logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Debata: marketing doświadczeń w erze COVID i post COVID

  PR 12.05.2020, przeczytano 1299 razy
ilustracjastrzałka

Jeden na trzech klientów zostawi markę, którą kocha już po jednym złym doświadczeniu*. Zapewnienie niezapomnianych wrażeń to ważny wyróżnik marek. Do niedawna możliwości były niemal nieograniczone. Lockdown wszystko zmienił. Ważne elementy marketingu doświadczeń trzeba wymyślić na nowo. Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT ma na swoim koncie kilka spektakularnych przykładów marketingu doświadczeń, jak "Niezniszczalna Tęcza" dla Ben&Jerry’s czy neon "Miło Cię Widzieć" dla innogy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/debata%3A-marketing-doswiadczen-w-erze-covid-i-post-covid,386980,artykul.html

Taki był punkt wyjścia debaty praktyków marketingu, którą online zorganizowała agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.

- Wszyscy odczuliśmy skutki COVID-19 i zderzyliśmy się z zupełnie nową rzeczywistością - mówi Marcin Gaworski,chief executive officer & partner 180heartbetas + JUNG v MATT. - Właśnie teraz wiele firm musi na nowo wymyślić swoje strategie marketingowe. Wszyscy przygotowujemy się na przyszłość, której nikt jeszcze tak do końca nie jest w stanie przewidzieć. Jednak wydaje się być pewnym, że doświadczenia konsumentów będą w niej jeszcze ważniejsze niż dotychczas. Wielu twórców komunikacji instynktownie czuje, że to co zaplanują teraz, będzie miało wielki wpływ na postrzeganie ich marki w przyszłości. Dlatego spotkaliśmy się w gronie ekspertów z dużym doświadczeniem, reprezentujących zarówno klientów jak i agencje. Szukaliśmy rozwiązań, które pomogą markom kontynuować unikalne relacje z konsumentami, a branży stanąć na nogi - podkreśla.

W debacie wzięli udział doświadczeni dyrektorzy marketingu i twórcy kampanii marek: Marcin Sieńkowski, head of marketing OLX, Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu Skoda Polska, Katarzyna Makowska, senior brand manager Pyszne.pl Amsterdam, Michał Maciątek,dyrektor operacyjny El Padre, Kamil Caliński, dyrektor zarządzający Backup Events, Adrian Kostrzębski, rzecznik prasowy ESL Gaming Polska, Iwona Czarnata, dyrektor zarządzająca VES oraz ze 180heartbeats - Łukasz Deoniziak, experiental director, Artur Leśniak, strategy planner i Marcin Gaworski, CEO.

Najważniejszy wniosek z debaty? W niepewnych, bezprecedensowych i w dodatku szybko zmieniających się  okolicznościach z jakimi mamy teraz do czynienia, trzeba zaprojektować komunikację marek na nowo. Jednak przeniesienie eventu 1:1 ze świata realnego do wirtualnego, nie jest dobrym rozwiązaniem. Choćby dlatego, że nie da się łatwo utrzymać uwagi odbiorcy przed komputerem. Wydarzenia trzeba wymyślić od zera i dostosować do cyfrowych kanałów. Wygrają ci marketerzy, którzy zrobią to najszybciej. Jednocześnie wskazywano na potrzebę personalizacji komunikacji i przyciągnięcie indywidualnej uwagi odbiorcy, tak by chciał się dalej dzielić dobrymi doświadczeniami z innymi.

W rozmowie padły też ważne wskazówki dla szukających biznesu agencji reklamowych. Nie powinny teraz czekać na briefy, ale wychodzić z inicjatywą do klientów i wykazać się elastycznością. Zdaniem uczestników debaty, mimo ograniczeń i spodziewanych cięć budżetów marketingowych, marki muszą pozostać w kontakcie z konsumentami. Nie tylko znajdować sposoby na dotarcie do klientów z nowymi innowacjami, ale także zaoferować więcej niż sam produkt. Rozmówcy zwracali uwagę na emocje, które kierują obecnie konsumentami - niepewność i lęk o przyszłość. Podkreślali jak ważną rolą marki jest by obniżyć ten stres. Zgodzili się, że ostatecznie COVID-19 nauczy branżę bardzo wiele, co pozwoli jej się rozwijać w przyszłości, kiedy kryzys zostanie zażegnany.

Więcej ciekawych wniosków i spostrzeżeń uczestników debaty w wideo

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

Dodatkowe informacje:

*Raport PWC na temat przyszłości marketingu doświadczeń - pwc.com/future-of-cx

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764