logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu z prognozą wydatków reklamowych w 2021 r.

  PR 02.02.2021, przeczytano 275 razy

Wedle danych grupy dentsu w 2021 r. globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,8% i osiągną poziom 579 miliardów USD. W badaniu AdSpend uwzględniono dane pochodzące z 59 krajów całego świata. Zwiększone wydatki są następstwem i rekompensatą spadku budżetów reklamowych o -8,8% w 2020 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-z-prognoza-wydatkow-reklamowych-w-2021-r.,390056,artykul.html

W minionych latach globalny rynek reklamowy rósł od czasu kryzysu finansowego w 2009 r. średnio o 4,5% rocznie. Na podstawie badań dentsu - AdSpend 2021 - przeprowadzonych na 13 najważniejszych rynkach reklamowych z całego świata, w II kwartale 2021 r. spodziewany jest znaczny wzrost wydatków reklamowych - w porównaniu z 2020 rokiem.  

- Prognozy na rok 2021 są bardzo obiecujące – globalnie wydatki na reklamę online mają wzrosnąć o 10% i po raz pierwszy ma zostać przekroczony 50% udział digitalu w torcie reklamowym. Będzie to historyczny moment dla medium, które przez dekadę prawie czterokrotnie zwiększyło partycypację w budżetach marketerów. Kluczowymi czynnikami wspomnianego wzrostu będą: social, search i wideo, których bezapelacyjnie rozwój przyspieszył COVID-19. - Patrycja Kościołowska, Digital Strategy Manager, iProspect (dentsu Polska)

Podczas, gdy I kwartał 2021 r. wzrośnie o 2% (w porównaniu rok do roku), to w II kwartale wydatki reklamowe wzrosną do 13% - w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r., kiedy w wielu krajach wszedł w życie lockdown lub obostrzenia związane z pandemią.

Poza zmianami w wysokości wydatków, zauważalnie poszerza się rozumienie przez marketerów i odbiorców różnorodnych platform, także tych do niedawna zupełnie niepostrzeganych jako kanały sprzedaży.

- Na naszych oczach social staje się platformą zakupową, na której m.in. coraz popularniejsze stają się zakupy w trakcie transmisji live, czy zakupy niemal bezpośrednio z poziomu Instagrama. Facebook ogłosił także uruchomieniu platformy Facebook Shops, która zastąpi dotychczasowe rozwiązania oferowane przez Marketplace i umożliwi małemu przedsiębiorcy otwarcie na FB i IG własnego sklepu internetowego. Pandemia wpłynęła także na wzrost wydatków na reklamę typu Paid Search. Jest to wynikiem zmian w zachowaniach konsumentów i ich naturalnym zwiększeniem zapytań o produkty, które dotychczas były dostępne tylko/także w sklepach stacjonarnych. Warto zaznaczyć, że wyszukiwarka jest niezmiennie w top3 źródeł informacji wykorzystywanych przy e-zakupach, jednocześnie stanowi jeden z najefektywniejszych kanałów digital. Za to wideo online zyskało na popularności i nadal będzie zyskiwać wraz z przedłużającą się pandemią. Zdalna praca i nauczanie spowodowały wzrost zainteresowania streamingiem, zarówno pod kątem korzystania z serwisów (np. Netflix, HBO GO), jak i transmisji live w social mediach.  - dodaje Kościołowska.

  • Raport można pobrać TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

Źródło: dentsu

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764