logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu - raport wydatków reklamowych 2023

  PR 20.12.2022, przeczytano 1059 razy
ilustracjastrzałka

Najnowszy raport globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu prognozuje, że w 2023 roku inwestycje reklamowe wzrosną globalnie o 3,8%. Dwuletni raport, który łączy dane z blisko 60 rynków na całym świecie, przewiduje, że w przyszłym roku na świecie wydanych zostanie 740,9 mld USD.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu---raport-wydatkow-reklamowych-2023,398412,artykul.html

Prognozy globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu na rok 2023 wskazują na ciągły wzrost, choć w tempie o połowę mniejszym niż obserwowane w 2022 roku (+8,0%), wg tej trajektorii do końca tego roku inwestycje reklamowe branży wyniosą ok. 713,6 mld USD.

Bezpośrednie czynniki, takie jak rosnąca inflacja, wzrost stóp procentowych, recesja rynkowa, ciągła niepewność polityczna i wynikający z niej wpływ na wydatki firmowe i konsumenckie, doprowadziły do obniżenia wspomnianych oczekiwań na nadchodzący rok. Badając dalej to zagadnienie na 12 rynkach o najwyższym poziomie wydatków*, raport prognozowanych globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu wskazuje, że znaczna część wzrostu w 2023 roku będzie wywołana inflacją cenową mediów; wydatki na reklamę w cenach stałych są przewidywane na poziomie -0,6%, w porównaniu do 3,4% wzrostu w cenach bieżących.

Jednak w skali globalnej silniejszy wzrost nie jest odległy, w 2024 roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć o 4,8%, osiągając poziom 776,9 mld USD, po czym nastąpi dalszy 4,5% wzrost w 2025 roku, do poziomu 811,6 mld USD.

Jacek Celiński, Head of Media & Performance, dentsu Polska:

- Na sytuacje na naszym rynku wpływ będą miały podobne czynniki, jak ma to miejsce globalnie: przewidywalne spowolnienie gospodarcze, a być może recesja, erodująca oglądalność największych anten TV oraz przede wszystkim wysoka inflacja. W efekcie presja na wzrost cen będzie wysoka, choć nie będzie ona miała takiego samego silnika, jak w latach prosperity, czyli popytu od reklamodawców – komentuje Jacek Celiński, Head of Media & Performance, dentsu Polska.

Peter Huijboom, Global CEO Media and Global Clients, dentsu International:

- Rok 2022 okazał się kolejnym silnym rokiem wzrostu dla branży reklamowej, pomimo niepewności politycznej i gospodarczej, która się pojawiła. Z naszego raportu i prognozy jasno wynika, że efekt ten będzie odczuwalny również w 2023 roku i musimy być realistami co do tego, jak wpłynie to na branżę, podaż i marżowość, których powinniśmy oczekiwać od dostępnych budżetów. Wraz ze zwiększoną koncentracją biznesu na natychmiastowych zyskach, aby pomóc przetrwać to tymczasowe spowolnienie gospodarcze, powinniśmy spodziewać się, że więcej kampanii ukierunkowanych na wydajność będzie traktowanych priorytetowo, co z kolei wpłynie media mix. Jest to prawdopodobnie jeden z głównych powodów, dla których obserwujemy tak silny wzrost w formacie cyfrowym w krótkim okresie, sięgający 57,1% wszystkich wydatków w 2023 roku.

Wydatki na format cyfrowy mają osiągnąć 422,8 mld USD do końca 2023 roku, co stanowi 57,1% wszystkich wydatków na reklamę. Będzie to dalszy wzrost do 58,2% udziału w 2024 roku i 59,5% w 2025 roku. Wzrost, który w kolejnym roku wspierają kanały wideo [Video] (+7,1%), reklama w mediach społecznościowych [Paid Social] (+13,5%), reklama w wyszukiwarce [Search] (+7,2%) oraz Retail Media (+22,0%).

Wzrost spodziewany jest również w niemal wszystkich innych kanałach: wydatki na reklamę telewizyjną mają wzrosnąć o 0,2%, osiągając poziom 182,7 mld USD, przy czym skromne wzrosty odnotują także kanały Out-of-Home (+2,0%), Kino [Cinema] (+6,1%) i Audio (+2,0%). Wydatki na reklamę w gazetach i czasopismach będą nadal spadać o -3,6%, ale przewiduje się wzrost wydatków na wiadomości i czasopisma online, ponieważ wydawcy zaczynają odchodzić od tradycyjnych formatów papierowych.

Prezentowany raport dotyczący prognozowanych globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu nie tylko analizuje dane z 58 rynków, ale także bada niektóre z kluczowych czynników wpływających na regiony, sektory reklamowe i zrównoważony rozwój.

Po raz kolejny w prognozie pominięto wszystkie inwestycje rosyjskie, aby lepiej odzwierciedlić pozostałe międzynarodowe trendy i przewidywania dotyczące wydatków na reklamę. Pełne prognozy globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu można pobrać za darmo TUTAJ.

ilustracjastrzałka

O prognozach globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu:

Prognozy wydatków na reklamę są opracowywane na podstawie danych zestawionych z marek Dentsu International do drugiej połowy listopada 2022 r. oraz w oparciu o analizę rynków lokalnych. Dentsu International stosuje podejście oddolne, a prognozy są dostarczane dla 58 rynków obejmujących obie Ameryki, Azję i Pacyfik oraz region EMEA w podziale na media: format cyfrowy, telewizję, format drukowany, Out-of-Home, radio i kino. Dane dotyczące wydatków na reklamę są podawane po odliczeniu wynegocjowanych rabatów i prowizji agencji, według cen bieżących i w lokalnej walucie. Dane globalne i regionalne są centralnie przeliczane na USD według średniego kursu z listopada 2022 roku. Prognozy są opracowywane co dwa lata z podaniem rzeczywistych danych za poprzedni rok, a najnowsze prognozy na rok bieżący i kolejne lata są aktualizowane na podstawie stałych kursów wymiany.

Wydatki na reklamę dla rynku rosyjskiego były ujęte w prognozie globalnych wydatków na reklamę firmy dentsu ze stycznia 2022 r., ale zostały one usunięte z kolejnych wydań, a wszystkie wartości dla poprzednich lat przywołane w tym wydaniu zostały analogicznie dostosowane, aby umożliwić dokładne porównanie. Uwaga: historyczne dane dotyczące wydatków na reklamę zostały przeliczone wg stałych kursów walutowych z listopada 2022 roku.

Źródło: dentsu

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ibis z globalną kampanią wizerunkową Go Get It
Ibis, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelowych na świecie segmentu ekonomicznego rozpoczęła nową globalną kampanię pod hasłem „Go get it” („Idź po swoje”), która ukazuje hotele z rodziny ibis jako miejsca pomagające podróżnikom z całego świata realizować swoje aspiracje i...
Leo Burnett łączy Alfę Romeo i Roberta Makłowicza
W związku z wprowadzeniem na rynek nowej Alfy Romeo Junior, pierwszego modelu marki produkowanego w Polsce, agencja Leo Burnett Warszawa zaprosiła do współpracy Roberta Makłowicza – znanego dziennikarza, twórcę kultowych programów, krytyka kulinarnego, pasjonata podróży i motoryzacji oraz fana marki Alfa Romeo. Współpraca ta jest częścią...
Praca kierowców ciężarówek w kampanii C. H. Robinson
Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw. W jej ramach uruchomione zostały działania w mediach społecznościowych, a także przygotowany materiał wideo pokazujący dzień z życia kierowcy. Przy drogach w krajach biorących udział w kampanii...
Zasąsiadujmy się: kampania Ogilvy dla Milka
Milka i Ogilvy Polska przygotowały nową platformę komunikacji pod hasłem „Zasąsiadujmy się”. Po raz pierwszy marka w Polsce podejmuje lokalną inicjatywę opartą w całości na doświadczeniach z polskiego rynku. Kampania „Zasąsiadujmy się” ruszyła 02.09 br. i rozpoczęła się działaniami digitalowymi i TVC, a jej sercem jest niestandardowa, masowa aktywacja...
Wavemaker wspiera debiut nowych zapachów YSL i Prada
Yves Saint Laurent i Prada - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower. Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764