logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy Usługi Zarządzania Drukiem sprawdzą się w hybrydowym świecie pracy?

  PR 04.05.2022, przeczytano 811 razy
ilustracja

Paweł Lechicki MPS Coordinator w firmie Brother


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-uslugi-zarzadzania-drukiem-sprawdza-sie-w-hybrydowym-swiecie-pracy,395711,artykul.html

Popularność pracy hybrydowej stale rośnie, liczne badania obrazują, że ten tryb współpracy zostanie z nami na dłużej. Należy jednak zwrócić uwagę, że wykonywanie służbowych obowiązków w modelu pracy zdalnej powoduje liczne wyzwania technologiczne, z którymi muszą mierzyć się pracodawcy. Jednym z narzędzi, które znacznie upraszczają zarządzanie drukiem w wielu rozproszonych lokalizacjach, jest program Managed Print Services (MPS). To rozwiązanie pomaga nie tylko oszczędzać czas, pozytywnie wpływa także na wydajność pracy oraz zwiększa produktywność, ale i obniża koszty druku. Nic więc dziwnego, że ponad połowa (53%) organizacji szacuje, że ich inwestycje w usługę MPS wzrosną w ciągu najbliższych 12 miesięcy[1] – przy czym najbardziej dynamiczny przyrost pochodzi z firm z sektora MŚP. Warto zauważyć, że małe przedsiębiorstwa są również zaniepokojone rosnącym ryzykiem naruszeń cyberbezpieczeństwa w tym ataków złośliwego oprogramowania i naruszeń danych[2], a rozwiązanie MPS może pomóc im zapewnić odpowiedni poziom ochrony informacji.

MPS wspiera cyfrową transformację

W dobie pandemii digitalizacja dokumentów stała się koniecznością. Organizacje wdrażają programy transformacji cyfrowej, aby dotrzymać kroku praktykom pracy wdrożonym w obliczu pandemii i związanymi z nią obostrzeniami sanitarnymi[3]. Aż 37% przedsiębiorstw postrzega usługi Managed Print Services jako ważny czynnik napędzający cyfryzację5. Rozwiązanie zapewnia wykorzystanie urządzeń wielofunkcyjnych, które umożliwiają nie tylko drukowanie dokumentów, ale także ich digitalizację – poprzez skanowanie, zapisywanie i udostępnianie plików, co jest szczególnie pożądane przy rozproszonym modelu pracy.

Elastycznie dopasowuje się do bieżących potrzeb biznesu

Warto zauważyć, że aż 85% firm zdeklarowało spadek wolumenu druku biurowego związany z pandemią[1]. Jednak ilość wydruków po pandemii może znacznie różnić się od tej, którą firma wstępnie założy. Przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 20 pracowników spodziewają się wydrukować tylko o 11% mniej stron[4]. Należy zwrócić uwagę, że prawdziwe wyzwanie związane z pracą hybrydową to zarządzaniem nieregularnością w ilości wydruków. MPS pomaga sprostać tej sytuacji – monitorując wykorzystanie drukarki i optymalizując infrastrukturę drukowania na bieżąco. Korzystając z tej usługi, przedsiębiorca płaci za to, co drukuje, bez minimalnych limitów wydruku. Program zapewnia widoczność i kontrolę kosztu każdej drukarki we flocie, niezależnie od jej lokalizacji. Ponadto reaguje również na automatyczne alerty o materiałach eksploatacyjnych, wysyłając kasety z tuszem i tonerem – czy to do biura, czy bezpośrednio na adres domowy pracowników. Serwis w przypadku urządzeń pracujących w wielu lokalizacjach, też stanowi wyzwanie dla działu IT. Naprawa oraz monitorowanie wielu modeli drukujących, w różnych miejscach jest sporym obciążeniem dlatego usługa MPS lepiej i ekonomiczniej sprosta tym zadaniom.

Zarządzanie drukiem wspiera środowisko naturalne

83% firm jest świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju działalności, ale aż 52% twierdzi, że zmniejszenie wpływu na środowisko jest obecnie wyższym priorytetem zarządzania drukiem niż redukcja kosztów[1]. Odpowiedzialny i zrównoważony rozwój biznesu stał się celem wielu firm. Ograniczenie odpadów drukarskich zmniejsza zarówno negatywny wpływ na finanse, jak i środowisko – a MPS umożliwia monitorowanie i zarządzanie ilością papieru, energii i materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych przez pracowników w wielu lokalizacjach. Warto zauważyć, że usługa zarządzania drukiem jest formułą, w której klient polega na zewnętrznym dostawcy w obszarze zakupu sprzętu, serwisowaniu, uzupełnianiu materiałów eksploatacyjnych.

Przejście na pracę hybrydową powoduje, że coraz więcej firm przenosi swoją infrastrukturę druku do chmury, aby umożliwić pracownikom pracę zdalną. W związku z tym ważne jest, aby móc monitorować i zarządzać drukowaniem w każdej lokalizacji, w której pracują zatrudnieni. Przedsiębiorstwa mają szansę na umocnienie relacji ze swoimi pracownikami, zapewniając im elastyczność pracy z domu, przez co zmniejszają prawdopodobieństwo migracji talentów. Organizacje są bardziej skłonne do rozwijania tych możliwości, jeśli ich dostawca MPS oferuje narzędzia do zarządzania drukowaniem w chmurze zarówno w środowisku biurowym, jak i domowym.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

Dodatkowe informacje:

Źródła
1. Quocirca: "Co dalej z przemysłem drukarskim, 2021?"
2. Millioninsights.com: "Podsumowanie raportu: Raport z analizy rynku usług zarządzania drukiem (MPS), według kanału, według wdrożenia, według organizacji, według aplikacji i prognoz segmentów od 2020 do 2027 r."
3. Quocirca: "Managed Print Services, 2021 - Transformacja hybrydowego miejsca pracy"
4. keypointintelligence.com: "Czy nakłady drukarek biurowych kiedykolwiek powrócą do normy? To zależy" - marzec 2021
5. https://quocirca.com/content/quocirca-mps-2021/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Design niosący zmianę - rozmowa z Ingrid van der Wacht
O tym, dlaczego przyszłość jest naszym wspólnym projektem i czy może być perfekcyjna, rozmawiamy z Ingrid van der Wacht, facylitatorką i specjalistką ds. komunikacji od lat pracującą dla Dutch Design Foundation – organizatora Dutch Design Week, a także jurorką w tegorocznej edycji konkursu make me!
Czy w 2023 roku czeka nas reklamowy boom w podcastach?
Analizując trendy w marketingu cyfrowym, nie sposób przejść obojętnie wobec rosnącej popularności podcastów – twierdzi Marta Sielska z agencji Spicy Mobile. Podczas gdy podcastów słucha już prawie co trzeci internauta w Polsce, dla marketerów to przede wszystkim doskonały kanał reklamowy.
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie, wartość tego rynku zwiększy się w br. o ponad 62% do poziomu 109 mld dolarów. A kluczową rolę w interakcjach z klientami będą odgrywały voiceboty, obsługując 2/3...
Immersyjne doświadczenia czy metawers? Personalizacja, a może wszechobecny CX? Podejście holistyczne czy fokusowe? Poznaj trzy trendy, które wsparte automatyzacją, zadecydują o sukcesie na rynku e-handlu i omnichannel w 2023 roku.
Webinary 2022 – podsumowanie branży, która się profesjonalizuje
W 2022 roku użytkownicy polskiego ClickMeeting na wydarzeniach online w sumie spędzili 1 086 426 dni. Średni czas każdego spotkania to 109 minut. Padł też nowy rekord dotyczący przychodu z jednego wydarzenia online, który wynosi ponad 95 tys. złotych. Specjaliści ClickMeeting podkreślają, że w ubiegłym roku mocno dało się zauważyć, że rynek zdecydowanie ulega...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764