logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czym SXO różni się od SEO?

  PR 27.02.2023, przeczytano 813 razy
ilustracja

Wraz z rozwojem technologii i zmianami w sposobach wyszukiwania informacji przez użytkowników, pojęcia związane z optymalizacją stron internetowych ulegają zmianom. Jednym z takich pojęć jest SXO, czyli Search Experience Optimization. W czym SXO różni się od SEO i dlaczego jest to ważne dla Twojej strony internetowej?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czym-sxo-rozni-sie-od-seo,399106,artykul.html

SEO, czyli Search Engine Optimization, to dziedzina związana z optymalizacją strony internetowej pod kątem wyników organicznych w wyszukiwarkach internetowych. Celem SEO jest przyciągnięcie większej liczby użytkowników na stronę internetową poprzez zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

SXO, z kolei, to optymalizacja strony internetowej pod kątem doświadczenia użytkownika podczas wyszukiwania informacji. Chodzi tu o to, aby strona internetowa była łatwa w obsłudze, responsywna, szybko wczytywała się na urządzeniach mobilnych oraz zawierała wartościowe treści dla użytkowników.

Oprócz tradycyjnych elementów SEO, takich jak optymalizacja treści, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz tagowanie, SXO uwzględnia również inne czynniki. Na przykład, SXO obejmuje optymalizację nawigacji na stronie, tak aby użytkownik miał łatwy dostęp do potrzebnych informacji. Ważne są również elementy wizualne, takie jak kolorystyka i układ strony, które wpływają na doświadczenie użytkownika.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na SXO?

Po pierwsze, ponieważ dobre doświadczenie użytkownika na stronie internetowej ma wpływ na poziom zaangażowania użytkowników i skuteczność działań marketingowych. Jeśli strona jest łatwa w obsłudze i szybko wczytuje się na urządzeniach mobilnych, użytkownicy są bardziej skłonni do jej odwiedzenia i spędzenia na niej więcej czasu.

Po drugie, SXO ma wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Wysoka jakość doświadczenia użytkownika na stronie jest uznawana przez algorytmy wyszukiwarek jako ważny czynnik, co może przyczynić się do zwiększenia widoczności strony w wynikach organicznych.

Podsumowując, SXO to rozwinięcie koncepcji SEO, które uwzględnia nie tylko tradycyjne czynniki optymalizacji, ale także elementy dotyczące doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Dobre SXO ma wpływ na zaangażowanie użytkowników, skuteczność działań marketingowych oraz pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Źródło: Invette

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764