logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czym nas kuszą firmy? Gadżety w komunikacji marketingowej

  PR 29.05.2016, przeczytano 907 razy

Breloczki, długopisy, pendrive, torby ekologiczne – takimi gadżetami bardzo często jesteśmy obdarowywani przez firmy. Obecnie gadżety stały się czymś w rodzaju reklamy. Okazuje się, że kuszą i zachęcają nas do wyboru danego produktu lub usługi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czym-nas-kusza-firmy-gadzety-w-komunikacji-marketingowej,28706,artykul.html

- Gadżety zawsze były ważne. Od wielu lat rola gadżetów w marketingu i promocji firmy ma bardzo duże znaczenie. Rola gadżetów jest wielowymiarowa np. wspierają sprzedaż. Kolejną rolą gadżetów jest budowanie długookresowych relacji z klientem – mówi newsrm.tv Daria Kostera, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

Wiele firm decydując się na promocję swojej działalności stawia na reklamę masową, czyli taką, która dociera do wielu odbiorców jednocześnie. W tym celu wykorzystują potencjał jaki daje telewizja, radio i prasa, zapominając jednocześnie o tym, jak ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy stanowi indywidualne podejście do klienta. Tymczasem, statystyczny Polak obcujący z reklamą, skupia na niej swoją uwagę nie dłużej niż trzy sekundy i w niedługim czasie o niej zapomina. W tym kontekście, gadżety firmowe dedykowane poszczególnym odbiorcom, odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku firmy.

Gadżety pełnią ściśle określone funkcje w prowadzeniu działalności i budowaniu wizerunku firmy. – Po pierwsze, stanowią jedno z najbardziej skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż. Klient, który ma do wyboru dwie bardzo podobne do siebie oferty, zawsze zdecyduje się na taką, z której będzie mógł czerpać dodatkowe korzyści, nawet jeżeli będzie to niewielki upominek od firmy. Po drugie, za pomocą gadżetów buduje się rozpoznawalność marki – klient, korzystający z upominków oferowanych przez firmę takich jak długopis, czy kubek z logo, znacznie częściej będzie obcował z marką, która w ten sposób skuteczniej zostanie utrwalona w jego świadomości. Po trzecie, gadżety firmowe przyciągają uwagę klientów. Przedsiębiorstwa, które dystrybuują własne gadżety szybko zyskują rozpoznawalność i przyciągają osoby, które w żaden inny sposób nie trafiłyby na ich ofertę – wylicza Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland, jednego z największych wydarzeń branży upominkowej w Polsce. Upominki firmowe pełnią jeszcze jedną istotną funkcję: sprawiają, że oferta przedsiębiorstwa staje się dla jej odbiorców atrakcyjniejsza z tego względu, że oferowane produkty bardzo często oceniane są przez pryzmat przyjaznej marki.

Zdarza się, że właściciele firm nie dostrzegają ważnej funkcji, jaką pełnią gadżety marketingowe w budowaniu pozytywnych relacji w otoczeniu przedsiębiorstwa i często uznają je ze niepotrzebny wydatek.

Obdarowanie klienta nawet niewielkim gadżetem z logo, takim jak długopis, czy pendrive, może zadecydować o losach ich dalszej współpracy. Dla klienta jest to bowiem sygnał, że przedsiębiorstwo nie jest nastawione na szybki zysk, ale dba o ich wzajemne relacje i jest skłonne w nie inwestować. Świadomi tego klienci znacznie częściej decydują się na ponowne skorzystanie z usług firmy oraz chętniej polecają ją znajomym, a to już przekłada się na jej bezpośrednie korzyści, czyli zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki – mówi Monika Glegoła.

Gadżety firmowe najczęściej podarowywane są klientom stale korzystającym z usług firmy lub dokonującym zakupów za określoną kwotę. Inną możliwością wykorzystania upominków firmowych jest okres przedświąteczny, kiedy duża liczba przedsiębiorstw decyduje się na przesłanie kartek z życzeniami swoim klientom lub partnerom biznesowym. Życzenia świąteczne warto uzupełnić o upominek firmowy, który będzie przypominał odbiorcy o miłym geście.

Gadżety doskonale sprawdzają się także podczas wydarzeń promocyjnych przedsiębiorstwa oraz targów, kiedy firma przedstawia swoją ofertę – upominek w torbie na pewno zachęci jej odbiorców do zapoznania się z propozycją firmy, a nawet skorzystania z niej – dodaje Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

Źródło: newsrm.tv

Dodatkowe informacje:

Mówi Daria Kostera, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gifts Journal Flesz – czerwiec 2021
Kolejny miesiąc za nami, a to oznacza że czas na kolejne wydanie Gifts Journal Flesza. Co można znaleźć w czerwcowym wydaniu Flesza:
Targi Remaextra we wrześniu – Gifts Journal Flesz – maj 2021
We Fleszu magazynu Gifts Journal prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w majowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - kwiecień 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w kwietniowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz - marzec 2021
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów. Co można znaleźć w marcowym wydaniu Flesza:
Gifts Journal Flesz – grudzień 2020
W najnowszym Fleszu prezentowana jest comiesięczna dawka newsów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764