logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu Polska i CEE z najwyższym organicznym wzrostem przychodów w regionie

  PR 15.02.2023, przeczytano 559 razy

Grupa dentsu opublikowała wyniki finansowe za rok 2022. Region CEE, któremu przewodzi Polska, odnotował najwyższy organiczny wzrost przychodów w regionie dentsu EMEA - na poziomie 12,5%. Dentsu Polska odnotowała wzrost organiczny na poziomie 6,1%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-polska-i-cee-z-najwyzszym-organicznym-wzrostem-przychodow-w-regionie,398993,artykul.html

- Analizując i porównując nasze wyniku z resztą Europy należy pamiętać, że Polska została najmocniej dotknięta negatywnymi skutkami spowodowanymi wojną w Ukrainie oraz inflacją. Mimo to polski rynek zanotował bardzo wysoki wzrost revenue na tle innych krajów europejskich. Wynik ten jest lepszy niż oczekiwaliśmy. Należy dodać, że cały region CEE zanotował najwyższy wzrost w EMEA w strukturach dentsu – komentuje Maciej Müldner, CFO dentsu Polska & CEE. - Dentsu Polska jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Przeszliśmy duży proces transformacji wewnętrznej, zintegrowaliśmy nasz biznes i nasz client service. Ale także postawiliśmy na bezpieczeństwo finansowe naszych operacji. To wszystko dało efekt w 2022 roku w postaci stabilnego wyniku i wzrostu naszego biznesu. Dzięki temu łatwiej nam jest pozyskiwać nowych klientów, dla których jednym z kryteriów jest stabilny partner biznesowy – dodaje.

Na wynik wpływ miało pozyskanie przez dentsu Polska kilkunastu nowych klientów, m.in. Santander Bank Polska, mBank, McCormick, Zalando, Ryanair czy BMW. Dentsu konsekwentnie buduje swoją pozycję rynkową oraz realizuje postawione cele. Jednym z nich było znalezienie się w grupie trzech najbardziej docenianych grup mediowych w Polsce pod kątem jakości rozumianej wielowymiarowo, a dokładniej w czterech wymiarach, które są mierzone i raportowane przez Instytut RECMA.

Dentsu Polska zajęło drugą pozycję pod kątem salda budżetów pozyskanych w stosunku do utraconych (tzw. new business balance sierpień 2021 - wrzesień 2022) – wg. raportu RECMY z października 2022 było to +113 mln euro, podczas gdy średnia dla pozostałych grup mediowych wyniosła +20 mln euro. Łącznie dentsu osiągnęło 20% udziału w nowo pozyskanych budżetach na polskim rynku. Wynik ten potwierdził wcześniej raport New Business Barometer H1 2022 za pierwszą połowę br. przygotowany przez instytut COMvergence, koncentrujący się na badaniu obrotów i sukcesów nowo biznesowych domów mediowych oraz grup reklamowych. W raporcie tym grupa dentsu zajęła również drugą pozycję.

- W tym roku nadal będziemy umacniać naszą pozycję rynkową i pozyskiwać nowych klientów. Konsekwentnie będziemy prowadzić prace nad naszą efektywnością operacyjną. Planujemy dalsze inwestycje w naszych ludzi oraz powiększanie biznesu i kompetencji, jednocześnie utrzymując stabilną sytuację kosztową.  Wymaga to od nas wdrożenia innowacyjnych rozwiązań systemowych i procesowych. Poprawiamy też nieustannie jakość i dostępność danych biznesowych, które pozwalają nam i naszym klientom podejmować decyzje. Te wdrożenia już się rozpoczęły i w 2023 roku spodziewamy się pierwszych efektów. Dla nas i dla naszych klientów – kończy Maciej Müldner, CFO dentsu Polska & CEE.

W regionie EMEA (z wyłączeniem Rosji), wzrost organiczny w 2022 r. wyniósł 9,7%, a w 4 kw. 2022 r. 8,7%. Z wyłączeniem Rosji region EMEA odnotował najwyższy wzrost organiczny w 2022 r. spośród wszystkich czterech regionów grupy dentsu. EMEA również odnotowała dobry czwarty kwartał +8,7%; W roku budżetowym 2022 dział Customer Transformation & Technology zapewnił wzrost organiczny o prawie 15%. Dentsu Creative zostało pomyślnie wprowadzone na 13 rynków (Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Francja, Holandia, Niemcy, SA, Polska, Węgry, Rumunia, Czechy, Bułgaria i Chorwacja) zapewniając zwrot w wynikach przy 6,3% wzroście organicznym. Media urosły jednocyfrowo pod względem wzrostu organicznego wraz ze wzrostem optymizmu klientów w miarę upływu roku.

Z kolei organiczny wzrost całej Grupy dentsu wyniósł 4,1%. W porównaniu do obiecującego wyniku uzyskanego w roku ubiegłym – 17,9% - Japonia odnotowała w roku obrotowym 2022 wzrost organiczny o 0,4%. Wzrost organiczny w wysokości 6,1% przypadł w udziale Amerykom, a najwyższym wynikiem w tym zakresie ze wszystkich czterech regionów mogą poszczycić się kraje EMEA, w których wzrost organiczny wyniósł aż 9,7% (5,1% z uwzględnieniem Rosji). W krajach APAC (z wyłączeniem Japonii) wzrost ten ukształtował się na poziomie 2,5%. Na wyniki duży wpływ miał strukturalny rozwój usług Customer Transformation & Technology oraz klienci inwestujący w inicjatywy transformacji cyfrowej oraz solidne wyniki w sektorze mediów na rynkach międzynarodowych.

Na rok obrotowy 2023 r. prognozuje się organiczny wzrost Grupy w wysokości 4% przy marży operacyjnej w wysokości 17,5%. Zadowalające wyniki w zakresie marży w 2022 r. umożliwiają dodatkowe inwestycje w One dentsu sprzyjające przyszłemu wzrostowi. W celu dalszego zróżnicowania oferty Grupy dla klientów zakłada się dalsze inwestycje w rozbudowę wydajności platformy rozwiązań dla klientów. Planuje się również rozbudowę architektury przedsiębiorstwa celem realizacji założeń One dentsu. Grupa z optymizmem zapatruje się na perspektywę średnioterminowych celów dla wzrostu organicznego CAGR 2022:24 na poziomie 4-5% oraz powrotu do marży w wysokości 18% w 2024 r.

Źródło: dentsu Polska

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764