Chief Marketing Officer Banku BNP Paribas Darek Maciołek znalazł się na 1. miejscu rankingu TOP 50 CMO w Polsce, zestawienia prezentującego liderów marketingu w Polsce, których dokonania w okresie ostatnich 3 lat były oceniane przez Kapitułę Konkursu. To kolejne prestiżowe wyróżnienie dla tego CMO i działań marketingowych podejmowanych przez bank.
To nie pierwsza nagroda dla Darka Maciołka, która potwierdza wysoką jakość jego pracy, i jego zespołu. Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu, Zaangażowania społecznego Banku BNP Paribas ma na swoim koncie już takie nagrody jak: Marketer roku 2022 w prestiżowym konkursie MP Power, tytuł CMO roku 2021 magazynu Media Marketing czy AD Marketer roku 2020 w plebiscycie AD WO/MAN, a kampanie reklamowe banku, pod jego przewodnictwem, zdobyły aż siedem lwów w międzynarodowym konkursie komunikacji kreatywnej i branży reklamowej, Cannes Lions.
- Znalezienie się na szczycie listy najlepszych CMO w Polsce jest ogromnym wyróżnieniem, jednak nie jest to wyróżnienie tylko dla mnie. To efekt pracy całego mojego zespołu. W duchu naszych bankowych wartości #empowerment i #współpraca oraz możliwości jakie daje nam praca w międzynarodowej organizacji otwartej na zmiany, mamy odwagę, aby przełamywać schematy i promować kluczowe, dla banku i świata, wartości. Nasz głos w wielu tematach jest tym pierwszym - inspirujemy branżę i wyznaczamy kierunek w jakim zmierza rynek. Kolejne wyróżnienie to nie przypadek, a dowód na to, że nasze działania komunikacyjne są zauważalne i stanowią wzór do naśladowania dla wielu organizacji – powiedział Darek Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu, Zaangażowania społecznego w Banku BNP Paribas.
Łączenie istotnych tematów i wartości, bycie nieobojętnym na tematy wrażliwe i ważne społeczne to domena Darka Maciołka, i jego zespołu. Jedną z najważniejszych kampanii społecznych ostatnich miesięcy tego teamu jest kampania „Pierwsza pomoc ludzkości”, przygotowana dla Banku BNP Paribas i Polskiego Czerwonego Krzyża przez VMLY&R Poland. Kampania nie zatrzymała się na samej reklamie, była wprowadzeniem w czyn wartości społecznych, łącząc w sobie kurs pierwszej pomocy z lekcją tolerancji. Poza szerokim rozgłosem video promującego akcję w mediach społecznościowych kampania została doceniona licznymi nagrodami, zdobywając m.in. dwa Brązowe Lwy na ubiegłorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions w kategorii Design i Outdoor oraz wyróżnienie na festiwalu kreatywnym The One Show w kategorii: Health & Wellness: Experiential / Immersive / Events.
Bank BNP Paribas jako bank zmieniającego się święta nie boi się poruszać tematów ważnych, dlatego często w swoich kampaniach porusza tematy edukacyjne. Przykładami innych, licznie nagrodzonych, kampanii społecznych banku pod przewodnictwem Darka Maciołka są też Misja Kieszonkowe, ,,Gdzie są nasze patronki?” czy akcja ,,Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” – nagłaśniająca używanie feminatywów w języku polskim. Misja Kieszonkowe to program kierowany do uczniów, ich nauczycieli, rodziców i opiekunów, który uczy tysiące młodych (i nie tylko!) ludzi jak w odpowiedzialny sposób dbać o finanse osobiste we współczesnym świecie. Kampania ta zdobyła m.in. wyróżnienie w konkursie CSR Poland Awards 2023 w kategorii Community Affairs. Zaś akcja zachęcająca szkoły podstawowe oraz przedszkola do nadawania imion wybitnych Polek swoim placówkom pt. ,,Gdzie są nasze Patronki?”, która wystartowała w 2021r., do tej pory nagrodzona została m.in. srebrem w kategorii Equality w konkursie Effie Awards 2022, czterema statuetkami w Konkursie Klubu Twórców Reklamy oraz wyróżnieniem w konkursie Innovation 2021 - konkursach organizowanych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Najnowsza, trwająca kampania employer brandingowa Grupy BNP Paribas #UnexpectedJobs również dotyka ważnych społecznie tematów i przełamuje stereotypy pracy w bankowości. Kampania ma na celu przybliżyć charakter pracy w banku w Polsce i Grupie BNP Paribas, jej pozytywny wpływ na gospodarkę, Klientów i społeczeństwo. W ramach akcji pracownicy Grupy, w serwisie społecznościowym LinkedIn, zmieniają nazwy swoich stanowisk na takie, które najlepiej przybliżą ich rolę i zadania zawodowe. Tym samym Darek Maciołek został Chief Mind Openerem, bo jak sam zauważył jego praca w Banku BNP Paribas otwiera umysły pracowników i Klientów na sprawy najważniejsze – od zrównoważonego rozwoju po tolerancję i wzajemny szacunek.
O tytule Top CMO decyduje Kapituła konkursu Dyrektor marketingu Roku, biorąc pod uwagę nie tylko ostatni rok, ale także wcześniejsze osiągnięcia, by tytuł zwycięzcy oddawał także te działania, które wymagały więcej niż 12 miesięcy pracy oraz by docenić stabilne pasma sukcesów.
Darek Maciołek pracuje w Banku BNP Paribas od 2018 r. Stojąc na czele blisko 50-osobowego zespołu, dba o budowanie pozytywnego wizerunku banku i jego rozpoznawalność.
Źródło: BNP Paribas