Z narzędzi analitycznych do zarządzania sklepami internetowymi korzysta nawet dwóch na trzech e-sprzedawców. Dane mają bowiem w branży e-commerce kluczowe znaczenie. Same liczby nie wystarczą jednak, aby poprawiać doświadczenia klientów i wyniki sklepu. Potrzebna jest również odpowiednia ich interpretacja. Dlatego firma PrestaShop wprowadziła nowe narzędzie – moduł analityczny PrestaShop Metrics, który skupia w jednym miejscu informacje z kilku źródeł, potrzebne do zarządzania e-sklepem.
Analityka w jednym miejscu
PrestaShop Metrics łączy dane transakcyjne i handlowe ze sklepu internetowego z informacjami zewnętrznymi, m.in. statystykami Google Analytics. Dostarcza firmom działającym w branży e-commerce wiarygodnych danych, pozwala śledzić wydajność oraz zrozumieć zależności między statystykami ruchu na stronie, współczynnikiem konwersji, średnią wartością koszyka zakupów czy sprzedażą. Intuicyjny w obsłudze moduł gromadzi wszystkie istotne informacje na jednym pulpicie. Umożliwia to e-sprzedawcom codzienną kontrolę kluczowych wskaźników oraz oszczędza czas konieczny do przełączania się pomiędzy poszczególnymi aplikacjami.
Moduł zapewnia dodatkowo porady i zalecenia ekspertów z branży e-commerce, które wspierają przedsiębiorców w optymalizowaniu działań i podejmowaniu właściwych decyzji biznesowych. Moduł inteligentnej analityki nie wpływa negatywnie w żaden sposób na szybkość działania witryny.
– Narzędzie PrestaShop Metrics umożliwia e-sprzedawcom korzystanie z ujednoliconego i intuicyjnego interfejsu do analityki. Skupia on w jednym miejscu wszystkie kluczowe wskaźniki e-commerce niezbędne do rozwijania sklepów – zarówno zewnętrzne, dotyczące statystyki, jak i wewnętrzne związane z wynikami handlowymi – wskazuje Alexandre Eruimy, prezes firmy PrestaShop.
Główne funkcje PrestaShop Metrics obejmują:
- codzienne monitorowanie najważniejszych wskaźników (sprzedaż, zamówienia, sesje, współczynniki konwersji itp.);
- dane pobierane z wiarygodnych i precyzyjnych źródeł dzięki synchronizacji z Google Analytics (dla statystyki ruchu) oraz z platformą PrestaShop (dla danych handlowych);
- źródła danych zebrane na jednym pulpicie, bez konieczności przełączania się pomiędzy kilkoma narzędziami;
- Tips Cards z poradami ekspertów e-commerce, wspierające proces optymalizacji procesów.
PrestaShop Metrics jest kolejnym wśród rozszerzeń PrestaShop Essentials, ułatwiających rozwijanie działalności e-sklepów. W 2019 roku we współpracy z PayPal zostało opracowane narzędzie płatnicze PrestaShop Checkout.
Źródło: PrestaShop