Ogłoszono wyniki światowego konkursu plakatu „Dentsu Poster Competition”, zorganizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Global. Tematyka konkursu koncentrowała się wokół zmian klimatycznych. Rywalizowali ze sobą studenci z 13 różnych państw. Autorem zwycięskiej pracy jest Argentyńczyk Matias Fernandez Garcia.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Global i agencja komunikacji marketingowej Dentsu zorganizowały konkurs artystyczny dotyczący zmian klimatycznych. Uczestnicy - studenci z całego świata - mieli za zadanie przedstawić ten problem w formie plakatów.
Ideą przedsięwzięcia było zwrócenie uwagi na zjawisko efektu cieplarnianego, propagowanie wśród młodych ludzi zachowań proekologicznych oraz budowanie świadomości problemu. Rangę konkursu, a także wagę poruszanej tematyki podkreśla fakt wsparcia go przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
- Zmiany klimatyczne są jednym z najpoważniejszych globalnych wyzwań naszych czasów. - powiedział Kiyo Akasaka, podsekretarz ONZ do spraw komunikacji i informacji - Potrzebujemy natychmiastowych działań już teraz. A młodzi ludzie są motorem napędzającym zmiany, dlatego właśnie potrzebujemy ich energii, kreatywności i pasji – dodał.
Zwyciężyła praca pod tytułem „Termometr” autorstwa argentyńskiego studenta Matiasa Fernandeza Garcii z Buenos Aires.
- Jestem zachwycony tą pracą - powiedział Marcio Moreira z McCann Worldgroup, przewodniczący jury - Zaprezentowano w niej niezwykle świeże pomysły i nowatorskie podejście do problemu. Poziom artystyczny i merytoryczny prac był wysoki, a decyzja o wyborze pierwszego miejsca nie była łatwa.
Do konkursu zgłosiły się osoby z 13 państw, była wśród nich również Polska. W skład jury weszły osoby związane z przemysłem m.in. w Austrii, Ghanie, Japonii, Meksyku i USA oraz przedstawiciel Narodów Zjednoczonych. Zdobywca pierwszego miejsca otrzymał nagrodę podczas prezentacji w siedzibie ONZ w Nowym Jorku.
- Jesteśmy zadowoleni z ilości nadesłanych prac i różnorodności pomysłów. Zorganizowanie konkursu przez IAA Global było możliwe dzięki zainteresowaniu ONZ i wsparciu Dentsu - powiedział Dyrektor Zarządzający IAA Global Michael Lee - Chciałbym podziękować za przyjęcie przez uczestników konkursu postawy liderów opinii w tak ważnej kwestii, jaką jest globalne ocieplenie.
Konkurs jest częścią realizowanego przez IAA Global programu współpracy z ONZ - Climat Change Communication Initiative mającego na celu ochronę środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Z ciekawych projektów w ramach tej inicjatywy warto wymienić choćby kampanię Hopenhagen, której launch odbył się kilka tygodni temu, a której zadaniem jest budowanie świadomości i przygotowanie społeczności do konferencji poświęconej zmianom klimatu, planowanej na grudzień tego roku w Kopenhadze – więcej na www.hopenhagen.org
Konkurs jest jednym z szeregu działań prowadzonych przez IAA Global wspólnie z Organizacją Narodów Zjednoczonych.
Dentsu Inc. zostało założone w 1901 roku i jest największym brandem pośród firm reklamowych i piątą największą marketingową i komunikacyjną organizacją na świecie. Główna siedziba Dentsu znajduje się w Tokio. Dentsu oferuje narodowym, międzynarodowym i globalnym klientom najbardziej wszechstronny asortyment usług reklamowych i marketingowych. Jego wyróżnikiem jest unikalny „Integrated Communication Design” . Dentsu zapoczątkował i ustanowił globalne standardy dla zintegrowanej komunikacji, które w ostatnich latach zostały zaadoptowane przez wiele znaczących międzynarodowych sieci. Więcej informacji na stronie: www.dentsu.com
Źródło: IAA