logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu Polska i Fundacja Digital University pomagają zrozumieć świat

  PR 23.09.2022, przeczytano 630 razy
ilustracja

20 września dentsu Polska wraz z Fundacją Digital University ruszają z nowym projektem edukacyjno-społecznym skierowanym do uczniów w wieku od 10 do 15 lat, nauczycieli oraz rodziców. Na kanale YouTube ukaże się seria filmów poruszających istotne i aktualne tematy ze świata digitalu. Celem przedsięwzięcia jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu tego, co dzieje się wokół nich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-polska-i-fundacja-digital-university-pomagaja-zrozumiec-swiat,397339,artykul.html

– Pandemia oraz wojna w Ukrainie sprawiły, że wszyscy – dorośli oraz dzieci – musimy mierzyć się z zupełnie nowymi tematami. Internet stał się wiodącym medium informacyjnym i to właśnie tam jest pełno przemocy, obrazów wojny i traumatycznych historii. Młodzi ludzie, którzy mnóstwo czasu spędzają online, chłoną te treści w dużych ilościach. Z tego powodu mogą czuć się przytłoczeni i zestresowani. Młodsi użytkownicy Internetu często nie wiedzą, gdzie szukać potwierdzonych informacji na interesujące ich tematy. Właśnie dlatego wraz z Fundacją Digital University zdecydowaliśmy się pomóc nastolatkom w zrozumieniu tego, jak wygląda otaczający ich wirtualny świat i jak na nich wpływa. Tego typu inicjatywy społeczne czy edukacyjne, które wykorzystują nasze kompetencje w obszarze digitalu, są świetnym przykładem społecznej odpowiedzialności dentsu – mówi Jadwiga Jadziewicz, Social Impact Manager dentsu Polska.

Projekt Digi Świat zakłada serię krótkich filmów edukacyjnych, które od 20 września będą pojawiać się regularnie na kanale YouTube (DigitalUniversityFundacja). W każdym z odcinków młodzi prezenterzy – Julia i Szymon – próbują zrozumieć zagadnienia związane z tym, co aktualnie dzieje się na świecie. Co istotne, forma programu została przygotowana w sposób zachęcający do dyskusji i refleksji na dany temat.

W każdym odcinku Julia i Szymon mogą liczyć na pomoc ekspertów. W projekcie wzięli udział tacy specjaliści jak psychoterapeutka Joanna Kleszczyńska, socjolożka dr Marta Pietrusińska z Uniwersytetu Warszawskiego, profesor Dariusz Jemielniak, dziennikarz Mateusz Hładki, ekspert od wirtualnej rzeczywistości – Sebastian Jakubiak, specjalistka od gier oraz gamer Bejott – Anna Nowak czy Ada Florentyna Pawlak – ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji.

– Zaprosiliśmy do udziału w projekcie świetnych ekspertów – przedstawicieli środowiska akademickiego i dziennikarskiego, z którymi współpracujemy od wielu lat – gdyż zależało nam na przygotowaniu materiałów na wysokim poziomie merytorycznym, które wesprą dorosłych w rozmowach z dziećmi. Jednocześnie chcieliśmy, aby tematy były podane w formie atrakcyjnej dla młodzieży, stąd pomysł na video i nastoletnich prowadzących – wyjaśnia Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University. – Mamy nadzieję, że te kilkunastominutowe filmy pomogą nauczycielom rozpocząć rozmowy o tolerancji, stresie, wirtualnej rzeczywistości, roli sztucznej inteligencji i innych ważnych obecnie tematach. Zachęcamy też rodziców do obejrzenia tych 6 odcinków wspólnie z dziećmi i pogłębiania interesujących ich wątków – dodaje.

Każda szkoła i nauczyciele biorący udział w projekcie otrzymają specjalne certyfikaty potwierdzające ukończenie programu.

Produkcją zajęła się agencja The Story Lab (dentsu Polska).

Źródło: dentsu Polska

www.dentsu.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„W skrócie” – kampania poszerzająca wiedzę o HIV
9 na 10 Polaków uważa, że HIV ich nie dotyczy, jednak prawda jest inna – wirusem może zakazić się każdy z nas, kto jest aktywny seksualnie. Ten ważny temat został poruszony w najnowszej, ogólnopolskiej kampanii Fundacji Edukacji Społecznej, a powodem jest stale rosnąca liczba zakażeń. Poprzez kampanię, FES wraz z partnerami, chce zbudować świadomość na...
Cukier Królewski rozwija akcję „Piecz, Przerabiaj, Podziel się”
Marka Cukier Królewski wzmacnia i rozwija kampanię „Piecz, Przerabiaj, Podziel się” o kolejne aktywacje, mające mobilizować Polaków do niemarnowania żywności. Dotychczasowe działania prowadzone były w sieci. Teraz „Królewski” idzie o krok dalej i w myśl hasła „Gdzie dobro króluje, nic się nie marnuje”, wspólnie z...
Tomasz „Owca” Zieliński i Helena Smoczny w agencji Endless
Endless zyskała kolejnych specjalistów. Do zespołu kreatywnego agencji dołączyli Tomasz „Owca” Zieliński, jeden z bardziej doświadczonych copywriterów w kraju oraz Helena Smoczny, obejmując stanowisko Senior Art Director. Zespołem kreacji Endless zarządzają wspólnie Franek Toeplitz z Tytusem Klepaczem.
Debiut agencji SEM House
Globalna spółka MarTech, RTB House, dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe, ogłosiła powstanie agencji digitalowej SEM House, skupiającej się przede wszystkim na planowaniu i realizacji usług marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Rozwój narzędzi opartych o sztuczną inteligencję ułatwił proces tworzenia treści. To, czym...
Superbet wchodzi na Spotify
Najpierw Bałkanica, potem DJ Tiësto, a na koniec dobrze znany fanom disco polo Akcent i jego hit „Przez Twe Oczy Zielone” – to piosenki znajdujące się na jednej z playlist na nowym kanale Spotify uruchomionym przez Superbet. Jej autorem jest ambasador marki Sławomir Peszko, a nosi ona tytuł „Imprezuj z Peszkinem”. To tylko ułamek szeroko zakrojonej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764