logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Datacolor Spydercheckr Photo: kieszonkowy wzornik barw z matowymi polami kolorów

  PR 23.09.2022, przeczytano 655 razy
ilustracja

Popularna rodzina produktów SpyderCheckr przeznaczonych do korekcji kolorystycznej aparatów fotograficznych powiększyła się o nowy model. Spyder Checkr Photo to kieszonkowy wzornik barw z ultramatowymi polami kolorów. Korzystając z niego w parze z dołączonym oprogramowaniem, można zmierzyć odcienie, nasycenie i luminancję na podstawie zdjęcia referencyjnego, a następnie udostępnić dane korekcji barwnej w postaci predefiniowanego trybu HSL, np. w programie Adobe Lightroom Classic. Dzięki temu zniwelowane zostaną rozbieżności parametrów barwnych między różnymi obiektywami, aparatami i czujnikami obrazu, co zapewni spójne kolory na wszystkich zdjęciach z jednej sesji fotograficznej zanim jeszcze przyjdzie pora na postprodukcję.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/datacolor-spydercheckr-photo%3A-kieszonkowy-wzornik-barw-z-matowymi-polami-kolorow,397333,artykul.html

Spyder Checkr Photo doskonale sprawdza się tam, gdzie zawodzą aparaty i konwertery RAW. Automatyczne systemy często nie radzą sobie z bardziej wymagającymi obrazami, np. konkretnymi kolorami będącymi znakiem rozpoznawczym marki, scenami monochromatycznymi, odcieniami pastelowymi czy niuansami skóry na portretach. Zaletą wzornika barwnego Spyder Checkr Photo i dołączonego do niego oprogramowania jest to, że po przeprowadzeniu analizy poszczególne kolory są korygowane wyłącznie, jeśli odbiegają od oryginalnych odcieni – w przeciwnym razie pozostają bez zmian.

Matowe pola kolorów cechują się wyjątkowo niskim współczynnikiem odbicia światła bez względu na to, pod jakim kątem się na nie patrzy. To niezwykle istotne, ponieważ matowe wykończenie pól kolorów zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów. Często nie zwraca się uwagi na to, że na wzornik barwny wykorzystywany podczas sesji zdjęciowej lub w produkcji wideo pada światło (np. z flesza). To z kolei wymusza przeprowadzenie dodatkowej korekcji barwnej już na etapie postprodukcji.

Spyder Checkr Photo oferuje aż 62 pola barwne na czterech wymiennych planszach do wszystkich typów fotografii. Zawiera bogaty wachlarz odcieni skóry do portretów, duże pola kolorów do łatwego dopasowywania balansu bieli i szarości oraz 24-stopniową skalę szarości do osiągnięcia idealnej ekspozycji i błyskawicznego sprawdzenia rozpiętości tonalnej. Niewielkie rozmiary oraz wytrzymała, odporna kasetka sprawiają, że Spyder Checkr Photo można wsunąć do torby z aparatem lub kieszeni i zabrać ze sobą wszędzie tam, gdzie jest potrzebny.

Datacolor dba o każdy szczegół, dlatego do produkcji wzorników barwnych wykorzystuje papier klasy premium zgodny ze standardami ISO 9706 oraz najwyższej jakości tusze, które cechują się doskonałą odpornością na blaknięcie.

- Fotografowie od dawna prosili o wzorniki z matowymi polami kolorów, które ograniczyłyby odbijanie się światła i zwiększyły dokładność korekcji barwnej. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, stworzyliśmy nowy ultramatowy wzornik Spyder Checkr Photo zapewniający precyzję pomiarów bez względu na warunki oświetleniowe – mówi Casey Krugman, Product Manager ds. produktów konsumenckich w Datacolor.

Spyder Checkr Photo jest już dostępny w sprzedaży.

Źródło: ALSTOR Sp.j. A. Zwierzynski i Wspólnicy

www.alstor.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764