logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Demaskator Fałszywych Newsów z dofinansowaniem Google

  PR 21.07.2017, przeczytano 884 razy

Demaskator Fałszywych Newsów, projekt Agencji Informacyjnej Polska Press (AIP) otrzyma dofinansowanie z należącego do Google Funduszu Innowacyjnego Digital News Initiative (DNI Innovation Fund). Informację o dofinansowaniu projektu ogłoszono 6 lipca br. w Amsterdamie podczas konferencji DNI Innovation Fund (http://www.digitalnewsinitiative.com) z udziałem przedstawicieli mediów z całej Europy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/demaskator-falszywych-newsow-z-dofinansowaniem-google,33203,artykul.html

Demaskator Fałszywych Newsów (DFN) to projekt tworzony z myślą o potrzebach czytelników, którzy coraz częściej spotykają się z zalewem tzw. fake newsów czy nieprawdziwych informacji. Projekt DFN ma dać odbiorcom możliwość korzystania ze sprawdzonej informacji i wspierać rzetelne dziennikarstwo.

Dzięki stworzeniu innowacyjnej platformy redakcyjnej, wspieranej przez doświadczonych redaktorów AIP oraz obudowanej najnowszymi narzędziami technologicznymi, DFN będzie weryfikował najbardziej „gorące” newsy ukazujące się w social mediach oraz na stronach internetowych pod kątem ich prawdziwości i rzetelności dziennikarskiej. Rezultaty weryfikacji informacji będą publikowane na specjalnie stworzonej, nowej platformie internetowej. Powstanie również aplikacja umożliwiająca czytelnikom zgłaszanie materiałów do weryfikacji przez DFN.

- Chcemy, aby ten projekt stał się uniwersalnym rozwiązaniem do weryfikacji prawdziwości newsów, a dzięki wykorzystaniu doświadczenia i zasobów redakcyjnych Polska Press Grupy dotyczył nie tylko weryfikacji informacji centralnych, ale także regionalnych i lokalnych. Wszystko po to, by jak najlepiej służyć czytelnikom i ostrzegać ich przed fake newsami. Uważamy, że Polska Press Grupa, jako lider rynkowy w kategorii informacji, ma w tym zakresie szczególne możliwości, ale również i zobowiązanie wobec odbiorców – mówi Paweł Fąfara, członek Zarządu Polska Press, odpowiedzialny za pion redakcyjny Grupy.

Demaskator Fałszywych Newsów jest już drugim projektem dofinansowanym przez Google DNI Innovation Fund. W ubiegłym roku dofinansowanie otrzymał projekt Budżet Alert - platforma informacyjna i aplikacja na temat budżetów obywatelskich w Polsce.

Źródło: Polska Press

www.polskapress.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764