logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Decyzja belgijskiego organu ochrony danych w sprawie IAB Europe i TCF

  PR 08.04.2022, przeczytano 344 razy

1 kwietnia 2022 r., w ramach regularnej komunikacji z rynkiem na temat decyzji belgijskiego Urzędu Ochrony Danych (APD) w sprawie IAB Europe oraz Ram Przejrzystości i Zgody (TCF), IAB Europe potwierdziło, że wymagany decyzją plan działania został dziś przedłożony.  Przedłożenie planu działania stanowi kluczowy kamień milowy w dwufazowym okresie naprawczym przewidzianym w decyzji i powinno umożliwić wprowadzenie wersji TCF z szerszą funkcjonalnością zgodności w ciągu 6 miesięcy pod nadzorem APD.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/decyzja-belgijskiego-organu-ochrony-danych-w-sprawie-iab-europe-i-tcf,395428,artykul.html

Plan działania określa, w jaki sposób IAB Europe jako organizacja zarządzająca TCF, wykona formalne polecenia określone w decyzji i odzwierciedla dogłębne dyskusje wśród firm członkowskich IAB Europe, które wdrażają TCF i spotykają się w istniejących grupach roboczych TCF oraz innych instancjach, a także w IAB Tech Lab. Instancje te są wielostronne i zrzeszają wydawców, pośredników ad tech, agencje i CMP (Consent Management Platforms). Działania zawarte w planie zostały zatwierdzone przez Grupę Sterującą TCF w dniu 23 marca (informacje na temat zarządzania TCF są publicznie dostępne i można się z nimi zapoznać tutaj). Każdy z kroków opisanych w planie działania jest wynikiem starannej oceny, które środki wydają się najlepiej dostosowane do interpretacji GDPR przez APD oraz zobowiązań, jakie decyzja ta nakłada na IAB Europe.

Przedstawienie planu działania pozostaje bez uszczerbku dla odwołania się IAB Europe od decyzji do belgijskiego sądu ds. rynku. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w odwołaniu zakwestionowano szereg ustaleń zawartych w decyzji, w szczególności ustalenie, że IAB Europe działa jako administrator danych TC String (sygnałów cyfrowych stworzonych w celu rejestrowania wyborów dokonywanych przez osoby, których dane dotyczą, dotyczących sposobu przetwarzania ich danych osobowych) oraz jako współadministrator w zakresie rozpowszechniania TC Strings i innego przetwarzania danych przez uczestników TCF w ramach protokołu OpenRTB.

Niezależnie od odwołania się do sądu ds. rynku IAB Europe z zadowoleniem przyjmuje możliwość zbliżającego się dialogu z APD i zainteresowanymi organami nadzorczymi na temat planu działania w celu uzyskania wskazówek dotyczących najlepszego sposobu zapewnienia rozszerzonej funkcjonalności TCF. IAB Europe od dawna dążył do przedstawienia TCF do zatwierdzenia jako ponadnarodowego kodeksu postępowania GDPR, a przedstawiony dziś plan działania jest ważnym krokiem w tym kierunku.

Po dokonaniu przeglądu i zatwierdzeniu planu działania przez APD i odpowiednie organy nadzorcze IAB Europe będzie miał sześć miesięcy na jego wdrożenie.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe redaktorki naczelne w serwisach lifestyle’owych Gazeta.pl
Zuzanna Ałdycka pracuje w Agorze od 2012 r., a od 2018 związana jest z serwisem eDziecko.pl. W nowej roli chce zmieniać oblicze parentingu w polskim internecie, dostarczając rodzicom zarówno wiedzy, jak i rozrywki. Kierując redakcją eDziecko.pl, będzie wdrażała efektywny model pracy nad contentem, gwarantujący wzrost zasięgu oraz budowanie skutecznej...
Rozegrane w miniony weekend konkursy lotów narciarskich w Bad Mitterndorf przyciągnęły do TVN i Eurosportu 1 ponad 7,5 mln widzów. Oba kanały w trakcie transmisji były najchętniej oglądanymi antenami w Polsce – TVN na całym rynku, a Eurosport 1 wśród stacji płatnych.
Nowy europejski serwis streamingowy od 14 lutego będzie dostępny w Polsce, a także Albanii, Czechach, Kosowie, Macedonii Północnej, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech.
Od początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł w Internecie i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na wyższą skuteczność ich modeli AI. W ciągu ostatniego roku stworzyła silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i...
Zakończony w niedzielę turniej Australian Open oglądało na antenach Eurosportu aż 3,6 miliona widzów! Zmagania najlepszych tenisistek i tenisistów świata śledziło średnio 121 tys. widzów w Eurosporcie 1 i 33 tys. osób w Eurosporcie 2, co jest najlepszym wynikiem w historii relacji z turnieju w Melbourne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764