logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Dane i content marketing napędzają reklamę internetową

  PR 18.05.2016, przeczytano 656 razy
ilustracja
Wartość rynku reklamy

W 2016 roku wydatki na kampanie reklamowe w sieciach content marketingowych wzrosną o 41,1%, a w sieciach kontekstowych o 10,8% w porównaniu z rokiem 2015. Dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w kampaniach online. Już ponad 2/3 agencji i domów mediowych korzystających z danych twierdzi, że poprawiają one skuteczność działań reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dane-i-content-marketing-napedzaja-reklame-internetowa,28591,artykul.html

Netsprint opublikował raport z badania rynku reklamy internetowej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu i content marketingu. Już szósty rok z rzędu Netsprint zbadał opinie przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych.

Raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016” zawiera przegląd trendów rynkowych i najpopularniejszych form reklamy oraz podaje wartość budżetów reklamowych wydawanych w Polsce.


najwyższe priorytety w reklamie online

Dane w centrum uwagi

Z raportu Netsprinta wynika, że dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w internetowych kampaniach reklamowych w 2016 roku. Chodzi o audience targeting, czyli kierowanie kampanii reklamowych w oparciu o dane na temat zainteresowań użytkowników, ich intencji zakupowych, profili zawodowych czy demografii.

Netsprint w swoim badaniu ujawnia m.in.:

  • Już ponad połowa badanych marketerów korzysta z audience targetingu kierując przekaz reklamowy w sieciach kontekstowych i content marketingowych (52,6% odpowiedzi)
  • Audience targeting jest używany w co trzeciej kampanii reklamowej przez te podmioty (35,8% odpowiedzi)
  • Ponad 2/3 zbadanych agencji i domów mediowych uważa, że dane o użytkownikach poprawiają skuteczność działań reklamowych (68,4% odpowiedzi)


Content marketing: jakość i szeroki zasięg

Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku jeszcze mocnej dojdzie do głosu. 81,4% badanych uważa, że budżety na content marketing wzrosną, z czego 44,4% twierdzi, że wzrosną zdecydowanie.

Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1% w 2016 roku w porównaniu do roku 2015.

W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami.
Badanie Netsprinta potwierdza, że reklamodawcy poszukują takich form przekazu, dzięki którym mogą docierać do użytkowników w ich naturalnym środowisku, poprzez nienachalną formę reklamową. Wśród formatów reklamowych wykorzystywanych w content marketingu główną rolę odgrywają linki sponsorowane emitowane w boksach rekomendacji treści (“czytaj także”) oraz artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych. Korzystanie z tych form zadeklarowało 47,4% badanych.

Co przyniesie 2016?

Dodatkowo w badaniu rynku reklamowego Netsprint zebrał m.in. opinie marketerów:

  • Najwyższe priorytety w reklamie online: optymalizacja konwersji (57,9%), content marketing (47,4%) oraz targetowanie i personalizacja (42,1%).
  • Wykorzystanie nowych produktów: reklamy targetowane w oparciu o dane (63,2%), reklamy mobilne (57,9%), reklamy kupowane za pomocą systemów RTB (52,6%), linki content marketingowe (47,4%).
  • Najpopularniejsze metody targetowania: audience targeting/buying (68,4%), targetowanie na urządzenia mobilne (63,2%), geotargetowanie i retargeting statyczny (po 52,6%).


Wartość rynku reklamy kontekstowej: dwukrotny wzrost w ciągu 5 lat

Według badania AdEx 2015 FY wydatki w 2015 roku na reklamę online w Polsce wyniosły 3,173 mld zł. Z tego udział SEM: 34,2%. Zatem wartość rynku SEM osiągnęła 1,085 mld zł.

Z kolei z badania Netsprinta wynika, że na reklamę kontekstową w 2015 roku przeznaczono 25,4% budżetów SEM, a to oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2015 roku był wart już 275,6 mln zł i urósł przez rok o 10,7%. Tym samym reklama kontekstowa stanowi 8,7% wartości rynku reklamy internetowej w Polsce.

Przez ostatnie 5 lat rynek reklamy kontekstowej podwoił swoją wartość: ze 135 mln w roku 2010 do 275,6 mln w 2015. Co więcej, 31,9% wydatków na reklamę kontekstową jest już w obszarze mobilnym.

Źródło: Netsprint

netsprint.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764