logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dentsu z własną pasieką na dachu biurowca X2

  PR 06.04.2020, przeczytano 712 razy
ilustracjastrzałka

Są jednym z największych sprzymierzeńców człowieka. Szacuje się, że dostarczane przez nie surowce stanowią 1/3 spożywanych posiłków, a globalna wartość ekonomiczna ich pracy wyceniana jest na 265 mln euro rocznie. Pszczoły, bo o nich mowa, zagościły właśnie na dachu siedziby Dentsu Aegis Network Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dentsu-z-wlasna-pasieka-na-dachu-biurowca-x2,386473,artykul.html

Pszczoły odgrywają nieocenioną rolę w ekosystemie. Niestety ich sytuacja na przestrzeni ostatnich lat znacząco się pogorszyła. Intensyfikacja stosowania w rolnictwie toksycznych owadobójczych pestycydów ochraniających plony skutkuje wymieraniem gatunku – szacuje się, że co sekundę ginie ponad 100 owadów z rodziny pszczołowatych. Konsekwencje prowadzić mogą do ciągu przyczynowo-skutkowego. Wymieranie populacji rzutować będzie na ograniczony rozwój roślin lub ich brak – człowiek pozbawiony zostanie podstawowych elementów swojej diety lub będzie ona monotonna – zmaleje również podaż.

Pszczoły adoptowane przez miasta

By uchronić populację pszczół, owady te zapraszane są coraz liczniej na dachy miejskich budynków. W samej Warszawie około 30-40 biurowców zaadaptowało swoje przestrzenie na wysokościach pod przyjęcie pszczelich rodzin. Tylko w stolicy mamy kilka milionów pszczół miodnych (a pamiętajmy, że jest również gatunek dziko żyjących, który znacząco zwiększa tę ilość).

W Dentsu Aegis Network Polska od samego początku staramy się żyć w zgodzie z naturą i wykorzystywać jej potencjał. Dlatego kolejną odsłoną naszych CSR-owych działań jest założenie pasieki "Bee Dentsu" na dachu. Projekt realizujemy z firmą BeeCity, specjalizującą się w instalacji i opiece nad ulami w przestrzeni miejskiej, a w wymyślenie nazwy dla pasieki zaangażowaliśmy samych pracowników.

- Pszczele ule na dachu X2 to inicjatywa, o której myśleliśmy od dłuższego czasu. Ta akcja doskonale wpisuje się w proekologiczne działania, które realizujemy w Dentsu. Należą do nich również wspieranie OZE w Polsce poprzez coroczny zakup certyfikatów zielonej energii, stosowanie w biurze wykładzin wykonanych z sieci rybackich, pochodzących z dna oceanu, ale też promowanie dobrych nawyków wśród pracowników, np. edukacja w zakresie segregacji odpadów czy zachęcanie ich do jeżdżenia rowerami do pracy. Jako firma, ale też jako ludzie, chcemy zmieniać świat wokół nas na lepsze, dla nas samych i naszych bliskich. Instalując tę pasiekę choć trochę przyczyniamy się do wsparcia populacji pszczół, która jest mocno zagrożona i sama się nie obroni. - Jadwinia Jadziewicz, CSR Manager, Dentsu Aegis Network Polska

Pszczoły w warunkach miejskich będą mieć nieograniczony dostęp do pożytku (nektaru). Lokalna flora i pobliskie ogródki działkowe zapewnią owadom różnorodność i odpowiednią porcję pokarmu w promieniu zaledwie 2 km. Dzięki temu, że w miastach owadów tych jest mniej, na każdą z naszych 60 tys. pszczół jednostkowo przypadać będzie większa ilość nektaru (rocznie na jednego owada przypada około 30 kg/9 rodzajów pyłków). Choć produkcja miodu uwarunkowana jest w dużej mierze klimatem, pierwszego miodobrania spodziewać się możemy już wczesnym latem, czyli w drugiej połowie czerwca. W ciągu całego roku cztery ule dostarczą Dentsu 100 kg słodkiego produktu. Jak będzie on smakował? Tego jak pierwsi dowiedzą się nasi pracownicy, ale również klienci.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764