logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu - wyniki finansowe FY2023

  PR 15.02.2024, przeczytano 594 razy
ilustracja

Dentsu ogłosiło skonsolidowane wyniki finansowe całej Grupy za 2023 rok. Przychody netto Grupy w 2023 wzrosły o 1,6% rok do roku (r/r), organiczna zmiana przychodów jest zgodna z oczekiwaniami – na poziomie -4,9% (-4,2% bez DACH). Z kolei region CEE, któremu przewodzi Polska, odnotował wzrost przychodów na poziomie 2,4 % (r/r).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu---wyniki-finansowe-fy2023,403145,artykul.html

Rok 2023 dla regionu CEE był rokiem stabilnego wzrostu. Na dobre wyniki złożyło się m.in. pozyskanie nowych klientów, w tym na polskim rynku znaczących budżetów mediowych Zalando, Ryanair czy BMW. Przełożyło się to też na wyniki w kluczowych raportach. Dentsu Polska jest w TOP 3 grup mediowych w raporcie RECMA QualiPack i tym samym wśród najlepiej ocenianych grup mediowych w Polsce pod względem konkurencyjności w przetargach, wykwalifikowanych pracowników i profilu klientów, z którymi współpracujemy długofalowo. Z kolei w raporcie COMvergence, dentsu Polska zajęła pierwszą pozycję wśród grup mediowych w New Biznes Ranking. Warto dodać, że w tym samym raporcie nasza agencja performance iProspect została liderem na polskim rynku.

Oczywiście nie obyło się bez wyzwań, zwłaszcza w Polsce w obszarze kreacji w związku z impaktem kilku jednorazowych czynników. Pozyskanie m.in. budżetu mBanku i zakończona sukcesem obrona Skoda Polska i Audi dało stabilną pozycję podstawowej części kreatywnej. Dodatkowo zeszły rok obfitował w wygrane klienckie, które będą miały znaczący wpływ na wynik 2024, w tym Grupa Żywiec, Link4, - komentuje Maciej Müldner, CFO dentsu Polska & CEE. W naszym regionie CEE największy wzrost przychodów zanotowała Chorwacja 35,3% (r/r). Odnotowaliśmy również dwucyfrowe wzrosty np. na Węgrzech +11,9% (r/r), Czechach +10,5 % (r/r) oraz Bułgarii +11,2% (r/r) – dodaje Maciej Müldner.

Grupa dentsu w 2024 będzie kontynuować wdrażanie modelu operacyjnego One dentsu, upraszczając strukturę Grupy tak, aby zapewnić sprawność operacyjną we wszystkich funkcjach i obszarach. Strategia dostarczania klientom zintegrowanych rozwiązań napędzających wzrost na styku marketingu, technologii i doradztwa pomoże zapewnić klientom wzrost przychodów, jednocześnie umożliwiając dentsu osiągnięcie zrównoważonego wzrostu dla wszystkich interesariuszy.

W 2024 roku cała Grupa koncentruje się na powrocie do wzrostu, przy złagodzeniu niekorzystnych czynników, których doświadczyła w roku 2023.

Źródło: dentsu

dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Artur Szalpuk ambasadorem marki Robico Active
Firma Robico, producent m.in. kefirów i maślanek, wprowadza na rynek nową markę. Robico Active to produkty skierowane do osób lubiących aktywnie spędzać czas, dbających o zdrowie i sprawność fizyczną oraz profesjonalnych sportowców. Suplement diety WPC 80 w trzech owocowych smakach dostępny jest w sprzedaży od maja 2024 r. Launch produktów wsparty jest...
Aktywacja na Euro 2024 w marketach MediaMarkt
Ruszyły Euro 2024, a wraz z nimi oczywiście ogromne piłkarskie emocje. Od tego tygodnia klienci MediaMarkt mogą je poczuć na własnej skórze i sami rozegrać mecze w specjalnych strefach kibica. Atrakcyjne nagrody można zdobywać do 13 lipca. Za aktywację sportowej zabawy odpowiada Gutenberg Warsaw z Grupy DDB.
Dawid Myśliwiec w agencji WERE Fantasy
Dawid Myśliwiec, popularnonaukowy Youtuber prowadzący między innymi kanał Uwaga! Naukowy Bełkot podejmuje współpracę managerską z agencją WERE Fantasy należącą do grupy Fantasyexpo.
Kampania Biura Maklerskiego Alior Banku
Biuro Maklerskie Alior Banku rozpoczęło kampanię marketingową w social mediach skierowaną do osób korzystających z produktów inwestycyjnych, która ma promować jego ofertę rachunku maklerskiego i Alior Trader. Działania potrwają do końca lipca br.
Simlat i Chabior zapraszają na Warsztaty – kampania Q Service Castrol
Sieć profesjonalnych warsztatów Q Service Castrol uruchomiła nową kampanię. W głównych rolach występuje duet znanych aktorów, Łukasz Simlat i Janusz Chabior, nowi Ambasadorzy marki. Można ich zobaczyć w serii spotów nawiązujących do klasyków kina. Filmy będą zachęcać do skorzystania z usług serwisów należących do sieci przez...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764