logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Dentsu Poster Competition” - wyniki międzynarodowego konkursu plakatu

   27.07.2009, przeczytano 2388 razy
ilustracjastrzałka

Ogłoszono wyniki światowego konkursu plakatu „Dentsu Poster Competition”, zorganizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Global. Tematyka konkursu koncentrowała się wokół zmian klimatycznych. Rywalizowali ze sobą studenci z 13 różnych państw. Autorem zwycięskiej pracy jest Argentyńczyk Matias Fernandez Garcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-poster-competition---wyniki-miedzynarodowego-konkursu-plakatu,9299,artykul.html

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Global i agencja komunikacji marketingowej Dentsu zorganizowały konkurs artystyczny dotyczący zmian klimatycznych. Uczestnicy - studenci z całego świata - mieli za zadanie przedstawić ten problem w formie plakatów.

Ideą przedsięwzięcia było zwrócenie uwagi na zjawisko efektu cieplarnianego, propagowanie wśród młodych ludzi zachowań proekologicznych oraz budowanie świadomości problemu. Rangę konkursu, a także wagę poruszanej tematyki podkreśla fakt wsparcia go przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

- Zmiany klimatyczne są jednym z najpoważniejszych globalnych wyzwań naszych czasów. - powiedział Kiyo Akasaka, podsekretarz ONZ do spraw komunikacji i informacji - Potrzebujemy natychmiastowych działań już teraz. A młodzi ludzie są motorem napędzającym zmiany, dlatego właśnie potrzebujemy ich energii, kreatywności i pasji – dodał.

Zwyciężyła praca pod tytułem „Termometr” autorstwa argentyńskiego studenta Matiasa Fernandeza Garcii z Buenos Aires.

- Jestem zachwycony tą pracą - powiedział Marcio Moreira z McCann Worldgroup, przewodniczący jury - Zaprezentowano w niej niezwykle świeże pomysły i nowatorskie podejście do problemu. Poziom artystyczny i merytoryczny prac był wysoki, a decyzja o wyborze pierwszego miejsca nie była łatwa.

Do konkursu zgłosiły się osoby z 13 państw, była wśród nich również Polska. W skład jury weszły osoby związane z przemysłem m.in. w Austrii, Ghanie, Japonii, Meksyku i USA oraz przedstawiciel Narodów Zjednoczonych. Zdobywca pierwszego miejsca otrzymał nagrodę podczas prezentacji w siedzibie ONZ w Nowym Jorku.

- Jesteśmy zadowoleni z ilości nadesłanych prac i różnorodności pomysłów. Zorganizowanie konkursu przez IAA Global było możliwe dzięki zainteresowaniu ONZ i wsparciu Dentsu - powiedział Dyrektor Zarządzający IAA Global Michael Lee - Chciałbym podziękować za przyjęcie przez uczestników konkursu postawy liderów opinii w tak ważnej kwestii, jaką jest globalne ocieplenie.

Konkurs jest częścią realizowanego przez IAA Global programu współpracy z ONZ - Climat Change Communication Initiative mającego na celu ochronę środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Z ciekawych projektów w ramach tej inicjatywy warto wymienić choćby kampanię Hopenhagen, której launch odbył się kilka tygodni temu, a której zadaniem jest budowanie świadomości i przygotowanie społeczności do konferencji poświęconej zmianom klimatu, planowanej na grudzień tego roku w Kopenhadze – więcej na www.hopenhagen.org

Konkurs jest jednym z szeregu działań prowadzonych przez IAA Global wspólnie z Organizacją Narodów Zjednoczonych.


Dentsu Inc. zostało założone w 1901 roku i jest największym brandem pośród firm reklamowych i piątą największą marketingową i komunikacyjną organizacją na świecie. Główna siedziba Dentsu znajduje się w Tokio. Dentsu oferuje narodowym, międzynarodowym i globalnym klientom najbardziej wszechstronny asortyment usług reklamowych i marketingowych. Jego wyróżnikiem jest unikalny „Integrated Communication Design” . Dentsu zapoczątkował i ustanowił globalne standardy dla zintegrowanej komunikacji, które w ostatnich latach zostały zaadoptowane przez wiele znaczących międzynarodowych sieci. Więcej informacji na stronie: www.dentsu.com

Źródło: IAA

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764