logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

DAI – technologia dynamicznego profilowania reklam w TVP

  PR 11.10.2019, przeczytano 1137 razy

Telewizja Polska wraz z partnerami – operatorami Korbank i MatteBOX zaprezentowała prototypowe rozwiązanie pozwalające na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych. Oficjalna prezentacja odbyła się 7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance organizowanej w dniach 7- 9 października br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dai-%E2%80%93-technologia-dynamicznego-profilowania-reklam-w-tvp,384321,artykul.html

Zmiany technologiczne zachodzące w obszarze telewizji tworzą możliwości budowy produktów telewizyjnych, które do niedawna znane były jedynie w obszarze internetu. Technologia DAI polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internet, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. Z punktu widzenia dystrybucji sygnału telewizyjnego rozwiązanie Dynamic Ad Insertion wzmacnia partnerstwo pomiędzy operatorami a nadawcami telewizyjnymi i pozwala budować nowe strumienie przychodów zarówno dla nadawców jak i operatorów.

Publicznie zaprezentowany prototyp jest przykładem współpracy pomiędzy Telewizją Polską a operatorami: Korbank oraz MatteBOX, którzy świadczą usługi telewizyjne w modelu IPTV. Telewizja Polska w sygnale dostarczanym do operatorów wysyła specjalne znaczniki, które zawierają informację o początku i końcu bloku reklamowego a systemy po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane do preferencji widzów w gospodarstwie domowym. Współpraca pomiędzy operatorem a nadawcą jest tutaj kluczowa, przede wszystkim ze względu na to, że to operator jest w posiadaniu odpowiednich zgód swoich klientów na dostosowywanie przekazów handlowych do ich preferencji. Nadawca natomiast dzięki temu, że reklama dopasowana do preferencji odbiorców jest na rynku wyceniana drożej, niż reklama nie profilowana, ma możliwość wygenerowania dodatkowej marży, która pozwala sfinansować współpracę z operatorem.

Wartością dla widzów z zastosowania dynamicznego profilowania reklam jest z kolei to, że reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb.

Telewizja Polska w dynamicznym podmienianiu reklam widzi także możliwość wsparcia lokalnych, średnich i dużych przedsiębiorców, dla których obecne koszty reklamowania swoich produktów i usług na antenach ogólnopolskich nie mają uzasadnienia ekonomicznego, a w przypadku dostarczenia przekazu reklamowego sprofilowanego przykładowo jedynie do obszaru pojedynczego miasta, mogą stać się elementem dynamicznego rozwoju biznesu.

Telewizja Polska pracuje nad stworzeniem w pełni funkcjonalnego rozwiązania w zakresie dynamicznego podmieniania reklam, które swoim zasięgiem obejmie wszystkie kanały dystrybucji, wykorzystujące sieć internet oraz technologie hybrydowe.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764