„Zakupy to nie zapasy” to nowa kampania promująca delio. W jej ramach supermarket online zachęca do robienia przemyślanych zakupów. Plusem wizyty w internetowym sklepie ma być nie tylko wygoda, ale także dowóz tego samego dnia, atrakcyjny próg darmowej dostawy i lepsze planowanie codziennych wydatków. Konsumenci dowiedzą się o zaletach delio między innymi z trzech promocyjnych spotów.
W najnowszej kampanii delio porusza między innymi problem, który jest jednym z ważniejszych wyzwań współczesnego świata – marnotrawstwo jedzenia. Według danych Federacji Polskich Banków Żywności przeciętna czteroosobowa rodzina wyrzuca do śmietnika produkty warte nawet 2,5 tys. zł rocznie, a są to dane jeszcze sprzed wzrostu inflacji. Eurostat z kolei podaje, że na przeciętnego obywatela Unii Europejskiej przypada aż 127 kilogramów zmarnowanej żywności, z czego 70 wyrzuca się w domach.
Trzy problemy współczesnego konsumenta w kampanii delio
Powodem, dla którego marnujemy żywność, jest często „kupowanie oczami”, czy dosztukowywanie koszyka, żeby osiągnąć próg darmowej dostawy. Doprowadza to do zamiany lodówki w spiżarnię z zapasami, gdzie większość towarów marnuje się, zanim zdążymy je skonsumować. Z kampanii delio dowiemy się, że oparta na atrakcyjnych warunkach dostawa w supermarkecie online jest rozwiązaniem tej bolączki. Szczególnie, że dostawa odbywa tego samego dnia co zamówienie. Jest to ważne ze względów nie tylko środowiskowych, ale także związanych z rozsądnym planowaniem domowego budżetu.
- Polscy konsumenci są przyzwyczajeni do robienia zakupów na tydzień, a czasem nawet dwa tygodnie do przodu. Kupujemy dużo i na zapas, co prowadzi do generowania zbędnych kosztów oraz marnowania żywności. Według Programu Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności w Polsce każdego roku na śmietnik trafia prawie 5 mln ton jedzenia, czyli średnio 150 kg w każdej sekundzie – mówi Kamil Bąkowski, Marketing & eCommerce Director w Lite e-Commerce, startupie odpowiedzialnym za supermarket online delio.
Kolejnym problemem poruszanym w kampanii jest tzw. “spacer farmera”, który kojarzy się nie tylko z zawodami siłaczy, lecz także z zakupami w tradycyjnych super- i hipermarketach. Ciężkie siatki niczym największe ciężary wżynają się bowiem w ręce, a także pękają w najmniej oczekiwanym momencie. Promocyjne spoty w zabawny sposób przekonują klientów, że korzystanie z wygodnej i szybkiej formy zakupów w delio pozwala wyeliminować ten problem.
delio - Zakupy z głową. Dostawa na dziś.
Według twórców rozwiązania - zakupy z delio to „zakupy z głową”. Jedną z głównych zalet platformy jest niski próg darmowej dostawy, wynoszący 80 zł. Dzięki temu klienci supermarketu online mogą robić mniejsze zakupy bez dodawania do koszyka niepotrzebnych rzeczy, które następnie marnują się w lodówce. W ten sposób mogą kupować częściej, ale rozsądniej i tyle, ile właśnie potrzebują. Szczególnie, że zamówione artykuły przyjadą pod drzwi klienta nawet tego samego dnia. Odpada więc konieczność polowania na pasujący termin odbioru zamówienia, który w tradycyjnym e-grocery trwa czasami nawet kilka dni.
- W naszej kampanii skupiliśmy się na największych bolączkach naszych klientów, takich jak uciążliwość tradycyjnych zakupów, marnowanie żywności i dodawanie na siłę kolejnych produktów tak, żeby osiągnąć próg darmowej dostawy. Zakupy z delio to przede wszystkim zakupy z głową, na czym zyskuje nasz domowy budżet oraz środowisko – dodaje Bąkowski.
Stor9 odpowiedzialne za koncept kreatywny
Za stworzenie platformy komunikacji "Zakupy z głową" oraz koncept kreatywny kampanii 360 odpowiada agencja Stor9. Produkcją wszystkich spotów (digital oraz kino) i sesji zdjęciowej zajął się dom produkcyjny 9Production, a zakup mediów był po stronie agencji Zenith.
- Zależało nam na tym, żeby w przewrotny sposób wskazać konsumentowi jego złe nawyki zakupowe, których symbolem staje się metaforyczny zapaśnik. To osoba, która gromadzi nadprogramowe zapasy w swojej kuchni i siłuje się z ciężkimi zakupami w każdy weekend, a właściwie ze względu na ograniczenia handlu w niedzielę - w zasadzie wyłącznie w sobotę. W kampanii pokazaliśmy, jak dzięki delio możemy stłumić w sobie wewnętrznego zapaśnika i zacząć kupować mądrze, z głową – bez marnowania jedzenia i pieniędzy – podkreśla Maciek Dutkowski, Creative Director Stor9.
Agencja kreatywna Stor9 i dom produkcyjny 9Production to podmioty działające w ramach Grupy Stor9 - współpracują z takimi brandami jak Totalizator Sportowy, Sephora, HBO, RTV EURO AGD, Polpharma czy BLIK.
Źródło: Lite e-Commerce Sp. z o.o.