logo
WIEDZA

Czy warto docenić Snapchat?

redakcja  PR 18.03.2017, przeczytano 223 razy

Snapchat nie przestaje śledzić najnowszych trendów w mediach społecznościowych, dlatego zmienia się z prędkością światła. Jeżeli 2015 był rokiem Instagrama, 2016 to prawdopodobnie rok Snapchata. Do kogo będzie należał 2017? Okaże się już wkrótce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-warto-docenic-snapchat,31849,artykul.html

Dzięki wzrostowi 400% odsłon wideo od zeszłego roku, Snapchat zwiększył zaangażowanie publiczności. Coraz częściej odbiorcami się nie tylko nastolatki, ale również młode osoby dorosłe. Nie tylko liczby mówią o tym, że serwis każdego dnia jest coraz większy, ale również rosnące zainteresowanie użytkowników i marek, które ciągle szukają nowych sposobów na wyrażenie siebie za pomocą serwisu.

Co jednak sprawia, że Snapchat jest wyjątkowy i dlaczego warto go docenić w mediach społecznościowych?

Gotowość na zmiany

Snapchat znacząco zmienił się od momentu, kiedy po raz pierwszy o nim usłyszeliśmy. W inny sposób postrzega siebie oraz swoje możliwości. Firma zdaje się rozumieć, że teraz może wprowadzać nowe funkcje, nie koncentrując się wyłącznie na zabawie i komunikacji. To pierwszy krok do sukcesu.

Nie ma potrzeby, aby ograniczać publiczność

Serwis rozpoczął swoją działalność jako nowa funkcja skierowana do nastolatków i młodych dorosłych. Zaczął sobie jednak zdawać sprawę, że nie ma potrzeby, aby zawężać grupę odbiorców. Snapchat jest obecnie najbardziej popularny wśród Millenialsów, ale coraz częściej korzysta z niego starsza publiczność, która stara się zrozumieć jego popularność, ciesząc się natychmiastową komunikacją i zabawnymi filtrami. 

Więcej dla odbiorców

Gdy Snapchat zdał sobie sprawę, które filtry cieszyły się dużym powodzeniem, zaczął dawać więcej z nich odbiorcom. Dzisiaj wydaje się, że dodawanie filtrów jest jednym z ulubionych wyborów użytkowników.

- Snapchat chce się ciągle zmieniać, dodawać funkcje obejmujące nowe filtry lub innowacje w sposobie komunikowania. Jego starania o użytkowników nie idą na marne, bo zaciekawieni wracają po więcej – mówi Tomasz Orzechowski, Prezes Zarządu 365agencja. - 54% użytkowników sprawdza aplikację codziennie – dodaje.

Oparcie na nietrwałości

Kluczem do sukcesu Snapchata było skupienie się na nietrwałości. Firma dążyła do tego, by użytkownicy codziennie sprawdzali aplikację, zdając sobie sprawę, że treść snapa zniknie w ciągu najbliższych 24 godzin.

Obietnice nabycia

Snapchat kupuje Bitstrips, czyli popularne narzędzie do tworzenia rysunkowych postaci, za 100 milionów dolarów. Rozwinięcie możliwości zabawy z bitmoji może pomóc platformie w zwiększeniu zaangażowania i lojalności użytkowników.


Zmiana komunikacji

Snapchat aktualizuje Czat 2.0, czyli wersję serwisu umożliwiającego przekazywanie wiadomości. Ma przy tym nadzieję, że zmiana przyczyni się do zwiększenia liczby użytkowników. Umożliwia także łączenie wiadomości tekstowych z przesyłaniem naklejek, wiadomościami głosowymi i połączeniami wideo. Dobór takich usług przypomina rozwiązania komunikacyjne charakterystyczne dla Facebooka.

Zwiększanie popularności marek

Gdy platforma odkryła swój potencjał biznesowy, jest w stanie jeszcze bardziej się rozwijać. Rozwój marketingu mobilnego oraz trend związany z pełnoekranową pionową reklamą sprawiają, że Snapchat staje się bardzo atrakcyjny dla wszystkich kreatywnych marek poszukujących kolejnej platformy, dzięki której skutecznie dotrze do odbiorców.

Z ponad 100 milionami aktywnych użytkowników i obietnicą szybkiego rozwoju swoich możliwości analitycznych, Snapchat naprawdę rośnie w siłę. Każdy marketer, który chce wyprzedzać trendy, zauważa potencjał platformy i próbuje się w niej zaprezentować, zanim wyprzedzi go konkurencja.

Zachowanie zabawy

Snapchat stał się popularny ze względu na zapewnienie zabawy oraz bezpośrednią komunikację między użytkownikami. Z tego względu marki korzystające z oferty reklamowej serwisu zaczęły tworzyć kolorowe, unikalne i ciekawe treści. Aspekt zabawy pozostaje. To właśnie on stał się powodem uzależnienia od serwisu wielu młodych osób.

Źródło: 365agencja

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
piątek 20.04.2018, 64 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone