Acer rozpoczął promocję swojego nowego energy drinka PredatorShot i używa do tego konkursu organizowanego… na TikToku! Aktywacja z filmami stworzonymi przez użytkowników wygenerowała ponad milion wyświetleń. Producent już teraz zapowiada drugą edycję zabawy.
PredatorShot to napój stworzony przez Acer, który swoją polską premierę miał 21 października, podczas streamu prowadzonego przez influencerów - Ziemniaka i Tivolta. Transmisję obejrzało ponad 70 tys. osób, a informacje zamieszczone w social mediach youtuberów o pojawieniu się energy drinka dotarły do 300 tys. osób.
O nowym napoju energetycznym zaczęło się robić głośno w Czarny Piątek. Poza promocją w Media Expert, podczas której do zamówień dodano 65 tys. puszek, 27 listopada wystartował również konkurs na TikToku organizowany przez producenta napoju. Zadaniem uczestników było nagranie filmiku prezentującego puszkę PredatorShot w kreatywny sposób i oznaczenie go odpowiednimi hasztagami. To właśnie nieskomplikowane zasady akcji zachęciły Użytkowników TikToka do zabawy z nową marką napoju energetycznego.
Ponad milion wyświetleń konkursu Acer na TikToku
W challenge mocno zaangażowali się nie tylko uczestnicy konkursu, ale także obserwujące ich osoby. W ciągu dwóch tygodni w aktywacji wzięło udział 290 osób, co wygenerowało ponad 1,3 miliona wyświetleń dla hasztagu #PredatorShot, prawie 143 tysiące serduszek od ich obserwatorów, 2126 komentarzy pod filmikami i 638 udostępnień. Materiały opublikowane w ramach konkursu można znaleźć pod hasztagami #PredatorShot i #MediaExpert na TikToku.
- PredatorShot to dla nas zupełnie nowy produkt. Wybierając TikTok jako kanał aktywacji, działaliśmy według określonej strategii mediowej z nastawieniem na test. Nie oczekiwaliśmy cudów. Początek kampanii na TikToku, po wcześniej przeprowadzonym konkursie na Instagramie, nie rokował zadowalającymi rezultatami. Przyrost TikToków stanowiących realizacje zadania konkursowego nastąpił w drugim tygodniu aktywacji. Było to bardzo pozytywne zaskoczenie z dwóch powodów - rosnącej liczby odsłon oraz kreatywności każdego nowego zgłoszenia. Czegoś takiego jeszcze nie przerabialiśmy w naszych gamingowych kampaniach. TikTok daje kosmiczne możliwości wyrażenia siebie – zarówno użytkownikom, jak i markom. Dla nas to cenne doświadczenie, które pomaga nam lepiej zrozumieć grupę docelową i promować nasze rozwiązania gamingowe - mówi Jeremi Rybak, Country Marketing Manager w Acer Polska.
Przeprowadzone na TikToku działania mają swoje odzwierciedlenie nie tylko w zasięgach i wyświetleniach na portalu, ale także w sprzedaży. Produkt dostępny jest w Media Expert i sklepie internetowym Frisco.pl, a z regałów zdążyło już zniknąć kilkanaście tysięcy puszek. Kanał sprzedaży wkrótce będzie rozszerzony o kolejnych partnerów.
Acer nie zwalnia tempa. Szykuje kolejną zabawę na TikToku
To jeszcze nie koniec challenge na TikToku Predatora! Producent napojów nie zwalnia tempa i szykuje kolejny konkurs na platformie. Tym razem PredatorShot zaprosi uczestników do wejścia w interakcję z wybranymi influencerami i nagrania z nimi duetu. W zaplanowanym na początek stycznia konkursie pula nagród ma być niemalże 2 razy większa niż w przypadku jego poprzedniej tury.
Źródło: Acer Polska