logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu osiąga w I kwartale 2022 rekordowe wyniki

  PR 20.05.2022, przeczytano 474 razy

Po dobrym początku roku, Grupa Dentsu odnotowała wzrost organiczny na poziomie 9,1%, a Dentsu International - na poziomie 8,4%, osiągając w pierwszym kwartale rekordowe wyniki w zakresie przychodów netto, bazowego i statutowego zysku operacyjnego. Grupa podwyższa prognozę wzrostu organicznego na rok 2022 do 4%-5% z wcześniejszych 4%. Marża operacyjna wzrosła o 140 pb rok do roku przy stałej podstawie walutowej (cc) dzięki transformacji i uproszczeniom, jakie Grupa przeprowadziła w ciągu ostatniego roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-osiaga-w-i-kwartale-2022-rekordowe-wyniki,395941,artykul.html

W pierwszym kwartale utrzymywało się zaufanie klientów, którzy inwestowali w usługi mediowe i rozwiązania cyfrowe. Obszar wzrostu strukturalnego transformacji i technologii dla klientów osiągnął 31,5% przychodów netto Grupy (rok do roku +260 pb (cc)), odnotowując wzrost +22,5% (cc).W Japonii, ISID i Dentsu Digital odnotowały wzrost organiczny odpowiednio o 17,7% i 11,8%, a linia usług CXM w Dentsu International odnotowała wzrost organiczny o 14,8%. Perspektywy wydatków klientów na działania cyfrowe i transformację ukierunkowaną na klienta pozostają dobre.

- Wyniki za I kwartał tego roku pozwalają nam zachować optymizm. W regionie CEE idziemy zgodnie z założonym planem, dlatego na poziomie sprzedaży i realizacji nie ma zaskoczeń. W następnych miesiącach z pewnością zauważymy wpływ pozyskania nowych budżetów. Jednocześnie widać dużą presję inflacyjną i spadki cen jednostkowych w TV. Nie widzimy znaczącego wpływu wojny na nasz biznes, ale zauważamy duży potencjał pracowników z Ukrainy, którzy coraz liczniej znajdują zatrudnienie w naszym sektorze, w tym w dentsu Polska - komentuje Maciej Müldner, CFO dentsu Polska & CEE.

Wzrost marży operacyjnej w grupie wynika z poprawy o 310 punktów bazowych w Dentsu Japan Network przy spadku o 30 punktów bazowych (cc) w Dentsu International. Efekt dźwigni operacyjnej wynikający z silnej pozycji oraz kontynuacji działań upraszczających w całej Grupie przyczynił się do poprawy marży.

Grupa sprzedała dodatkowe nieruchomości w ramach kontynuacji przeglądu aktywów niehandlowych w bilansie, co przyniosło 11,6 mld JPY zysku operacyjnego i w dużej mierze skompensowało odpis aktualizujący wartość aktywów w wysokości 14,2 mld JPY, związany głównie z trwającą likwidacją działalności w Rosji.

Portfel przejęć pozostaje aktywny, a wiele transakcji koncentruje się na zwiększaniu możliwości w zakresie transformacji i technologii dla klientów, zgodnie z przyjętą strategią Grupy.

W związku z lepszym niż oczekiwano początkiem roku, Grupa podwyższa prognozę wzrostu organicznego na rok obrotowy 2022 do 4%-5% z wcześniejszych 4%, a Dentsu International podwyższa prognozy do 5-6% z wcześniejszych 4-5%.

Grupa nadal jest przekonana co do realizacji celów średnioterminowych: wzrost organiczny Grupy na poziomie 4-5%, marże Grupy na poziomie 18% oraz wskaźnik wypłaty na poziomie 35,0% do 2024 r.

Źródło: dentsu

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764