logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu Polska i Fundacja Digital University pomagają zrozumieć świat

  PR 23.09.2022, przeczytano 313 razy
ilustracja

20 września dentsu Polska wraz z Fundacją Digital University ruszają z nowym projektem edukacyjno-społecznym skierowanym do uczniów w wieku od 10 do 15 lat, nauczycieli oraz rodziców. Na kanale YouTube ukaże się seria filmów poruszających istotne i aktualne tematy ze świata digitalu. Celem przedsięwzięcia jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu tego, co dzieje się wokół nich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-polska-i-fundacja-digital-university-pomagaja-zrozumiec-swiat,397339,artykul.html

– Pandemia oraz wojna w Ukrainie sprawiły, że wszyscy – dorośli oraz dzieci – musimy mierzyć się z zupełnie nowymi tematami. Internet stał się wiodącym medium informacyjnym i to właśnie tam jest pełno przemocy, obrazów wojny i traumatycznych historii. Młodzi ludzie, którzy mnóstwo czasu spędzają online, chłoną te treści w dużych ilościach. Z tego powodu mogą czuć się przytłoczeni i zestresowani. Młodsi użytkownicy Internetu często nie wiedzą, gdzie szukać potwierdzonych informacji na interesujące ich tematy. Właśnie dlatego wraz z Fundacją Digital University zdecydowaliśmy się pomóc nastolatkom w zrozumieniu tego, jak wygląda otaczający ich wirtualny świat i jak na nich wpływa. Tego typu inicjatywy społeczne czy edukacyjne, które wykorzystują nasze kompetencje w obszarze digitalu, są świetnym przykładem społecznej odpowiedzialności dentsu – mówi Jadwiga Jadziewicz, Social Impact Manager dentsu Polska.

Projekt Digi Świat zakłada serię krótkich filmów edukacyjnych, które od 20 września będą pojawiać się regularnie na kanale YouTube (DigitalUniversityFundacja). W każdym z odcinków młodzi prezenterzy – Julia i Szymon – próbują zrozumieć zagadnienia związane z tym, co aktualnie dzieje się na świecie. Co istotne, forma programu została przygotowana w sposób zachęcający do dyskusji i refleksji na dany temat.

W każdym odcinku Julia i Szymon mogą liczyć na pomoc ekspertów. W projekcie wzięli udział tacy specjaliści jak psychoterapeutka Joanna Kleszczyńska, socjolożka dr Marta Pietrusińska z Uniwersytetu Warszawskiego, profesor Dariusz Jemielniak, dziennikarz Mateusz Hładki, ekspert od wirtualnej rzeczywistości – Sebastian Jakubiak, specjalistka od gier oraz gamer Bejott – Anna Nowak czy Ada Florentyna Pawlak – ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji.

– Zaprosiliśmy do udziału w projekcie świetnych ekspertów – przedstawicieli środowiska akademickiego i dziennikarskiego, z którymi współpracujemy od wielu lat – gdyż zależało nam na przygotowaniu materiałów na wysokim poziomie merytorycznym, które wesprą dorosłych w rozmowach z dziećmi. Jednocześnie chcieliśmy, aby tematy były podane w formie atrakcyjnej dla młodzieży, stąd pomysł na video i nastoletnich prowadzących – wyjaśnia Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University. – Mamy nadzieję, że te kilkunastominutowe filmy pomogą nauczycielom rozpocząć rozmowy o tolerancji, stresie, wirtualnej rzeczywistości, roli sztucznej inteligencji i innych ważnych obecnie tematach. Zachęcamy też rodziców do obejrzenia tych 6 odcinków wspólnie z dziećmi i pogłębiania interesujących ich wątków – dodaje.

Każda szkoła i nauczyciele biorący udział w projekcie otrzymają specjalne certyfikaty potwierdzające ukończenie programu.

Produkcją zajęła się agencja The Story Lab (dentsu Polska).

Źródło: dentsu Polska

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Heads Advertising z kampanią dla Oleju Wielkopolskiego
Ruszyła ogólnopolska kampania Oleju Wielkopolskiego przygotowana przez agencję Heads Advertising, pod hasłem „Wielkopolski WIE”.
„499 sekund” – wystawa dźwiękowa Agnieszki Słodownik i Karoliny Wlazło-Malinowskiej w galerii Art Walk na placu Europejskim
Ghelamco Poland i Fundacja Sztuka w Mieście zapraszają na niecodzienną wystawę galerii Art Walk. „499 sekund” to narracja dźwiękowa, którą widzowie eksplorują, używając własnych smartfonów i słuchawek. Już 8 grudnia artystki opowiedzą o powstawaniu wystawy w ramach autorskiego oprowadzania po ekspozycji.
Cheetos zachęca do wspólnej rodzinnej zabawy w towarzystwie limitowanej edycji chrupek
„A Ty co ułożysz z Cheetos Hashtags?” to hasło ogólnopolskiej kampanii, w której Cheetos prezentuje dwie nowości o oryginalnym kształcie chrupek w postaci hashtagu. Limitowana edycja Cheetos to odpowiedź na oczekiwania współczesnych konsumentów, którzy poszukują ciekawych smaków i okazji do spędzania czasu w rodzinnym gronie. Aby zainspirować i zaangażować do wspólnej...
ASB Poland ponownie stawia na Skylight
Firma ASB Poland, zakończyła proces zwiększenia i aranżacji powierzchni w budynku Skylight. W efekcie dotychczasowe biuro przeszło metamorfozę, a inspirowaną naturą przestrzeń biurową stworzono na 16 i 20 piętrze. Za zarządzanie procesem aranżacji, o łącznej powierzchni ponad 1900 mkw., odpowiadał dział Workplaces w firmie Globalworth, która jest właścicielem i...
Cykl szkoleniowy CAD Projekt Design z Grupą Tubądzin
Projektowanie to proces wymagający szerokiej wiedzy i profesjonalnego podejścia. Dlatego w realizacji najbardziej wyszukanych wizji pomagają dziś zaawansowane programy, takie jak CAD decor PRO. Autorzy aplikacji wraz z Grupą Tubądzin przeprowadzili cykl szkoleń w największych miastach w Polsce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764