logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czy współczesne media relations mogą zwiększyć wiarygodność firmy?

  PR 01.04.2019, przeczytano 293 razy
ilustracja

Zmęczeni szumem informacyjnym, z którym nie radzi sobie sztuczna inteligencja, w tradycyjnym dziennikarstwie i mediach szukamy wartościowych informacji. Dlatego dla firmy współczesne media relations to już nie tylko szansa na zwiększenie zasięgu komunikacji, ale – co równie istotne – na jej uwiarygodnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czy-wspolczesne-media-relations-moga-zwiekszyc-wiarygodnosc-firmy,381898,artykul.html

Poniżej kilka niekoniecznie oczywistych wskazówek, które mogą pomóc w skutecznym dotarciu do dziennikarzy i mediów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj wideo z wypowiedziami Pawła Sołtysa, dziennikarza „Pulsu Biznesu”, i Agaty Wiśniewskiej-Zaleskiej z agencji komunikacyjnej Content Zone.

Doceń zasięg mediów

Część marek przywiązuje zbyt małą wagę do promowania się w mediach – wychodzą z założenia, że wystarczy obecność na Twitterze czy Facebooku. To błąd. Media społecznościowe pozwalają docierać głównie do osób, które już markę znają; dzięki mediom tradycyjnym można trafić właściwie do wszystkich.

Bądź ciekawy dla innych

Dla mediów liczą się przede wszystkim interesujące treści. Nawet najmniejsza firma, jeśli tworzy atrakcyjny kontent, który może zaciekawić odbiorców, ma szansę zaistnieć w przestrzeni medialnej. Warto się w pozytywny sposób wyróżniać – dziennikarze to lubią.

Spersonalizuj przekaz

Dziennikarze codziennie dostają dziesiątki informacji z różnych firm i agencji PR. Większość wygląda mniej więcej tak samo. Jeśli twój materiał będzie kolejnym niewiele wnoszącym komunikatem, prawdopodobnie zostanie uznany za spam. Dlatego zadbaj o to, żeby był on jak najbardziej spersonalizowany, dostosowany do danego dziennikarza. Im więcej pracy w to włożysz, tym lepszy efekt powinieneś uzyskać.

Korzystaj z nowoczesnych narzędzi

Na rynku są dostępne narzędzia, które ułatwiają komunikację z mediami. Warto z nich korzystać. Pozwalają one automatyzować niektóre procesy i skuteczniej docierać do dziennikarzy, także tych, z którymi nie wypracowało się jeszcze dobrych relacji lub nie miało do tej pory za dużo kontaktu.

Nie ograniczaj się do tekstu

Słowo pisane ciągle ma swoją wartość, ale obecnie dla wielu z nas atrakcyjniejsze jest to, co możemy obejrzeć i czego możemy posłuchać. Nic dziwnego, że redakcje starają się dostarczać swoim odbiorcom treści multimedialne. Dlatego nie udostępniaj mediom samych informacji prasowych, ale również – pliki graficzne, audio czy wideo. W cenie są zwłaszcza te ostatnie, pamiętaj jednak, aby zoptymalizować sposób ich przekazywania – takie pliki dużo ważą, dlatego ich odbiór nie może być dla nikogo uciążliwy.

Przesyłaj tylko to, do czego masz prawa

Zwracaj uwagę na to, co wysyłasz do mediów. Dziennikarze nie powinni publikować materiałów pochodzących z nieznanych źródeł. Jeśli co do którychś będą mieli wątpliwości, najpewniej po prostu je zignorują. Z tego też powodu dostarczaj im tylko to, co na pewno będą mogli wykorzystać.

Źródło: fundacja internetPR.pl

www.internetpr.pl

Dodatkowe informacje:

Zarówno Paweł Sołtys i Agata Wiśniewska-Zaleska, jak i inni eksperci ze świata mediów i PR-u będą prelegentami na konferencji nt. media relations, która odbędzie się 2–3 kwietnia w Warszawie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
Marketing referencyjny - nowy i tani sposób na zwiększenie sprzedaży
Chip Bell stwierdził kiedyś, że „Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale ZMUSZĄ swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą”. Środki przymusu nie muszą być jednak drastyczne, a twoja firma może wręcz „bezboleśnie” i w tani sposób zwiększyć sprzedaż. Wystarczy wykorzystać jedno nowe narzędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764