logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Decyzja belgijskiego organu ochrony danych w sprawie IAB Europe i TCF

  PR 08.04.2022, przeczytano 524 razy

1 kwietnia 2022 r., w ramach regularnej komunikacji z rynkiem na temat decyzji belgijskiego Urzędu Ochrony Danych (APD) w sprawie IAB Europe oraz Ram Przejrzystości i Zgody (TCF), IAB Europe potwierdziło, że wymagany decyzją plan działania został dziś przedłożony.  Przedłożenie planu działania stanowi kluczowy kamień milowy w dwufazowym okresie naprawczym przewidzianym w decyzji i powinno umożliwić wprowadzenie wersji TCF z szerszą funkcjonalnością zgodności w ciągu 6 miesięcy pod nadzorem APD.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/decyzja-belgijskiego-organu-ochrony-danych-w-sprawie-iab-europe-i-tcf,395428,artykul.html

Plan działania określa, w jaki sposób IAB Europe jako organizacja zarządzająca TCF, wykona formalne polecenia określone w decyzji i odzwierciedla dogłębne dyskusje wśród firm członkowskich IAB Europe, które wdrażają TCF i spotykają się w istniejących grupach roboczych TCF oraz innych instancjach, a także w IAB Tech Lab. Instancje te są wielostronne i zrzeszają wydawców, pośredników ad tech, agencje i CMP (Consent Management Platforms). Działania zawarte w planie zostały zatwierdzone przez Grupę Sterującą TCF w dniu 23 marca (informacje na temat zarządzania TCF są publicznie dostępne i można się z nimi zapoznać tutaj). Każdy z kroków opisanych w planie działania jest wynikiem starannej oceny, które środki wydają się najlepiej dostosowane do interpretacji GDPR przez APD oraz zobowiązań, jakie decyzja ta nakłada na IAB Europe.

Przedstawienie planu działania pozostaje bez uszczerbku dla odwołania się IAB Europe od decyzji do belgijskiego sądu ds. rynku. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w odwołaniu zakwestionowano szereg ustaleń zawartych w decyzji, w szczególności ustalenie, że IAB Europe działa jako administrator danych TC String (sygnałów cyfrowych stworzonych w celu rejestrowania wyborów dokonywanych przez osoby, których dane dotyczą, dotyczących sposobu przetwarzania ich danych osobowych) oraz jako współadministrator w zakresie rozpowszechniania TC Strings i innego przetwarzania danych przez uczestników TCF w ramach protokołu OpenRTB.

Niezależnie od odwołania się do sądu ds. rynku IAB Europe z zadowoleniem przyjmuje możliwość zbliżającego się dialogu z APD i zainteresowanymi organami nadzorczymi na temat planu działania w celu uzyskania wskazówek dotyczących najlepszego sposobu zapewnienia rozszerzonej funkcjonalności TCF. IAB Europe od dawna dążył do przedstawienia TCF do zatwierdzenia jako ponadnarodowego kodeksu postępowania GDPR, a przedstawiony dziś plan działania jest ważnym krokiem w tym kierunku.

Po dokonaniu przeglądu i zatwierdzeniu planu działania przez APD i odpowiednie organy nadzorcze IAB Europe będzie miał sześć miesięcy na jego wdrożenie.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764