logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Debata: marketing doświadczeń w erze COVID i post COVID

  PR 12.05.2020, przeczytano 1087 razy
ilustracjastrzałka

Jeden na trzech klientów zostawi markę, którą kocha już po jednym złym doświadczeniu*. Zapewnienie niezapomnianych wrażeń to ważny wyróżnik marek. Do niedawna możliwości były niemal nieograniczone. Lockdown wszystko zmienił. Ważne elementy marketingu doświadczeń trzeba wymyślić na nowo. Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT ma na swoim koncie kilka spektakularnych przykładów marketingu doświadczeń, jak "Niezniszczalna Tęcza" dla Ben&Jerry’s czy neon "Miło Cię Widzieć" dla innogy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/debata%3A-marketing-doswiadczen-w-erze-covid-i-post-covid,386980,artykul.html

Taki był punkt wyjścia debaty praktyków marketingu, którą online zorganizowała agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.

- Wszyscy odczuliśmy skutki COVID-19 i zderzyliśmy się z zupełnie nową rzeczywistością - mówi Marcin Gaworski,chief executive officer & partner 180heartbetas + JUNG v MATT. - Właśnie teraz wiele firm musi na nowo wymyślić swoje strategie marketingowe. Wszyscy przygotowujemy się na przyszłość, której nikt jeszcze tak do końca nie jest w stanie przewidzieć. Jednak wydaje się być pewnym, że doświadczenia konsumentów będą w niej jeszcze ważniejsze niż dotychczas. Wielu twórców komunikacji instynktownie czuje, że to co zaplanują teraz, będzie miało wielki wpływ na postrzeganie ich marki w przyszłości. Dlatego spotkaliśmy się w gronie ekspertów z dużym doświadczeniem, reprezentujących zarówno klientów jak i agencje. Szukaliśmy rozwiązań, które pomogą markom kontynuować unikalne relacje z konsumentami, a branży stanąć na nogi - podkreśla.

W debacie wzięli udział doświadczeni dyrektorzy marketingu i twórcy kampanii marek: Marcin Sieńkowski, head of marketing OLX, Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu Skoda Polska, Katarzyna Makowska, senior brand manager Pyszne.pl Amsterdam, Michał Maciątek,dyrektor operacyjny El Padre, Kamil Caliński, dyrektor zarządzający Backup Events, Adrian Kostrzębski, rzecznik prasowy ESL Gaming Polska, Iwona Czarnata, dyrektor zarządzająca VES oraz ze 180heartbeats - Łukasz Deoniziak, experiental director, Artur Leśniak, strategy planner i Marcin Gaworski, CEO.

Najważniejszy wniosek z debaty? W niepewnych, bezprecedensowych i w dodatku szybko zmieniających się  okolicznościach z jakimi mamy teraz do czynienia, trzeba zaprojektować komunikację marek na nowo. Jednak przeniesienie eventu 1:1 ze świata realnego do wirtualnego, nie jest dobrym rozwiązaniem. Choćby dlatego, że nie da się łatwo utrzymać uwagi odbiorcy przed komputerem. Wydarzenia trzeba wymyślić od zera i dostosować do cyfrowych kanałów. Wygrają ci marketerzy, którzy zrobią to najszybciej. Jednocześnie wskazywano na potrzebę personalizacji komunikacji i przyciągnięcie indywidualnej uwagi odbiorcy, tak by chciał się dalej dzielić dobrymi doświadczeniami z innymi.

W rozmowie padły też ważne wskazówki dla szukających biznesu agencji reklamowych. Nie powinny teraz czekać na briefy, ale wychodzić z inicjatywą do klientów i wykazać się elastycznością. Zdaniem uczestników debaty, mimo ograniczeń i spodziewanych cięć budżetów marketingowych, marki muszą pozostać w kontakcie z konsumentami. Nie tylko znajdować sposoby na dotarcie do klientów z nowymi innowacjami, ale także zaoferować więcej niż sam produkt. Rozmówcy zwracali uwagę na emocje, które kierują obecnie konsumentami - niepewność i lęk o przyszłość. Podkreślali jak ważną rolą marki jest by obniżyć ten stres. Zgodzili się, że ostatecznie COVID-19 nauczy branżę bardzo wiele, co pozwoli jej się rozwijać w przyszłości, kiedy kryzys zostanie zażegnany.

Więcej ciekawych wniosków i spostrzeżeń uczestników debaty w wideo

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

Dodatkowe informacje:

*Raport PWC na temat przyszłości marketingu doświadczeń - pwc.com/future-of-cx

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w nowej kampanii wizerunkowej informuje o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
LG prezentuje swoje najnowsze wyświetlacze na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764