Dentsu opublikowało najnowszy “Social Impact Report 2020” prezentujący dokonania firmy w obszarze odpowiedzialności społecznej. Dentsu przyspieszyło realizację zakładanych celów społecznych i środowiskowych, w tym również celów zrównoważonego rozwoju określonych przez ONZ. W publikacji wyróżniono trzy polskie działania: stronę www stworzoną dla jednego z klientów, flagowy program wolontariacki „The Code” oraz pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom poprzez drukowanie i wysyłanie przyłbic ochronnych w pierwszych miesiącach pandemii COVID-19.
- Co roku czekam z niecierpliwością na nasz globalny „Social Impact Report”. Po pierwsze ze względu na fakt, że idzie nam coraz lepiej w kontekście celów – część z nich udało się nam przekroczyć, a niektóre liczby są naprawdę imponujące, jak choćby redukcja śladu węglowego na 1 pracownika do 85%, zmniejszenie liczby podróży służbowych czy inwestycje w zieloną energię. Wartością dodaną Raportu są również business case'y, które pokazują jak przekładamy naszą strategię na konkretne działania w rożnych krajach. W tym roku w globalnym raporcie znajdziemy trzy przykłady z Polski, co jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem. Można przeczytać o lekkiej stronie www, którą wykonaliśmy dla linii eko kosmetyków weDO, o naszym flagowym programie wolontariackim „The Code”, w ramach którego edukujemy i inspirujemy młodych ludzi w obszarze szeroko rozumianego digitalu oraz o drukowaniu i wysyłaniu przyłbic ochronnych w pierwszych miesiącach pandemii COVID-19. Dodatkowo czytelność i szata graficzna sprawiają, że dokument jest naprawdę przyjazny – szczerze polecam lekturę naszym pracownikom, klientom i wszystkim zainteresowanym. Dziękuję przy okazji pracownikom oddziału polskiego, biorącym udział w przeróżnych działaniach społecznych oraz grupie, która pomaga w corocznym raportowaniu. Zgodnie z naszą wizją, jako światowy lider komunikacji cyfrowej, mamy ogromny wpływ na to jak ludzie myślą, co czują, jak postępują; my nie jesteśmy tylko widzami, razem kształtujemy rzeczywistość wokół nas, czego ten Raport jest dowodem. - Jadwiga Jadziewicz, Social Impact Manager w dentsu Polska
Raport pokazuje, że pomimo globalnych, pandemicznych przeciwności losu, dentsu kontynuowało integrowanie strategii "Social Impact" z działaniami biznesowymi odpowiadając tym samym na rosnące zainteresowanie klientów zrównoważonym rozwojem. Jednocześnie zaangażowanie pracowników na całym świecie m.in. w wolontariat kompetencji, przyczyniło się do przyspieszenia realizacji celów społecznych.
- W dentsu dostrzegamy ogromne możliwości, ale również odpowiedzialność jaką mamy w zakresie uwrażliwienia i wpływania na ludzkie oraz społeczne zachowania. Przy współpracy z naszymi klientami możemy wspólnie inspirować ludzi na całym świecie do nowego sposobu życia. - Anna Lungley, Chief Sustainability Officer w dentsu international
Dentsu uzyskało bardzo dobre roczne wyniki zarówno w zakresie celów środowiskowych i społecznych m.in. jako pierwsza firma w branży uzyskało akredytację RE100 za pozyskiwanie 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Te wyniki zostały odzwierciedlone w ocenie CDP (Carbon Disclosure Project) - w 2020 roku dentsu international, drugi rok z rzędu uzyskało ocenę A-, najwyższą w swoim sektorze.
Najciekawsze dane z Raportu:
- Zmniejszenie śladu węglowego o 85% na 1 pracownika.
- Przejście na 100% źródła energii odnawialnej (tam, gdzie pozwalają na to rynki).
- Wspieranie młodych i kobiet poprzez przeniesienie globalnych programów edukacyjnych do Internetu i dotarcie do prawie 30 000 młodych ludzi i 105 przedsiębiorców na świecie.
- Dotarcie do 3,7 miliarda ludzi poprzez kampanie realizowane z klientami, związane z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
- Włączenie strategii “Social Impact” do modelu biznesowego, w tym również do procesu oceny kadry kierowniczej.
- Raport przedstawia nie tylko dobre wyniki, ale jeszcze większą ambicję do zrównoważonej transformacji, dając tym samym dobry przykład całemu naszemu sektorowi i innym firmom. Nasza strategia “Social Impact” ma do odegrania potężną rolę, nie tylko w tworzeniu znaczących zmian w otaczającym nas świecie, ale także w byciu partnerem i doradcą w usługach, które dostarczamy naszym klientom; będąc jednocześnie atrakcyjnym pracodawcą, który przyciąga i rozwija najlepszych ludzi w naszej branży. - Wendy Clark, Global CEO w dentsu international
W strategii na kolejne lata dentsu wraz z klientami i partnerami będzie skupiać się na bardzo ważnym “śladzie” branży reklamowej - na kształtowaniu postaw, wartości i zachowań konsumenckich. Firma chce pomóc ludziom na całym świecie w dokonywaniu lepszych, bardziej zrównoważonych wyborów i uczynić to tematem kampanii oraz usług tworzonych wraz z klientami.
Dentsu International w ramach strategii Net Zero ogłosiło niedawno ambitny cel całkowitej redukcji emisji gazów cieplarnianych m.in. poprzez ograniczenie lotów o 65% do 2030 roku. Ponadto, dentsu zobowiązało się do ilościowego określenia emisji gazów cieplarnianych wszystkich mediów wykorzystywanych w komunikacji obsługiwanych marek – do 2030 roku chce zredukować emisje z tym związane o 46%.
- Pełny raport można pobrać TUTAJ.
Źródło: dentsu