logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu osiąga w I kwartale 2022 rekordowe wyniki

  PR 20.05.2022, przeczytano 261 razy

Po dobrym początku roku, Grupa Dentsu odnotowała wzrost organiczny na poziomie 9,1%, a Dentsu International - na poziomie 8,4%, osiągając w pierwszym kwartale rekordowe wyniki w zakresie przychodów netto, bazowego i statutowego zysku operacyjnego. Grupa podwyższa prognozę wzrostu organicznego na rok 2022 do 4%-5% z wcześniejszych 4%. Marża operacyjna wzrosła o 140 pb rok do roku przy stałej podstawie walutowej (cc) dzięki transformacji i uproszczeniom, jakie Grupa przeprowadziła w ciągu ostatniego roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-osiaga-w-i-kwartale-2022-rekordowe-wyniki,395941,artykul.html

W pierwszym kwartale utrzymywało się zaufanie klientów, którzy inwestowali w usługi mediowe i rozwiązania cyfrowe. Obszar wzrostu strukturalnego transformacji i technologii dla klientów osiągnął 31,5% przychodów netto Grupy (rok do roku +260 pb (cc)), odnotowując wzrost +22,5% (cc).W Japonii, ISID i Dentsu Digital odnotowały wzrost organiczny odpowiednio o 17,7% i 11,8%, a linia usług CXM w Dentsu International odnotowała wzrost organiczny o 14,8%. Perspektywy wydatków klientów na działania cyfrowe i transformację ukierunkowaną na klienta pozostają dobre.

- Wyniki za I kwartał tego roku pozwalają nam zachować optymizm. W regionie CEE idziemy zgodnie z założonym planem, dlatego na poziomie sprzedaży i realizacji nie ma zaskoczeń. W następnych miesiącach z pewnością zauważymy wpływ pozyskania nowych budżetów. Jednocześnie widać dużą presję inflacyjną i spadki cen jednostkowych w TV. Nie widzimy znaczącego wpływu wojny na nasz biznes, ale zauważamy duży potencjał pracowników z Ukrainy, którzy coraz liczniej znajdują zatrudnienie w naszym sektorze, w tym w dentsu Polska - komentuje Maciej Müldner, CFO dentsu Polska & CEE.

Wzrost marży operacyjnej w grupie wynika z poprawy o 310 punktów bazowych w Dentsu Japan Network przy spadku o 30 punktów bazowych (cc) w Dentsu International. Efekt dźwigni operacyjnej wynikający z silnej pozycji oraz kontynuacji działań upraszczających w całej Grupie przyczynił się do poprawy marży.

Grupa sprzedała dodatkowe nieruchomości w ramach kontynuacji przeglądu aktywów niehandlowych w bilansie, co przyniosło 11,6 mld JPY zysku operacyjnego i w dużej mierze skompensowało odpis aktualizujący wartość aktywów w wysokości 14,2 mld JPY, związany głównie z trwającą likwidacją działalności w Rosji.

Portfel przejęć pozostaje aktywny, a wiele transakcji koncentruje się na zwiększaniu możliwości w zakresie transformacji i technologii dla klientów, zgodnie z przyjętą strategią Grupy.

W związku z lepszym niż oczekiwano początkiem roku, Grupa podwyższa prognozę wzrostu organicznego na rok obrotowy 2022 do 4%-5% z wcześniejszych 4%, a Dentsu International podwyższa prognozy do 5-6% z wcześniejszych 4-5%.

Grupa nadal jest przekonana co do realizacji celów średnioterminowych: wzrost organiczny Grupy na poziomie 4-5%, marże Grupy na poziomie 18% oraz wskaźnik wypłaty na poziomie 35,0% do 2024 r.

Źródło: dentsu

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764