logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Daymark Labels inwestuje w rozwiązania Mark Andy

  PR 11.04.2022, przeczytano 685 razy
ilustracjastrzałka

Brytyjska drukarnia etykietowa Daymark Labels z Hartlebury wzbogaciła ostatnio swój park sprzętowy o dwa rozwiązania wąskowstęgowe z oferty Mark Andy. Pojawiły się w nim: pierwsza w historii tego przedsiębiorstwa maszyna cyfrowa – Digital Pro 3 oraz fleksograficzna – Evolution Series E5. Zdaniem Kevana Palmera – dyrektora generalnego Daymark Labels, wdrożenie technologii cyfrowej w fundamentalnym stopniu zmieniło tu cały workflow, skracając wykonanie przykładowego zlecenia z trzech dni do kilku godzin.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/daymark-labels-inwestuje-w-rozwiazania-mark-andy,395468,artykul.html

Digital Pro to drugiej generacji hybrydowa maszyna Mark Andy, łącząca w sobie moduł tonerowy pracujący w trybie CMYK z rozdzielczością 1200 dpi i rozwiązania znane z maszyn konwencjonalnych, uwzględniające druk fleksograficzny (realizowany przed lub po cyfrowym), laminowanie, foliowanie na zimno, rotacyjne bądź semirotacyjne sztancowanie, nawijanie i odwijanie, cięcie na arkusze i układanie w stosy; cały ten proces odbywa się w jednym przejściu. Jak podkreśla producent, w efekcie to modułowe urządzenie jest postrzegane jako wszechstronne narzędzie produkcyjne, umożliwiające dalszą rozbudowę wraz z rosnącymi potrzebami użytkownika.

Digital Pro obsługuje różne rodzaje podłoży drukowych: tagi, materiały wrażliwe na nacisk oraz typu Tyvek, standardowe podłoża samoprzylepne, materiały porowate, etykiety na wina, folie PP i PET. Nie wymaga przy tym nanoszenia primera. Maszyna pracuje z prędkością 23,4 m/min., może być instalowana w dowolnym otoczeniu produkcyjnym i – jak podkreśla Mark Andy – nie jest rozliczana przez dostawcę w oparciu o liczbę zrealizowanych na niej odbitek. Za sterowanie urządzeniem odpowiada łatwy w obsłudze RIP, a przekazanie dowolnego pliku PDF do druku następuje poprzez uruchomienie odpowiedniego przycisku. Urządzenie zajmuje mało miejsca i jest wyposażone we własnym kompresor zasilający chłodzonym powietrzem system utrwalania LED-UV.

W przypadku Daymark Labels, która szczyci się dostarczaniem najwyższej jakości wydruków do firm z różnych, także niszowych rynków, dwie nowe maszyny Mark Andy idealnie – jak podkreśla kierownictwo drukarni – wpasowują się w specyfikę jej działania. Maszyna fleksograficzna Evolution Series E5 bazuje na platformie serwo i jest przez producenta pozycjonowana jako rozwiązanie klasy entry level. Obsługuje wstęgę o szerokości 330 mm (13 cali) i jest wyposażona w osiem zespołów drukujących. Jako pierwsza w Wielkiej Brytanii, w konfiguracji dostarczonej do Daymark Labels posiada system utrwalania LeoLED/UV firmy GEW. Jej wyposażenie obejmuje moduł czyszczenia wstęgi, szynę z możliwością odwracania wstęgi, system delam/relam, podwójne sztance oraz cięcie na arkusze i układanie w stosy.
Kevan Palmer określa ją mianem „najlepszej maszyny z punktu widzenia operatora”, wskazując na łatwe narządzanie i sterowanie produkcją. Podkreśla też jej jakość reprodukcji oraz prędkość, które spełniły wszystkie oczekiwania Daymark Labels, umożliwiając drukarni przejęcie wielu prac zlecanych wcześniej na zewnątrz. To z kolei wpłynęło na poprawę dotyczącą obsługi klientów.

Założycielem drukarni Daymark Labels był w 1974 roku Jon Bird Senior. Obecnie zarządza nią jego syn – Jon Bird Junior, a firma wyspecjalizowała się w niskonakładowych zleceniach z dodatkowym uszlachetnieniem (np. tłoczeniem folią) rzędu 1000 egzemplarzy. W latach 80. ubiegłego wieku zagościła w niej technika fleksograficzna, nieco później także typograficzna, która jest tu obecna do dzisiaj.

- Dostępnym na rynku rozwiązaniom bazującym na technologii cyfrowej przyglądaliśmy się już od pewnego czasu. Staraliśmy się jednocześnie wybrać maszynę, która byłaby najlepsza z punktu widzenia specyficznych wymagań naszych klientów – mówi Jon Bird. – Jednak pandemia zrewidowała nasze plany, więc mogliśmy do nich wrócić dopiero w ostatnim czasie.

Znając potrzeby drukarni w kontekście zwiększenia jej potencjału w obszarze druku fleksograficznego oraz planowanego zakupu pierwszej maszyny cyfrowej, firma Mark Andy zaproponowała pakiet uwzględniający oba te elementy.

- Szukaliśmy dostawcy, który będzie w stanie zaproponować nam oba rozwiązania – kontynuuje Jon Bird. – Biorąc pod uwagę wysoką reputację Mark Andy w zakresie profesjonalnej obsługi klienta i porównując ofertę tej firmy z innymi producentami, uznaliśmy że będzie ona dla nas najlepszym partnerem w całym projekcie. Jak do tej pory, jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z decyzji o zakupie tych właśnie maszyn, jak też z poziomu wsparcia technicznego zapewnianego przez Mark Andy.

Daymark Labels zatrudnia obecnie 30 osób, a jej obrót zaplanowany na ten rok wynosi 3,5 mln funtów. Kierownictwo drukarni prognozuje dalszy, dynamiczny rozwój firmy, zwłaszcza w kontekście etykiet do żywności i napojów, jak też przeznaczonych na wyroby farmaceutyczne i elektryczne. Przewidywane są też wzrosty zamówień na tagi i bilety. Realizowane tu nakłady wynoszą od 500 sztuk do 1 mln egzemplarzy, jednak wiele prac jest powtarzalnych, co dodatkowo motywuje kierownictwo firmy do szczególnej dbałości o kompleksową obsługę klientów czy wysoką jakość produktu.

- Naszym celem jest ułatwienie życia naszym klientom w tak dużym stopniu, jak to tylko możliwe, przy zachowaniu ich odpowiedniej świadomości środowiskowej – kontynuuje Jon Bird. – Oznacza to edukowanie rynku w kwestiach zrównoważonego rozwoju i tego, co można już dziś wdrożyć, aby być bardziej proekologicznym. Wierzymy, że partnerstwo z Mark Andy pomoże nam osiągnąć założone wzrosty i – co więcej – realizować je w sposób organiczny.

Phil Baldwin, Sales Manager Mark Andy, podsumowuje:

- Daymark Labels zainwestował w najnowsze rozwiązania technologiczne z naszej oferty. Umożliwią one drukarni realizowanie szerokiego spektrum produktów poligraficznych w najbardziej ekonomiczny sposób z obecnie dostępnych na rynku. Digital Pro pozwala na wykonywanie w trybie jednoprzebiegowym zleceń, które wcześniej wymagały zaangażowania kilku urządzeń. Obie dostarczone przez nas maszyny – Evolution Series E5 oraz Digital Pro 3 – są skalowalne, co umożliwi klientowi dostosowanie ich do zmian zachodzących na rynku. Będzie nam bardzo miło wspierać Daymark Labels w realizowanej przez firmę strategii bycia „zieloną drukarnią” zarówno obecnie jak i w kolejnych latach.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764