logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu z prognozą wydatków reklamowych w 2021 r.

  PR 02.02.2021, przeczytano 123 razy

Wedle danych grupy dentsu w 2021 r. globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,8% i osiągną poziom 579 miliardów USD. W badaniu AdSpend uwzględniono dane pochodzące z 59 krajów całego świata. Zwiększone wydatki są następstwem i rekompensatą spadku budżetów reklamowych o -8,8% w 2020 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-z-prognoza-wydatkow-reklamowych-w-2021-r.,390056,artykul.html

W minionych latach globalny rynek reklamowy rósł od czasu kryzysu finansowego w 2009 r. średnio o 4,5% rocznie. Na podstawie badań dentsu - AdSpend 2021 - przeprowadzonych na 13 najważniejszych rynkach reklamowych z całego świata, w II kwartale 2021 r. spodziewany jest znaczny wzrost wydatków reklamowych - w porównaniu z 2020 rokiem.  

- Prognozy na rok 2021 są bardzo obiecujące – globalnie wydatki na reklamę online mają wzrosnąć o 10% i po raz pierwszy ma zostać przekroczony 50% udział digitalu w torcie reklamowym. Będzie to historyczny moment dla medium, które przez dekadę prawie czterokrotnie zwiększyło partycypację w budżetach marketerów. Kluczowymi czynnikami wspomnianego wzrostu będą: social, search i wideo, których bezapelacyjnie rozwój przyspieszył COVID-19. - Patrycja Kościołowska, Digital Strategy Manager, iProspect (dentsu Polska)

Podczas, gdy I kwartał 2021 r. wzrośnie o 2% (w porównaniu rok do roku), to w II kwartale wydatki reklamowe wzrosną do 13% - w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r., kiedy w wielu krajach wszedł w życie lockdown lub obostrzenia związane z pandemią.

Poza zmianami w wysokości wydatków, zauważalnie poszerza się rozumienie przez marketerów i odbiorców różnorodnych platform, także tych do niedawna zupełnie niepostrzeganych jako kanały sprzedaży.

- Na naszych oczach social staje się platformą zakupową, na której m.in. coraz popularniejsze stają się zakupy w trakcie transmisji live, czy zakupy niemal bezpośrednio z poziomu Instagrama. Facebook ogłosił także uruchomieniu platformy Facebook Shops, która zastąpi dotychczasowe rozwiązania oferowane przez Marketplace i umożliwi małemu przedsiębiorcy otwarcie na FB i IG własnego sklepu internetowego. Pandemia wpłynęła także na wzrost wydatków na reklamę typu Paid Search. Jest to wynikiem zmian w zachowaniach konsumentów i ich naturalnym zwiększeniem zapytań o produkty, które dotychczas były dostępne tylko/także w sklepach stacjonarnych. Warto zaznaczyć, że wyszukiwarka jest niezmiennie w top3 źródeł informacji wykorzystywanych przy e-zakupach, jednocześnie stanowi jeden z najefektywniejszych kanałów digital. Za to wideo online zyskało na popularności i nadal będzie zyskiwać wraz z przedłużającą się pandemią. Zdalna praca i nauczanie spowodowały wzrost zainteresowania streamingiem, zarówno pod kątem korzystania z serwisów (np. Netflix, HBO GO), jak i transmisji live w social mediach.  - dodaje Kościołowska.

  • Raport można pobrać TUTAJ (dostęp po zalogowaniu)

Źródło: dentsu

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platige Image pozyskało 6 mln zł z prywatnej emisji akcji z przeznaczeniem na projekty gamingowe
Platige Image zakończyło prywatną emisję akcji, w ramach której pięciu inwestorów instytucjonalnych nabyło 240 tys. akcji, stanowiących 7% w podwyższonym kapitale, podała spółka. Pozyskany kapitał w wysokości 6 mln zł będzie w całości przeznaczony na realizację pierwszych projektów gamingowych, w związku z nową strategią Spółki na lata...
Obiektyw Voigtlander Ultron I i II 28 mm f/2,0 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam zaprezentować nową wersję obiektywu Voigtlander Ultron 28 mm f/2,0 z mocowaniem Leica M.
Mary Kay Inc. uruchamia platformę Suite 13TM zapewniającą angażujące doświadczenia wirtualne
Globalna marka kosmetyczna Mary Kay Inc. i działające w jej ramach Global Design Studio przedstawiają Suite 13TM, innowacyjne wirtualne doświadczenie kosmetyczne, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do stworzenia wersji cyfrowej pierwszego wirtualnego showroomu Mary Kay. Zaprojektowany przy użyciu najnowszej technologii wirtualnej rzeczywistości nowy Suite 13TM oferuje...
SPi Global zmienia markę na Straive
SPi Global zaprezentował swój nowy awatar pod nazwą Straive (wymawiany tak samo jak słowo „strive” - „strajw” [dążyć]). Po licznych zmianach, jakie zaszły w ostatnich latach, w tym dużych przejęciach, otwarciu nowych strumieni przychodów czy dalszej konsolidacji kluczowych działów przedsiębiorstwa, nowa marka na nowo definiuje propozycję...
Trwa kampania informacyjna #Szczepimysię dedykowana rocznikom 1962-1973
Od 12 kwietnia trwa kampania informacyjna #SzczepimySię skierowana do osób w wieku 48-59 lat. Wszyscy urodzeni w latach 1962-1973, którzy są zainteresowani szczepieniem przeciw COVID-19, mają możliwość zarejestrować się na konkretny termin. Ambasadorem kampanii jest znany i lubiany aktor Cezary Pazura.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764