logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czym jest guilty pleasure?

  PR 20.08.2020, przeczytano 1558 razy

„(NIE)PRZYJEMNOŚCI, czyli raport o guilty pleasure” na nieco ponad stu stronach przybliża, czym jest zjawisko guilty pleasure i jak można je interpretować. Raport z analizy kulturowej oraz badań ankietowych, przeprowadzonych przez badaczki z wrocławskiego kolektywu Brandico, może stanowić inspirację dla twórców komunikacji marketingowej lub po prostu ciekawą lekturę dla osób o socjologicznym zacięciu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czym-jest-guilty-pleasure,388155,artykul.html

Raport odpowiada zarówno na ogólne pytania o definicję pojęcia, jak i bardziej szczegółowe, na temat ciekawych guilty pleasures widocznych w polskim kontekście kulturowym oraz wykorzystaniu potencjału tego zjawiska przez polskie i światowe marki.

- Rozpoczynając pracę nad raportem nie miałyśmy pojęcia, że guilty pleasure (lub po prostu grzeszne przyjemności) okażą się być tak różnorodne. Ogromna dawka popkulturowej wiedzy zderzona z płynącej z niej insightów wywołała w nas chęć systematyzacji tego zjawiska - mówi Kaja Wójcik - Mnogość narracji, kontekstów i opisów towarzyszących guilty pleasure stała się inspirującą podróżą przez światy interpretacji tego, czym w zasadzie jest to dziwne napięcie między tym, co wstydliwe i przyjemne jednocześnie - dodaje.

Zaglądając do najdalszych zakątków internetu, badaczki z kolektywu Brandico przeprowadziły zorientowaną semiotycznie analizę zawartości, którą później uzupełniły badaniem ilościowym., Rezultatem ich pracy jest raport (NIE)PRZYJEMNOŚCI, w którym wyróżniono aż pięć definicji pojęcia guilty pleasure. Każda unikalna, czerpie z innych kodów kulturowych i w różny sposób odnosi się do, pozornie sprzecznych, emocji winy i przyjemności. W każdym ze światów badaczki wyróżniły najpopularniejsze aktywności i estetyki, aby odzwierciedlić ich różnorodność.

W raporcie, poza obszerną analizą semiotyczną, znalazły się komentarze ekspertów (swoją wiedzą podzielili się: Eliza Kowal-Bourgonjon, Michał Lutostański, Anna Nauka, Marta Ogórkiewicz, Paweł Pawiński, Paweł Sołodki oraz Maja Wellenger), przykłady wykorzystania pojęcia w komunikacji marketingowej oraz wyróżniono trendy i zjawiska pokrewne.

  • Raport dostępny do pobrania TUTAJ[PDF]

Źródło: Brandico

www.brandico.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764