logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czytaj PL – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc

  PR 06.12.2019, przeczytano 289 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 130 tysięcy – tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, pobijając jednocześnie o prawie 50 procent rekord poprzedniej edycji. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę – plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach, blisko 1000 miejscowościach w Polsce i 28 miejscach za granicą. Aż 50 tysięcy osób specjalnie pobrało aplikację, żeby za darmo wypożyczać bestsellery. Najbardziej popularną książką okazała się „Skaza” Roberta Małeckiego, a tuż za nią „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza. Podium zamyka „Mit motywacji” Jeffa Hadena. Tegoroczne Czytaj PL udowadnia, że Polacy kochają czytać, a organizowana od 5 lat akcja ma ogromny sens i realnie wpływa na poziom czytelnictwa w naszym kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czytaj-pl-%E2%80%93-ponad-130-tysiecy-przeczytanych-ksiazek-w-miesiac,384995,artykul.html

- Akcja Czytaj PL okazała się w tym roku rekordowa! Pracowaliśmy, by poprawić wszystkie elementy akcji, mocno skupiliśmy się też na poprawie aplikacji i są tego efekty. Więcej szkół, więcej wypożyczeń, większe zasięgi, najwięcej zaangażowanych w promocję czytelników, wysoko oceniona aplikacja. Bardzo nas cieszy taki wynik, a w związku z tym, że była to urodzinowa, piąta edycja akcji, planujemy również niespodziankę. Bądźcie z nami! – zapowiada Paweł Polański, dyrektor platformy Woblink.

Te rekordy to ponad 130 tysięcy przeczytanych książek, 4 kontynenty, 14 krajów, blisko 1000 miejscowości w Polsce, 28 miejsc za granicą, prawie 5 tysięcy wysłanych zaproszeń do uczestnictwa w akcji. Wyniki Czytaj PL 2019 udowadniają, że listopad jest najbardziej czytelniczym miesiącem w roku.

– Akcja Czytaj PL po raz 5. wystartowała spod Wawelu, by dotrzeć do najdalszych krańców świata. Cieszymy się, że przyjemność płynąca z czytania promieniuje z Krakowa Miasta Literatury UNESCO, które jest sercem akcji, nie tylko na tak liczne polskie miejscowości, ale też promuje czytelnictwo wśród Polaków mieszkających za granicą. Czytaj PL to od połowy dekady duża przygoda dla naszego zespołu… na szczęście to nie koniec tegorocznych zaskoczeń i czytelniczych przygód! Zostańcie z nami – czekają na Was supermocne niespodzianki! – mówi Katarzyna Jakubowiak, koordynatorka akcji z ramienia Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Dariusz Jaworski, dyrektor Instytutu Książki podkreśla ogromny udział w tym wyniku szkół: – To wielki sukces, na który złożyło się w tej akcji Czytaj PL i „Upoluj swoją książkę” m.in. dużo większe zainteresowanie uczniów, nauczycieli i bibliotekarzy w szkołach średnich w całym kraju. To pokazuje, że takie działania mają sens. Liczę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.

W akcji „Upoluj swoją książkę”, której pomysłodawcą jest Instytut Książki, wzięło udział 1400 uczniów ze szkół średnich, którzy za darmo udostępniali książki za pomocą swoich koszulek. Dla nich przygotowano również specjalne konkursy m.in. na najlepszy spot promujący czytelnictwo, który w kreatywny i niebanalny sposób miał zachęcić młodzież do udziału w akcji oraz częstego sięgania po różnorodne tytuły – zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej.

ilustracjastrzałka

Dodatkowo poziom czytelnictwa w tym roku pomagali zwiększać superbohaterowie i superbohaterki stworzeni przez ilustratora Jana Kallwejta. Człowiek-Serce poszerzający horyzonty, Człowiek z Trzecim Okiem podnoszący IQ czy Człowiek-Żarówka zwiększający kreatywność – każda z 12 książek biorących udział w Czytaj PL została zilustrowana postacią superbohatera lub superbohaterki, którzy jednocześnie odzwierciedlają wpływ danego bestsellera na czytelnika. Używając swoich niezwykłych mocy, wszyscy walczyli z niskim poziomem czytelnictwa w Polsce i zachęcali do czytania. Superbohaterów można było znaleźć m.in. na plakatach z kodami QR w 21 partnerskich miastach, a także wszędzie tam, gdzie sami czytelnicy powiesili plakat kampanii. Ich wsparcie okazało się bezcenne, bowiem w tym roku przeczytano aż o 35 tysięcy więcej książek niż w poprzedniej edycji Czytaj PL. Zarejestrowano także blisko 50 tysięcy pobrań aplikacji Woblink, za pośrednictwem której można było korzystać z darmowych publikacji. Wyniki te świadczą o tym, że mimo wykazywanego w badaniach niskiego poziomu czytelnictwa w naszym kraju, Polacy lubią czytać – zwłaszcza najnowszą literaturę, która w Czytaj PL jest łatwo dostępna na smartfonach.

Źródło: Krakowskie Biuro Festiwalowe

www.biurofestiwalowe.pl

Dodatkowe informacje:

Po raz kolejny wydarzenie było organizowane przez Krakowskie Biuro Festiwalowe – operatora programu Kraków Miasto Literatury UNESCO – oraz platformę Woblink. Partnerem strategicznym był Instytut Książki. Akcja, jak co roku, odbywała się w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO.
Organizatorzy Czytaj PL: Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, Woblink
Partner strategiczny: Instytut Książki
Patronat honorowy: Minister Edukacji Narodowej
Wydawcy: Filia, Jaguar, Wydawnictwo Poznańskie, Znak, Wydawnictwo Otwarte, SQN, Wydawnictwo Literackie, Czwarta Strona, Marginesy
Miasta partnerskie: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Legnica, Opole, Poznań, Wrocław, Białystok, Toruń, Katowice, Łódź, Częstochowa, Lublin, Rzeszów, Olsztyn, Przemyśl, Słupsk, Zielona Góra, Płock, Szczecin
Miasta Literatury UNESCO biorące udział w akcji: Obidos, Dublin, Notthingam, Lwów, Iowa City, Barcelona, Reykjavik, Seattle
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Total startuje z kampanią przygotowaną we współpracy z agencją Olmeka
Firma Total Polska przygotowała promocję konsumencką, której celem jest podniesienie poziomu świadomości paliwa Total Excellium i benefitów jakie ono oferuje. Za przygotowanie działań marketingowych związanych z akcją prowadzoną pod hasłem ”Zatankuj i odbierz maskotkę!” – w tym m.in. kampanię outdoor, POS i Social Media – odpowiada agencja...
„Archipelag Beztroski” - nowa kampania wizerunkowa Rainbow
Archipelag Rainbow czuwa, przewiduje, sprawdza, dba…
Większy dział Tech&Lab 180heartbeats + Jung v Matt
Paweł Malinowski i Adam Selwon dołączyli do zespołu kompetencyjnego TECH &LAB agencji 180heartbeats + Jung v Matt.
Epson wprowadza na rynek swoje pierwsze w historii 12-kolorowe drukarki i proofery
Firma Epson wprowadziła na rynek swoje pierwsze 12-kolorowe drukarki wielkoformatowe oferujące najszerszą w historii przestrzeń kolorów z 99% pokryciem skali Pantone1. Gwarantując wymagane na potrzeby profesjonalnego proofingu niezawodne odwzorowanie kolorów i wymaganą w druku wysokonakładowym wydajność, drukarki SureColor SC-P7500 (24-calowa) i SC-P9500...
VMLY&R Poland z kampanią 360 stopni dla marki Lay’s dla 33 krajów Europy i Azji
„Wkręć się w filmy z Lay’s" (eng. „Sink into the movies with Lay’s”) to hasło nowej, regionalnej kampanii tej marki, przygotowanej przez agencję VMLY&R Poland. Działania swoim zasięgiem obejmą 33 kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Azji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764