logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy współczesne media relations mogą zwiększyć wiarygodność firmy?

  PR 01.04.2019, przeczytano 353 razy
ilustracja

Zmęczeni szumem informacyjnym, z którym nie radzi sobie sztuczna inteligencja, w tradycyjnym dziennikarstwie i mediach szukamy wartościowych informacji. Dlatego dla firmy współczesne media relations to już nie tylko szansa na zwiększenie zasięgu komunikacji, ale – co równie istotne – na jej uwiarygodnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-wspolczesne-media-relations-moga-zwiekszyc-wiarygodnosc-firmy,381898,artykul.html

Poniżej kilka niekoniecznie oczywistych wskazówek, które mogą pomóc w skutecznym dotarciu do dziennikarzy i mediów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj wideo z wypowiedziami Pawła Sołtysa, dziennikarza „Pulsu Biznesu”, i Agaty Wiśniewskiej-Zaleskiej z agencji komunikacyjnej Content Zone.

Doceń zasięg mediów

Część marek przywiązuje zbyt małą wagę do promowania się w mediach – wychodzą z założenia, że wystarczy obecność na Twitterze czy Facebooku. To błąd. Media społecznościowe pozwalają docierać głównie do osób, które już markę znają; dzięki mediom tradycyjnym można trafić właściwie do wszystkich.

Bądź ciekawy dla innych

Dla mediów liczą się przede wszystkim interesujące treści. Nawet najmniejsza firma, jeśli tworzy atrakcyjny kontent, który może zaciekawić odbiorców, ma szansę zaistnieć w przestrzeni medialnej. Warto się w pozytywny sposób wyróżniać – dziennikarze to lubią.

Spersonalizuj przekaz

Dziennikarze codziennie dostają dziesiątki informacji z różnych firm i agencji PR. Większość wygląda mniej więcej tak samo. Jeśli twój materiał będzie kolejnym niewiele wnoszącym komunikatem, prawdopodobnie zostanie uznany za spam. Dlatego zadbaj o to, żeby był on jak najbardziej spersonalizowany, dostosowany do danego dziennikarza. Im więcej pracy w to włożysz, tym lepszy efekt powinieneś uzyskać.

Korzystaj z nowoczesnych narzędzi

Na rynku są dostępne narzędzia, które ułatwiają komunikację z mediami. Warto z nich korzystać. Pozwalają one automatyzować niektóre procesy i skuteczniej docierać do dziennikarzy, także tych, z którymi nie wypracowało się jeszcze dobrych relacji lub nie miało do tej pory za dużo kontaktu.

Nie ograniczaj się do tekstu

Słowo pisane ciągle ma swoją wartość, ale obecnie dla wielu z nas atrakcyjniejsze jest to, co możemy obejrzeć i czego możemy posłuchać. Nic dziwnego, że redakcje starają się dostarczać swoim odbiorcom treści multimedialne. Dlatego nie udostępniaj mediom samych informacji prasowych, ale również – pliki graficzne, audio czy wideo. W cenie są zwłaszcza te ostatnie, pamiętaj jednak, aby zoptymalizować sposób ich przekazywania – takie pliki dużo ważą, dlatego ich odbiór nie może być dla nikogo uciążliwy.

Przesyłaj tylko to, do czego masz prawa

Zwracaj uwagę na to, co wysyłasz do mediów. Dziennikarze nie powinni publikować materiałów pochodzących z nieznanych źródeł. Jeśli co do którychś będą mieli wątpliwości, najpewniej po prostu je zignorują. Z tego też powodu dostarczaj im tylko to, co na pewno będą mogli wykorzystać.

Źródło: fundacja internetPR.pl

www.internetpr.pl

Dodatkowe informacje:

Zarówno Paweł Sołtys i Agata Wiśniewska-Zaleska, jak i inni eksperci ze świata mediów i PR-u będą prelegentami na konferencji nt. media relations, która odbędzie się 2–3 kwietnia w Warszawie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kryzys reklamy. Rozmowa z prof. Anną Gizą-Poleszczuk i Karoliną Iwańską
W latach 90. hasło „ojciec prać” znał każdy. Jednak reklama już dawno straciła swój kultowy status, a jej twórcy częściej niż do tekstów kultury zerkają dziś do Excela.
Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
Na naszych oczach zachodzą zmiany, których ostateczny kształt wciąż jeszcze przed nami. Jedno jest pewne – powrót do rzeczywistości, którą znaliśmy jest niemożliwy. Wszystkie branże rynku stoją w obliczu wyzwania, z jakim dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Kluczem do sukcesu stają się więc marki, które zaoferują więcej, niż inni. Aby to...
Wiosną w branży e-handlu przybyło nadspodziewanie dużo klientów. Internetowi sprzedawcy notują dwucyfrowe wzrosty liczby zamówień, a ich samych też nagle zrobiło się więcej. Większy ruch to jednocześnie wyzwanie dla dostawców narzędzi do sprzedaży online. Na platformie Shoper w kwietniu powstało niemal 2,5 raza więcej nowych sklepów niż w tym samym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764