logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy współczesne media relations mogą zwiększyć wiarygodność firmy?

  PR 01.04.2019, przeczytano 243 razy
ilustracja

Zmęczeni szumem informacyjnym, z którym nie radzi sobie sztuczna inteligencja, w tradycyjnym dziennikarstwie i mediach szukamy wartościowych informacji. Dlatego dla firmy współczesne media relations to już nie tylko szansa na zwiększenie zasięgu komunikacji, ale – co równie istotne – na jej uwiarygodnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-wspolczesne-media-relations-moga-zwiekszyc-wiarygodnosc-firmy,381898,artykul.html

Poniżej kilka niekoniecznie oczywistych wskazówek, które mogą pomóc w skutecznym dotarciu do dziennikarzy i mediów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj wideo z wypowiedziami Pawła Sołtysa, dziennikarza „Pulsu Biznesu”, i Agaty Wiśniewskiej-Zaleskiej z agencji komunikacyjnej Content Zone.

Doceń zasięg mediów

Część marek przywiązuje zbyt małą wagę do promowania się w mediach – wychodzą z założenia, że wystarczy obecność na Twitterze czy Facebooku. To błąd. Media społecznościowe pozwalają docierać głównie do osób, które już markę znają; dzięki mediom tradycyjnym można trafić właściwie do wszystkich.

Bądź ciekawy dla innych

Dla mediów liczą się przede wszystkim interesujące treści. Nawet najmniejsza firma, jeśli tworzy atrakcyjny kontent, który może zaciekawić odbiorców, ma szansę zaistnieć w przestrzeni medialnej. Warto się w pozytywny sposób wyróżniać – dziennikarze to lubią.

Spersonalizuj przekaz

Dziennikarze codziennie dostają dziesiątki informacji z różnych firm i agencji PR. Większość wygląda mniej więcej tak samo. Jeśli twój materiał będzie kolejnym niewiele wnoszącym komunikatem, prawdopodobnie zostanie uznany za spam. Dlatego zadbaj o to, żeby był on jak najbardziej spersonalizowany, dostosowany do danego dziennikarza. Im więcej pracy w to włożysz, tym lepszy efekt powinieneś uzyskać.

Korzystaj z nowoczesnych narzędzi

Na rynku są dostępne narzędzia, które ułatwiają komunikację z mediami. Warto z nich korzystać. Pozwalają one automatyzować niektóre procesy i skuteczniej docierać do dziennikarzy, także tych, z którymi nie wypracowało się jeszcze dobrych relacji lub nie miało do tej pory za dużo kontaktu.

Nie ograniczaj się do tekstu

Słowo pisane ciągle ma swoją wartość, ale obecnie dla wielu z nas atrakcyjniejsze jest to, co możemy obejrzeć i czego możemy posłuchać. Nic dziwnego, że redakcje starają się dostarczać swoim odbiorcom treści multimedialne. Dlatego nie udostępniaj mediom samych informacji prasowych, ale również – pliki graficzne, audio czy wideo. W cenie są zwłaszcza te ostatnie, pamiętaj jednak, aby zoptymalizować sposób ich przekazywania – takie pliki dużo ważą, dlatego ich odbiór nie może być dla nikogo uciążliwy.

Przesyłaj tylko to, do czego masz prawa

Zwracaj uwagę na to, co wysyłasz do mediów. Dziennikarze nie powinni publikować materiałów pochodzących z nieznanych źródeł. Jeśli co do którychś będą mieli wątpliwości, najpewniej po prostu je zignorują. Z tego też powodu dostarczaj im tylko to, co na pewno będą mogli wykorzystać.

Źródło: fundacja internetPR.pl

www.internetpr.pl

Dodatkowe informacje:

Zarówno Paweł Sołtys i Agata Wiśniewska-Zaleska, jak i inni eksperci ze świata mediów i PR-u będą prelegentami na konferencji nt. media relations, która odbędzie się 2–3 kwietnia w Warszawie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

STGU testuje maszyny Oki Pro 9541 i Oki Pro9542
Któż by nie kochał papierów barwionych w masie? Na rynku pojawiają się wciąż kolekcje nowych odcieni i struktur. Jedno pozostaje bez zmian – dylemat, w jaki sposób je zadrukować. STGU przetestowało udostępnione przez OKI Europe możliwości maszyn OKI Pro 9541 i OKI Pro9542, sporządzając próbnik efektów...
Jak wypromować aplikację mobilną i utrzymać zaangażowanie jej użytkowników?
Według analityków eMarketer, korzystając ze smartfonów ludzie spędzają nawet 90 procent czasu używając aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonach. Liczba ich pobrań w AppStore i Google Play stale rośnie i jak ustalili eksperci z firmy Statista do 2021 roku osiągnie poziom 258 miliardów. To przełoży się na znaczący wzrost przychodów firm,...
Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Fotografii w Krakowie
Niedawno ogłosiliśmy zwycięzcę konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie – w dwuetapowym konkursie współorganizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zwyciężyło Studio Podpunkt. Dziś prezentujemy zwycięski projekt.
Mood Media: cztery globalne trendy w Customer Experience
Mood Media – światowy lider customer experience, przy współpracy z ekspertami z 40 państw, wydał Trendbook ukazujący globalne trendy w tej dziedzinie. Bazujące na strategiach realizowanych przez firmy rozmieszczone na pięciu kontynentach  opracowanie, opisuje 30 przykładów doświadczeń klienta w punkcie sprzedaży. Na ich podstawie Specjaliści Mood Media...
Już wkrótce minie pierwsza rocznica wprowadzenia RODO. Rok temu panował ogromny szum medialny spowodowany wejściem w życie nowych przepisów o bezpieczeństwie danych osobowych. Jak wpłynęły one na przedsiębiorców? Czy nasze dane są właściwie chronione? Okazuje się, że nawet giganci mieli bardzo duże kłopoty finansowe w związku z nową ustawą. Warto zatem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764