logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

DAI – technologia dynamicznego profilowania reklam w TVP

  PR 11.10.2019, przeczytano 586 razy

Telewizja Polska wraz z partnerami – operatorami Korbank i MatteBOX zaprezentowała prototypowe rozwiązanie pozwalające na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych. Oficjalna prezentacja odbyła się 7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance organizowanej w dniach 7- 9 października br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dai-%E2%80%93-technologia-dynamicznego-profilowania-reklam-w-tvp,384321,artykul.html

Zmiany technologiczne zachodzące w obszarze telewizji tworzą możliwości budowy produktów telewizyjnych, które do niedawna znane były jedynie w obszarze internetu. Technologia DAI polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internet, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. Z punktu widzenia dystrybucji sygnału telewizyjnego rozwiązanie Dynamic Ad Insertion wzmacnia partnerstwo pomiędzy operatorami a nadawcami telewizyjnymi i pozwala budować nowe strumienie przychodów zarówno dla nadawców jak i operatorów.

Publicznie zaprezentowany prototyp jest przykładem współpracy pomiędzy Telewizją Polską a operatorami: Korbank oraz MatteBOX, którzy świadczą usługi telewizyjne w modelu IPTV. Telewizja Polska w sygnale dostarczanym do operatorów wysyła specjalne znaczniki, które zawierają informację o początku i końcu bloku reklamowego a systemy po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane do preferencji widzów w gospodarstwie domowym. Współpraca pomiędzy operatorem a nadawcą jest tutaj kluczowa, przede wszystkim ze względu na to, że to operator jest w posiadaniu odpowiednich zgód swoich klientów na dostosowywanie przekazów handlowych do ich preferencji. Nadawca natomiast dzięki temu, że reklama dopasowana do preferencji odbiorców jest na rynku wyceniana drożej, niż reklama nie profilowana, ma możliwość wygenerowania dodatkowej marży, która pozwala sfinansować współpracę z operatorem.

Wartością dla widzów z zastosowania dynamicznego profilowania reklam jest z kolei to, że reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb.

Telewizja Polska w dynamicznym podmienianiu reklam widzi także możliwość wsparcia lokalnych, średnich i dużych przedsiębiorców, dla których obecne koszty reklamowania swoich produktów i usług na antenach ogólnopolskich nie mają uzasadnienia ekonomicznego, a w przypadku dostarczenia przekazu reklamowego sprofilowanego przykładowo jedynie do obszaru pojedynczego miasta, mogą stać się elementem dynamicznego rozwoju biznesu.

Telewizja Polska pracuje nad stworzeniem w pełni funkcjonalnego rozwiązania w zakresie dynamicznego podmieniania reklam, które swoim zasięgiem obejmie wszystkie kanały dystrybucji, wykorzystujące sieć internet oraz technologie hybrydowe.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Super Express świętuje jubileusz 30-lecia
Obecnym redaktorem naczelnym Super Expressu jest Grzegorz Zasępa, pierwszym zaś był Grzegorz Lindenberg. Super Express od początku swego istnienia jest stajnią dociekliwych, nieustępliwych dziennikarzy.
W miniony weekend w Niżnym Tagile odbyła się inauguracja sezonu 2021/22 Pucharu Świata w skokach narciarskich. Oba konkursy transmitowane były przez TVN, Eurosport 1 i Player, a piątkowe kwalifikacje dodatkowo w Eurosporcie 1. W trakcie sobotnich i niedzielnych zawodów TVN był zdecydowanym liderem oglądalności w Polsce, osiągając podczas pierwszego konkursu wynik lepszy niż...
Dostępny jest już nowy, ulepszony TIDAL. Wszyscy użytkownicy serwisu mogą cieszyć się jeszcze lepszą jakością dźwięku, a dotychczasowe warianty subskrypcji otrzymały nowe nazwy. Pozostałe warunki świadczenia usługi pozostają bez zmian, więc nowy TIDAL to jeszcze lepsza jakość w dotychczasowej cenie.
Jacek Harłukowicz – dziennikarz „Gazety Wyborczej Wrocław" wraz z dwoma współautorami cyklu artykułów o „układzie wrocławskim” znalazł się w gronie tegorocznych finalistów Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Wyróżnione publikacje przedstawiają biznesowo-polityczne relacje osób związanych z byłym...
WP Pilot rozszerza ofertę dla kibiców sportów walki
W sobotę, 27 listopada, o godzinie 19:00 rozpocznie się transmisja gali FEN 37: ENERGA Fight Night Wrocław. Użytkownicy WP Pilot, kupując dostęp do gali otrzymają także możliwość oglądania ponad 50 kanałów TV przez miesiąc. Tego wieczoru dojdzie do starcia o tymczasowy pas w kategorii ciężkiej: Szymon Bajor podejmie Bartosza Szewczyka. O emocje widzów zadbają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764