logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Czym właściwie jest banner blidness?

  PR 22.07.2019, przeczytano 428 razy

Niektórzy twierdzą, że termin ślepoty banerowej, tzw. banner blidness jest przestarzały. Jednak internauci coraz częściej pomijają informacje, które postrzegają wyłącznie jako reklamę. I chociaż wzorce reklam przeszły prawdziwą ewolucję, ślepota banerowa jest wciąż powszechna. Jak skutecznie walczyć z występowaniem tego zjawiska?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czym-wlasciwie-jest-banner-blidness,383317,artykul.html

Kliknij „pomiń”

Żyjemy w czasach, w których reklamy online są rozpowszechnione bardziej niż kiedykolwiek. Obecnie mamy też największy jak dotąd odsetek użytkowników Internetu oraz przekazów reklamowych. Z czasem wiele z nich stało się męczących z punktu widzenia odbiorcy, co rozpoczęło próby ich ignorowania. Zapewne niewielu internautów może przyznać, że nigdy nie pominęło reklamy czy nie zainstalowało adblocka. Nie oznacza to, że każdy kto trafi na baner promocyjny na swojej wirtualnej drodze, traktuje go jako nachalny przekaz i nie jest nim zainteresowany. Wręcz przeciwnie – w przypadku próby dotarcia do grupy docelowej wystarczy pamiętać o kilku istotnych zasadach, które zwiększają szanse na to, że tym razem nie zostaniemy pominięci.

Odpowiednia lokalizacja

Odpowiednie umieszczenie banerów na stronie internetowej to kluczowa kwestia w celu skutecznego zapewnienia widoczności. Według badania przeprowadzonego przez Infolinks, 156% więcej odwiedzających widziało reklamy, które znajdowały się na górze strony, aniżeli na jej dole. Również wyniki śledzenia ruchu użytkowników witryn potwierdzają, że w znacznej większości internauci przykuwają uwagę do tego, co znajduje się na samym początku.

Nieszablonowy projekt

Pierwsze banery reklamowe pojawiły się w przeglądarkach w latach 90., a ich wskaźnik CTR wynosił około 44%. Dlaczego był on tak wysoki? Eksperci zgodnie twierdzą, że była to reakcja na coś nowego, czego internauci jeszcze nie widzieli. Od tego czasu minęło ponad 20 lat, więc nie sposób, aby użytkownicy nie przywykli do obecności reklam. Dlatego niezwykle istotne jest, żeby to co znajduje się na banerach było świeże i innowacyjne – po prostu nowe. Badania eye tracking przeprowadzone przez Nielsen pokazały, że można wyróżnić takie rodzaje zaangażowania użytkowników jak: skanowanie, czytanie wybiórcze, czytanie szczegółowe. Istotny jest zatem dobór odpowiednich kolorów i grafik, a także odpowiednie dopasowanie kontekstu do odbiorców.

Tam, gdzie grupa docelowa

Według badań Infolinks tylko 2,8% odbiorców uważa, że reklamy, które widnieją na danej stronie są spójne z jej tematyką. Mówiąc krótko, nikt nie kliknie w baner, którego treść jest im obojętna. Dlatego jeśli sprzedajesz narzędzia, które pomagają grafikom w codziennej pracy, kieruj swój przekaz na strony poświęcone tej tematyce. Korzystaj z usług lokalizacji, aby wiedzieć na jakie strony wchodzą osoby o konkretnym profilu, odpowiadającemu twojej grupie docelowej. W dobie, w której dysponujemy wieloma narzędziami charakteryzującymi profile i zachowania internautów, korzystając z tej wiedzy musimy za nimi podążać.

Zdobądź uwagę odbiorcy

Już wiemy jak ważna jest lokalizacja i wygląd reklamy. Niemniej istotne, jeśli chodzi o projekt baneru jest zbadanie tego, na który element odbiorca zwróci szczególną uwagę. Ślepota banerowa wynika także nierzadko z tego, że został on źle zaprojektowany. Badania prowadzone przez Nielsen pokazują, że użytkownicy nie pamiętają bannerów, które przypominają reklamy, nawet jeśli nimi nie są.

Dobrym sposobem na wyeliminowanie ryzyka pominięcia jest użycie narzędzi, które zbadają między innymi to, gdzie w pierwszej kolejności wędrują oczy internauty – chociażby za pomocą Eyetrack. Chcąc uniknąć zjawiska banner blidness należy umieszczać przekaz w odpowiednim miejscu i zadbać o jego wysoki poziom graficzny oraz merytoryczny. Istotne znaczenie ma tu content marketing, który pozwala tworzyć unikalne i angażujące treści, dzięki którym wzrasta prawdopodobieństwo, że przeglądający witrynę zatrzyma wzrok na naszym banerze. Ważne jest także poznanie użytkowników, którzy odwiedzają dane witryny, aby dopasować przekaz do ich oczekiwań. Pomóc w tym mogą nowe technologie, pozwalające na dokładne badanie preferencji internatów.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Jakub Szczęsny - CTO YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Walentynki to ważne święto dla sprzedawców detalicznych. Wielu z nich oferuje w tym czasie specjalne promocje i wyprzedaże. Wszystko po to, by wykorzystać zwiększony popyt na prezenty i wybrane produkty. Programy lojalnościowe mogą skutecznie wspomóc te działania.
Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764