logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czytaj PL – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc

  PR 06.12.2019, przeczytano 1167 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 130 tysięcy – tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, pobijając jednocześnie o prawie 50 procent rekord poprzedniej edycji. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę – plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach, blisko 1000 miejscowościach w Polsce i 28 miejscach za granicą. Aż 50 tysięcy osób specjalnie pobrało aplikację, żeby za darmo wypożyczać bestsellery. Najbardziej popularną książką okazała się „Skaza” Roberta Małeckiego, a tuż za nią „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza. Podium zamyka „Mit motywacji” Jeffa Hadena. Tegoroczne Czytaj PL udowadnia, że Polacy kochają czytać, a organizowana od 5 lat akcja ma ogromny sens i realnie wpływa na poziom czytelnictwa w naszym kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czytaj-pl-%E2%80%93-ponad-130-tysiecy-przeczytanych-ksiazek-w-miesiac,384995,artykul.html

- Akcja Czytaj PL okazała się w tym roku rekordowa! Pracowaliśmy, by poprawić wszystkie elementy akcji, mocno skupiliśmy się też na poprawie aplikacji i są tego efekty. Więcej szkół, więcej wypożyczeń, większe zasięgi, najwięcej zaangażowanych w promocję czytelników, wysoko oceniona aplikacja. Bardzo nas cieszy taki wynik, a w związku z tym, że była to urodzinowa, piąta edycja akcji, planujemy również niespodziankę. Bądźcie z nami! – zapowiada Paweł Polański, dyrektor platformy Woblink.

Te rekordy to ponad 130 tysięcy przeczytanych książek, 4 kontynenty, 14 krajów, blisko 1000 miejscowości w Polsce, 28 miejsc za granicą, prawie 5 tysięcy wysłanych zaproszeń do uczestnictwa w akcji. Wyniki Czytaj PL 2019 udowadniają, że listopad jest najbardziej czytelniczym miesiącem w roku.

– Akcja Czytaj PL po raz 5. wystartowała spod Wawelu, by dotrzeć do najdalszych krańców świata. Cieszymy się, że przyjemność płynąca z czytania promieniuje z Krakowa Miasta Literatury UNESCO, które jest sercem akcji, nie tylko na tak liczne polskie miejscowości, ale też promuje czytelnictwo wśród Polaków mieszkających za granicą. Czytaj PL to od połowy dekady duża przygoda dla naszego zespołu… na szczęście to nie koniec tegorocznych zaskoczeń i czytelniczych przygód! Zostańcie z nami – czekają na Was supermocne niespodzianki! – mówi Katarzyna Jakubowiak, koordynatorka akcji z ramienia Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Dariusz Jaworski, dyrektor Instytutu Książki podkreśla ogromny udział w tym wyniku szkół: – To wielki sukces, na który złożyło się w tej akcji Czytaj PL i „Upoluj swoją książkę” m.in. dużo większe zainteresowanie uczniów, nauczycieli i bibliotekarzy w szkołach średnich w całym kraju. To pokazuje, że takie działania mają sens. Liczę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.

W akcji „Upoluj swoją książkę”, której pomysłodawcą jest Instytut Książki, wzięło udział 1400 uczniów ze szkół średnich, którzy za darmo udostępniali książki za pomocą swoich koszulek. Dla nich przygotowano również specjalne konkursy m.in. na najlepszy spot promujący czytelnictwo, który w kreatywny i niebanalny sposób miał zachęcić młodzież do udziału w akcji oraz częstego sięgania po różnorodne tytuły – zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej.

ilustracjastrzałka

Dodatkowo poziom czytelnictwa w tym roku pomagali zwiększać superbohaterowie i superbohaterki stworzeni przez ilustratora Jana Kallwejta. Człowiek-Serce poszerzający horyzonty, Człowiek z Trzecim Okiem podnoszący IQ czy Człowiek-Żarówka zwiększający kreatywność – każda z 12 książek biorących udział w Czytaj PL została zilustrowana postacią superbohatera lub superbohaterki, którzy jednocześnie odzwierciedlają wpływ danego bestsellera na czytelnika. Używając swoich niezwykłych mocy, wszyscy walczyli z niskim poziomem czytelnictwa w Polsce i zachęcali do czytania. Superbohaterów można było znaleźć m.in. na plakatach z kodami QR w 21 partnerskich miastach, a także wszędzie tam, gdzie sami czytelnicy powiesili plakat kampanii. Ich wsparcie okazało się bezcenne, bowiem w tym roku przeczytano aż o 35 tysięcy więcej książek niż w poprzedniej edycji Czytaj PL. Zarejestrowano także blisko 50 tysięcy pobrań aplikacji Woblink, za pośrednictwem której można było korzystać z darmowych publikacji. Wyniki te świadczą o tym, że mimo wykazywanego w badaniach niskiego poziomu czytelnictwa w naszym kraju, Polacy lubią czytać – zwłaszcza najnowszą literaturę, która w Czytaj PL jest łatwo dostępna na smartfonach.

Źródło: Krakowskie Biuro Festiwalowe

www.biurofestiwalowe.pl

Dodatkowe informacje:

Po raz kolejny wydarzenie było organizowane przez Krakowskie Biuro Festiwalowe – operatora programu Kraków Miasto Literatury UNESCO – oraz platformę Woblink. Partnerem strategicznym był Instytut Książki. Akcja, jak co roku, odbywała się w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO.
Organizatorzy Czytaj PL: Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO, Woblink
Partner strategiczny: Instytut Książki
Patronat honorowy: Minister Edukacji Narodowej
Wydawcy: Filia, Jaguar, Wydawnictwo Poznańskie, Znak, Wydawnictwo Otwarte, SQN, Wydawnictwo Literackie, Czwarta Strona, Marginesy
Miasta partnerskie: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Legnica, Opole, Poznań, Wrocław, Białystok, Toruń, Katowice, Łódź, Częstochowa, Lublin, Rzeszów, Olsztyn, Przemyśl, Słupsk, Zielona Góra, Płock, Szczecin
Miasta Literatury UNESCO biorące udział w akcji: Obidos, Dublin, Notthingam, Lwów, Iowa City, Barcelona, Reykjavik, Seattle
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764