logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu publikuje raport działań CSR za 2019 rok

  PR 17.08.2020, przeczytano 1009 razy
ilustracjastrzałka

Grupa komunikacyjna Dentsu Aegis Network opublikowała raport CSR za 2019 rok. Działania grupy realizowane są w duchu social impact, czyli wywierania wpływu na najbliższe otoczenie, oraz skoncentrowane na digitalu i rozwijaniu gospodarki cyfrowej. Raport przedstawia najlepsze praktyki realizowane przez grupę w 2019 roku oraz jej cele i priorytety na 2020 rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-publikuje-raport-dzialan-csr-za-2019-rok,388121,artykul.html

Strategia CSR grupy Dentsu opiera się na przekonaniu, że gospodarka cyfrowa powinna służyć wszystkim oraz być odpowiedzią na wyzwania społeczne, edukować, zwalczać nierówności i pomagać. Misją firmy jest zobowiązanie do wykorzystywania eksperckiej wiedzy, kreatywności, nowych technologii oraz danych do rozwiązywania największych wyzwań społecznych. Wszystko po to, by - korzystając z potencjału gospodarki cyfrowej - zmieniać na lepsze otaczający nas świat.  

- Z dużą satysfakcją dzielę się naszym raportem wpływu społecznego za 2019 rok. W zbieranie danych do niego byłam osobiście zaangażowana i cieszy mnie kształt finalnego opracowania. Publikacja została wydana przez centralę Dentsu Aegis Network, ale zawiera również dane z Polski. Jak wynika z lektury, jako grupa poczyniliśmy znaczne postępy w realizacji większości naszych celów, co napawa mnie dumą, bo Polska jest jednym z krajów, który zawsze traktował te działania priorytetowo. W raporcie wszyscy interesariusze będą mogli zapoznać się z naszą strategią Social Impact (dawniej CSR), kluczowymi danymi, zobaczyć globalne programy i bardzo ciekawe lokalne case studies z wielu krajów świata. - Jadwiga Jadziewicz, CSR Manager Dentsu Aegis Network

Globalne programy CSR Dentsu skupiają się na trzech obszarach

  • DIGITAL SKILLS: dzielenie się umiejętnościami digitalowymi z młodymi ludźmi, inspirowanie ich oraz przygotowywanie do współtworzenia gospodarki cyfrowej.

W Polsce w 2019 roku zainaugurowaliśmy program „THE CODE” jako trzeci rynek na świecie. Do tej pory udało się nam lokalnie zorganizować Dni Przedsiębiorczości, zaangażować w konkurs dla najlepszych młodzieżowych startupów, przeprowadzić warsztaty w szkołach oraz przygotować dla licealistów webinary nt. wykorzystania social mediów. Działamy w partnerstwie z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

  • TOMORROW LEADERS: wspieranie różnorodności gospodarki cyfrowej poprzez mentoring kobiet - liderek.

W Polsce w 2019 i 2020 roku zaangażowaliśmy się w projekt Uniwersytet Sukcesu, zainicjowany przez Fundację Digital University. Inicjatywa jest skierowana do młodych kobiet opuszczających domy dziecka i placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz osób znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej lub osobistej, u progu ich decyzji dotyczących ścieżki kariery. Udało się nam przeprowadzić warsztaty przybliżające uczestniczkom programu pracę w digitalu, czy social mediach, udzieliliśmy wsparcia mentoringowego i pomogliśmy przygotować się im do rekrutacji.

  • DIGITAL FOR SOCIETY: współpraca z partnerami i klientami, by wspólnie zmieniać rolę marek i mediów, budować lepszą rzeczywistość, edukować konsumentów oraz promować właściwe zachowania.

W Polsce w 2019 roku wraz z 9 dużymi korporacjami, m.in.: Orange, Żywiec, PwC, czy DHL, zorganizowaliśmy dla 100 utalentowanych pracowników dwudniowy Ideathon, na którym, zgodnie z metodą Design Thinking, wypracowywaliśmy rozwiązania dla podopiecznych Fundacji Integracja. Na bazie tego wydarzenia w czasie pandemii przeprowadziliśmy e-Ideathon dla pracowników Dentsu.

Najważniejsze wyniki

Globalny program mentorski „Female Foundry” jest obecnie dostępny w każdym regionie i wspiera w sumie 72 firmy założone przez kobiety. W marcu br. przenieśliśmy program do świata wirtualnego i 30 kolejnych przedsiębiorczych kobiet w USA otrzymało dodatkowe wsparcie dla swoich firm w czasie pandemii.

Przekroczyliśmy nasz cel, jakim było dotarcie do 1 miliarda ludzi do 2020 roku poprzez kampanie wspierające realizację celów zrównoważonego rozwoju - nasze komunikaty dotarły do 1,67 miliarda ludzi. Skupiliśmy się globalnie na celu SGD3: Zdrowie i dobre samopoczucie oraz SDG5: Gender Equality and Empowering Women.

Globalnie 22 rynki zwiększyły udział w wolontariacie, w tym Polska (do poziomu 22%), a 11 rynków osiągnęło cel 50%. Odnotowaliśmy również znaczny wzrost wartości mediów pro bono i wsparcia prawnego.

Środowisko naturalne

Globalnym założeniem Dentsu jest dekarbonizacja działalności poprzez przejście na odnawialne źródła energii. Naszym drugim celem jest zmniejszenie wpływu na środowisko poprzez wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w biurach i promowanie odpowiedzialnych zachowań wśród pracowników.

W Polsce już od 2017 roku kupujemy certyfikaty zielonej energii, wspierając tym samym OZE. Dodatkowo w naszych biurach segregujemy odpady, nie używamy butelkowanej wody, stosujemy politykę oszczędnego wydrukowania oraz elektroniczny system dokumentów. Nasz główny biurowiec posiada rozwiązania proekologiczne, np. czujniki ruchu, LEDowe oświetlenie, czy wykładzinę powstałą z sieci rybackich wyłowionych z dna oceanu. Angażujemy się w inicjatywy pro środowiskowe tj. zbiórki elektroodpadów czy wspólne sprzątanie ziemi, a w kwietniu 2020 roku założyliśmy na dachu biurowca pasiekę „Bee Dentsu”.  

ilustracjastrzałka

Najważniejsze wyniki

Globalne założenia w zakresie ochrony środowiska naturalnego osiągnęliśmy o rok wcześniej zmniejszając emisję CO2 (carbon footprint) na 1 pracownika o 43%. Dodatkowo na dzień dzisiejszy już 89% energii elektrycznej pochodzi ze źródeł odnawialnych; udało się też w całej sieci ograniczyć ilość papieru i odpadów, w tym wody, odpowiednio o 94% i 82%.

Obszary do poprawy w drugiej połowie 2020 roku

Z danych wynika, że istnieją przynajmniej trzy obszary, na których globalnie powinniśmy się skupić by osiągnąć nasze cele na rok 2020.

  • Globalnie rośnie liczba podróży służbowych. Co prawda pandemia Covid-19 ograniczy je w tym roku, jednak w dłuższej perspektywie jest to tendencja, którą musimy odwrócić.
  • Zbyt mała skala programu globalnego: THE CODE, inicjatywa ta jest obecnie dostępna na dziewięciu rynkach, w tym w Polsce. Mimo że program osiąga dobre wyniki, jest realizowany we współpracy z naszymi globalnymi klientami, nie jest jednak na tyle skalowany, jak zakładano na początku. W związku z tym trudno będzie nam osiągnąć nasz cel, jakim było wsparcie 100 000 młodych ludzi do 2020 roku. Widzimy szansę w digitalizacji tego programu, w odpowiedzi na Covid-19.
  • Mniejsze zaangażowanie w wolontariat w całej sieci wiąże się m.in. z restrukturyzacją. Aby wzmocnić nasze zaangażowanie w wolontariat w 2020 roku, pracownicy Dentsu na całym świecie mają prawo przeznaczenia 2 dni pracy na ten cel, rezerwując ten czas w taki sam sposób, jak coroczny urlop. W Polsce ta polityka została wprowadzona już w 2018 roku.

Plany na przyszłość

Zmiany klimatu, utrata bioróżnorodności, napięcia i pogłębiające się nierówności społeczne to globalne megatrendy, które zmieniają nasz świat. W 2019 r. odnotowaliśmy znaczny wzrost świadomości, jak i aktywności we wszystkich grupach naszych interesariuszy. Zarówno pracownicy, inwestorzy, klienci i konsumenci domagają się zmian, na które biznes musi zacząć reagować i nasza branża nie jest wyjątkiem. Również wpływ COVID-19 będzie długotrwały i prawdopodobnie doprowadzi do weryfikacji naszych priorytetów, ale też wzajemnych powiązań między przedsiębiorstwami, społeczeństwem i rządem.

W związku tym Dentsu na bieżąco weryfikuje strategię Social Impact, oceniając najbardziej istotne kwestie dla naszej firmy i otoczenia. Naszym celem będzie nadal przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, promowanie zrównoważonej konsumpcji i produkcji, dbanie o prawa człowieka i pomoc w tworzeniu zróżnicowanego, inkluzywnego i sprawiedliwego społeczeństwa oraz gospodarki.

  • Pełen raport CSR Dentsu znajduje się TUTAJ[PDF]

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764