Korporacje już dawno nas przyzwyczaiły, że produkcje pokazujące ich życie muszą być nudne. Jedynie interesujące są te z wyjazdów firmowych, które najczęściej „wyciekają” do sieci. Na tym tle wyróżnia się produkcja Jacka Gadzinowskiego zrealizowana dla LG Electronics Polska, a która właśnie zwyciężyła w konkursie Grand Video Awards.
Ideą, która stoi za konkursem Grand Video Awards jest wskazanie oraz uhonorowanie najbardziej kreatywnych, oryginalnych i nowatorskich autorów materiałów wideo oraz promocja najlepszej twórczości w polskim Internecie. W środę 7 października wyłoniono po raz pierwszy zwycięzców w dwunastu kategoriach. Jedną z kategorii było wideo korporacyjne.
Już wśród zgłoszonych prac wyróżniał się „WJAZD NA CHATĘ! LG” popularnego Youtubera Jacka Gadzinowskiego, w sieci znanego jako jack gadovsky. Dlaczego ta produkcja była wyjątkowa? Po pierwsze nie była wysokobudżetowa. Jacek jest znany pośród Youtuberów i ich widzów, jako osoba „od wjazdów”. Niczym w popularnym MTV Cribs przybliża życie internetowych celebrytów wykorzystuje do tego najprostszą kamerę Go Pro.
Nie chcąc ograniczać formatu, aby tylko zamykać się do odwiedzania twórców, zaczął również „wjeżdżać” do firm. Tak, wspólnie z zespołem kreatywnym Dozo Media, powstał pomysł, aby wspólnie z Youtuberami zaangażowanymi w bieżące kampanie LG Polska, wjechać do tej koreańskiej firmy. Klient nie od razu dał się przekonać do pomysłu - na początku byłem sceptycznie nastawiony, ale w porę pomyślałem, żeby dać temu szansę i nie przeszkadzać – mówi Daniel Czok, Senior Marketing Manager w LG Polska.
Wjazd do LG okazał się strzałem w dziesiątkę. W dużej mierze dzięki temu, że w materiale można zobaczyć takich Youtuberów jak Cyber Marian, izak, Randall czy Lisie Piekło. W produkcji pojawiają się też urywki filmów stworzonych dla LG Polska przez Krzysztofa Gonciarza czy ROJO. Dynamika nagrania to zasługa charakterystycznego montażu typu jump cut. Biurowiec w popularnym Mordorze udało się pokazać jako miejsce dynamiczne, na dachu którego można spotkać Youtuberów walczących na miecze świetlne oraz marketingowców pasjonatów mówiących z zaangażowaniem o produktach, za które odpowiadają.
Ogromnie cieszymy się z wyróżnienia Jacka, szczególnie, że zarówno dla nas jak i dla pozostałych osób zaangażowanych w tę produkcję jest to pierwsza tego typu akcja - mówi Agnieszka Witerscheim, Digital Marketing Specialist w LG Polska. Mamy świadomość, że przecieramy szlaki, bo w Polsce trudno wskazać benchmark dla takich działań. Widzimy, że konsekwentne wspieranie Twórców, jest korzystne dla marki. Ponad 147 tysięcy organicznych wyświetleń oraz kilkaset pozytywnych komentarzy pod produkcją pokazuje, że takie podejście się sprawdza.
Kampania została przygotowana razem z zespołem kreatywnym Dozo Media. Osoba odpowiedzialna po stronie agencji - Aleksander Szulc. Osoba koordynująca po stronie klienta - Agnieszka Witerscheim.
Źródło: Dozo Media