Zmęczeni szumem informacyjnym, z którym nie radzi sobie sztuczna inteligencja, w tradycyjnym dziennikarstwie i mediach szukamy wartościowych informacji. Dlatego dla firmy współczesne media relations to już nie tylko szansa na zwiększenie zasięgu komunikacji, ale – co równie istotne – na jej uwiarygodnienie.
Poniżej kilka niekoniecznie oczywistych wskazówek, które mogą pomóc w skutecznym dotarciu do dziennikarzy i mediów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj wideo z wypowiedziami Pawła Sołtysa, dziennikarza „Pulsu Biznesu”, i Agaty Wiśniewskiej-Zaleskiej z agencji komunikacyjnej Content Zone.
Doceń zasięg mediów
Część marek przywiązuje zbyt małą wagę do promowania się w mediach – wychodzą z założenia, że wystarczy obecność na Twitterze czy Facebooku. To błąd. Media społecznościowe pozwalają docierać głównie do osób, które już markę znają; dzięki mediom tradycyjnym można trafić właściwie do wszystkich.
Bądź ciekawy dla innych
Dla mediów liczą się przede wszystkim interesujące treści. Nawet najmniejsza firma, jeśli tworzy atrakcyjny kontent, który może zaciekawić odbiorców, ma szansę zaistnieć w przestrzeni medialnej. Warto się w pozytywny sposób wyróżniać – dziennikarze to lubią.
Spersonalizuj przekaz
Dziennikarze codziennie dostają dziesiątki informacji z różnych firm i agencji PR. Większość wygląda mniej więcej tak samo. Jeśli twój materiał będzie kolejnym niewiele wnoszącym komunikatem, prawdopodobnie zostanie uznany za spam. Dlatego zadbaj o to, żeby był on jak najbardziej spersonalizowany, dostosowany do danego dziennikarza. Im więcej pracy w to włożysz, tym lepszy efekt powinieneś uzyskać.
Korzystaj z nowoczesnych narzędzi
Na rynku są dostępne narzędzia, które ułatwiają komunikację z mediami. Warto z nich korzystać. Pozwalają one automatyzować niektóre procesy i skuteczniej docierać do dziennikarzy, także tych, z którymi nie wypracowało się jeszcze dobrych relacji lub nie miało do tej pory za dużo kontaktu.
Nie ograniczaj się do tekstu
Słowo pisane ciągle ma swoją wartość, ale obecnie dla wielu z nas atrakcyjniejsze jest to, co możemy obejrzeć i czego możemy posłuchać. Nic dziwnego, że redakcje starają się dostarczać swoim odbiorcom treści multimedialne. Dlatego nie udostępniaj mediom samych informacji prasowych, ale również – pliki graficzne, audio czy wideo. W cenie są zwłaszcza te ostatnie, pamiętaj jednak, aby zoptymalizować sposób ich przekazywania – takie pliki dużo ważą, dlatego ich odbiór nie może być dla nikogo uciążliwy.
Przesyłaj tylko to, do czego masz prawa
Zwracaj uwagę na to, co wysyłasz do mediów. Dziennikarze nie powinni publikować materiałów pochodzących z nieznanych źródeł. Jeśli co do którychś będą mieli wątpliwości, najpewniej po prostu je zignorują. Z tego też powodu dostarczaj im tylko to, co na pewno będą mogli wykorzystać.
Źródło: fundacja internetPR.pl