logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

DAI – technologia dynamicznego profilowania reklam w TVP

  PR 11.10.2019, przeczytano 468 razy

Telewizja Polska wraz z partnerami – operatorami Korbank i MatteBOX zaprezentowała prototypowe rozwiązanie pozwalające na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych. Oficjalna prezentacja odbyła się 7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance organizowanej w dniach 7- 9 października br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dai-%E2%80%93-technologia-dynamicznego-profilowania-reklam-w-tvp,384321,artykul.html

Zmiany technologiczne zachodzące w obszarze telewizji tworzą możliwości budowy produktów telewizyjnych, które do niedawna znane były jedynie w obszarze internetu. Technologia DAI polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internet, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. Z punktu widzenia dystrybucji sygnału telewizyjnego rozwiązanie Dynamic Ad Insertion wzmacnia partnerstwo pomiędzy operatorami a nadawcami telewizyjnymi i pozwala budować nowe strumienie przychodów zarówno dla nadawców jak i operatorów.

Publicznie zaprezentowany prototyp jest przykładem współpracy pomiędzy Telewizją Polską a operatorami: Korbank oraz MatteBOX, którzy świadczą usługi telewizyjne w modelu IPTV. Telewizja Polska w sygnale dostarczanym do operatorów wysyła specjalne znaczniki, które zawierają informację o początku i końcu bloku reklamowego a systemy po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane do preferencji widzów w gospodarstwie domowym. Współpraca pomiędzy operatorem a nadawcą jest tutaj kluczowa, przede wszystkim ze względu na to, że to operator jest w posiadaniu odpowiednich zgód swoich klientów na dostosowywanie przekazów handlowych do ich preferencji. Nadawca natomiast dzięki temu, że reklama dopasowana do preferencji odbiorców jest na rynku wyceniana drożej, niż reklama nie profilowana, ma możliwość wygenerowania dodatkowej marży, która pozwala sfinansować współpracę z operatorem.

Wartością dla widzów z zastosowania dynamicznego profilowania reklam jest z kolei to, że reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb.

Telewizja Polska w dynamicznym podmienianiu reklam widzi także możliwość wsparcia lokalnych, średnich i dużych przedsiębiorców, dla których obecne koszty reklamowania swoich produktów i usług na antenach ogólnopolskich nie mają uzasadnienia ekonomicznego, a w przypadku dostarczenia przekazu reklamowego sprofilowanego przykładowo jedynie do obszaru pojedynczego miasta, mogą stać się elementem dynamicznego rozwoju biznesu.

Telewizja Polska pracuje nad stworzeniem w pełni funkcjonalnego rozwiązania w zakresie dynamicznego podmieniania reklam, które swoim zasięgiem obejmie wszystkie kanały dystrybucji, wykorzystujące sieć internet oraz technologie hybrydowe.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zapewnianie bezpieczeństwa społeczności TikToka to najwyższy priorytet platformy, która na bieżąco monitoruje charakter publikowanych treści. Platforma opublikowała właśnie Raport Transparentności, w którym przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.
W ubiegłym tygodniu sąd w Mińsku w bezprecedensowym wyroku skazał dwie dziennikarki Biełsatu Kaciarynę Andrejewą i Darię Czulcową na dwa lata kolonii karnej za relacjonowanie w listopadzie 2020 r. manifestacji po zamordowaniu Ramana Bandarenki. W proteście przeciwko temu wyrokowi i w obronie wolności słowa redakcja Radia TOK FM przygotowała specjalne nagranie wideo ze słowami...
Dominika Chachuła dołącza do zespołu Lvl Up Media
Dominika Chachuła dołączyła do zespołu LVL UP MEDIA na stanowisku Junior E-commerce  Specialist.  Do  jej  zadań  należy  wsparcie  i  analiza  e-commerce’owych kanałów dystrybucji oraz współpraca z klientami agencji.
Swiatłana Cichanouska i Adam Michnik o wolności dla Białorusi
Czy walczących o wolność Białorusinów reżim może jeszcze pokonać? Jak Polacy mogą im pomóc? – o tym rozmawiał Adam Michnik z przywódczynią białoruskiej opozycji Swiatłaną Cichanouską. Nagranie ze spotkania będzie można obejrzeć już od najbliższego czwartku, 25 lutego br. od godz. 20:00 na Wyborcza.pl. Ekskluzywny dostęp do rozmowy będą mieć...
Wiosna w Telewizji WP przebudzi widzów z zimowego snu. Ramówkę wypełnią nowe, inspirujące produkcje własne oraz dobrze znane już widzom formaty.  Pomogą odkryć w sobie piękno, odświeżyć i przearanżować dom, zainspirują do stworzenia idealnej strefy wypoczynku na działce oraz dostarczą pomysłów na majówkowe grillowanie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764