Grupa dentsu przeprowadziła trzecią falę badania "Polacy w pandemii". Poprzednie odbyły się w marcu i maju.
Grupa dentsu już po raz trzeci bada Polaków podczas pandemii. W cyklicznym badaniu "Polacy w pandemii" firma sprawdza zachowania, emocje oraz sytuację zawodową i finansową w kraju. Analizie poddano także zjawiska takie jak koronasceptycyzm czy obawa przed udziałem w życiu społecznym (powrót dzieci do szkoły, tradycyjny handel, uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych itd.).
Okazuje się, że Polacy bardziej niż pandemii obawiają się obecnej sytuacji finansów publicznych czy zmian klimatycznych.
Inne wybrane obserwacje:
- dla 44% badanych codzienną trudnością/wyzwaniem jest obowiązek zasłaniania nosa i ust;
- 41% nie widzi żadnych barier w przypadku zakupów online;
- 17% ankietowanych oczekuje wprowadzenia zmian w ofercie produktowej marek;
- 21% deklaruje mniejsze zainteresowanie lokalnymi i polskimi produktami - ze względu na niepewność sytuacji zwracają uwagę na ceny towarów.
Źródło: dentsu