmurze zarówno w środowisku biurowym, jak i domowym.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

Dodatkowe informacje:

Źródła
1. Quocirca: "Co dalej z przemysłem drukarskim, 2021?"
2. Millioninsights.com: "Podsumowanie raportu: Raport z analizy rynku usług zarządzania drukiem (MPS), według kanału, według wdrożenia, według organizacji, według aplikacji i prognoz segmentów od 2020 do 2027 r."
3. Quocirca: "Managed Print Services, 2021 - Transformacja hybrydowego miejsca pracy"
4. keypointintelligence.com: "Czy nakłady drukarek biurowych kiedykolwiek powrócą do normy? To zależy" - marzec 2021
5. https://quocirca.com/content/quocirca-mps-2021/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oczekiwania klientów rynków krajów Bałtyckich od e-sklepów
Rynki krajów Bałtyckich prężnie się rozwijają. Szacowany roczny wzrost handlu elektronicznego dla wszystkich 3 państw wynosi powyżej 5% dla 6,2 mln osób. Konsumenci to głównie młodzi ludzie, którzy doskonale wiedzą, jak poruszać się w Internecie. Potencjał ten zaczyna dostrzegać także coraz więcej przedsiębiorców, również tych z Polski. Packeta Poland - cyfrowa...
Reklama cyfrowa dotarła do ściany i z hukiem się od niej odbiła. Aż 67 proc. marketerów odnotowało spadek efektywności promocji w sieci. Eksperci przewidują odrodzenie zewnętrznych nośników: billboardów i banerów. W tym roku 9 na 10 specjalistów ds. reklamy zwiększy swoje wydatki na reklamę zewnętrzną, wynika z raportu firmy OneScreen.ai.
Technologie i online nie wyparły z rynku stacjonarnych targów. Branża wraca do formy
Branża targowa i wystawiennicza to jeden z sektorów, który najmocniej ucierpiał przez pandemię i lockdowny, ale też sektor, który szybko dostosował się do nowych warunków i w popandemicznej rzeczywistości wrócił do prężnego rozwoju. – Pandemia pokazała nam, że spotkań twarzą w twarz nie da się niczym zastąpić – podkreślają przedstawiciele branży na...
Przez lata branża e-commerce ostro walczyła o klienta tnąc ceny, jak to tylko możliwe. Ten trend właśnie się odwraca. Także sklepy internetowe muszą w końcu zacząć wystawiać wyższe rachunki. A co za tym idzie, branża dołączyła do tych, które napędzają inflację. Nie oznacza to jednak tego, że kupujący odwrócą się od internetowych sklepów.
Aż 6 na 10 firm z sektora handlowego zwiększy w tym roku swoje wydatki na cyfrową reklamę zewnętrzną, wynika z najnowszego raportu firmy Alfi. Odbędzie się to kosztem tradycyjnych kanałów, takich jak telewizja, gazety, magazyny i radio, których skuteczność po pandemii znacząco spada. Branża handlowa szuka też uzupełnienia reklamy online.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764