logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Depresja tematem XXVIII konkursu na plakat bezpieczeństwa pracy

   10.04.2019, przeczytano 557 razy
ilustracjastrzałka

Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy zaprasza do udziału w XXVIII  edycji konkursu na plakat bezpieczeństwa pracy poświęconej tym razem tematowi depresji. Do wygramnia jest 5 tys. zł, termin nadsyłania prac upływa 7 maja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/depresja-tematem-xxviii%C2%A0konkursu-na-plakat-bezpieczenstwa-pracy,382043,artykul.html

Depresja jest chorobą, która podobnie jak grypa może dotknąć każdego. Nie pyta o płeć, wiek oraz sytuację ekonomiczną. Zachorować może każdy, choć choroba ta częściej dotyka kobiety. Jak wynika z najnowszego raportu NIZP-PZH w 2016 r. w Polsce w poradniach zdrowia psychicznego leczono 1,4 mln osób zmagających się z zaburzeniami zdrowia psychicznego, m.in. depresją.

Bardzo często bagatelizuje się objawy depresji, ponieważ uważa się, że to jedynie chwilowe obniżenie nastroju, gorszy dzień, który niebawem sam minie. Tymczasem jest to poważna choroba, która nie pozwala normalnie pracować, uczyć się, jeść, spać czy po prostu dobrze się bawić. Już dziś stanowi jeden z głównych problemów zdrowotnych na świecie i częstą przyczynę przedwczesnej utraty zdolności do pracy w krajach uprzemysłowionych, a częstotliwość jej występowania będzie wzrastać.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że co dziesiąty pacjent zgłaszający się do lekarza pierwszego kontaktu z powodu innych dolegliwości ma pełnoobjawową depresję. Drugie tyle osób cierpi z powodu pojedynczych objawów depresyjnych. Najczęściej występujące to: stopniowa utrata radości życia i odczuwania przyjemności, ograniczenie aktywności życiowej, stopniowa utrata zainteresowań, trudności w podejmowaniu różnych czynności i działań, aż do ich skrajnego zaniechania. Pojawiają się depresyjne myśli, lęk, narastające poczucie utraty sensu życia czy poczucie beznadziei. Depresji towarzyszą też inne, mniej typowe dolegliwości, które utrudniają właściwe rozpoznanie choroby, jak zaburzenie koncentracji uwagi, poczucie pogorszenia pamięci, zaburzenia snu, zmniejszenie lub utrata apetytu. Niestety ponad połowa tak objawiających się przypadków depresji pozostaje nierozpoznana, a spośród osób z rozpoznaną depresją jedynie część otrzymuje adekwatne leczenie.

Jak wskazują wyniki badań przyczyny zaburzeń depresyjnych są złożone,  jednak w przypadku 1/3 chorych upatruje się ich w czynnikach związanych z pracą. Powodem bywa wysoki poziom stresu wynikający z nierównowagi wymagań i poczucia kontroli, złego stylu zarządzania, poczucia przeciążenia obowiązkami, a także przemocy psychicznej i mobbingu. Nie każdy potrafi stawić czoła wyzwaniom zawodowym i sprostać wymaganiom dnia codziennego. Dla ponad 5% populacji ta nierówna walka kończy się  chorobą związaną z zaburzeniami nastroju. Tak powszechną, a jednak wciąż stygmatyzowaną.

Praca zawodowa jest obszarem życia, który może depresję wywołać, ale także z jej powodu ucierpieć. Zaburzenia depresyjne obniżają jakość życia, a także zdolność do pracy zawodowej i jej efektywność. Mogą też być jednym z głównych powodów wcześniejszego przechodzenia na emeryturę lub rezygnacji z pracy w młodym wieku. Z tego względu niezwykle ważna jest znajomość natury i objawów depresji oraz podstaw jej diagnostyki i leczenia, a przede wszystkim wzrost świadomości społecznej z tego zakresu.

Nagrody:

  • I nagroda – 5 tys. zł
  • II nagroda – 3 tys. zł
  • III nagroda – 2 tys. zł
  • 5 wyróżnień (równorzędnych) – po 1 tys. zł każde

 Harmonogram konkursu:

  • 23 lutego 2019 r. - Ogłoszenie konkursu
  • 7 maja 2019 r. – termin składania prac konkursowych
  • 15 maja 2019 r. – posiedzenie jury konkursowego (Warszawa)
  • 26 czerwca 2019 r. – finał konkursu i otwarcie wystawy pokonkursowej.

Składanie prac na konkurs:

Plakaty z dopiskiem „Konkurs na plakat” należy doręczać Organizatorowi pocztą, kurierem lub osobiście w terminach do 7 maja 2019 r.

Źródło: CIOP-BIP

Dodatkowe informacje:

Organizator konkursu: Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy

Współorganizatorzy konkursu:
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie,
Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi,
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nagrody KTR dla projektu Ostatni „Twój Weekend”
Akcja zakupu, wydania ostatniego numeru i zamknięcia magazynu „Twój Weekend”, przeprowadzona z okazji Dnia Kobiet przez Gazeta.pl, VMLY&R Poland, MasterCard i BNP Paribas, zdobyła aż sześć nagród KTR – najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego w Polsce. Podczas gali, która odbyła się w piątek, 7 czerwca br. projekt został...
26. międzynarodowy festiwal Golden Drum pod patronatem Signs.pl
26. międzynarodowy festiwal Golden Drum po raz kolejny organizowany jest w nadmorskim mieście Portorož w Słowenii. W dniach 17-18 października 2019 hotel Slovenija gościć będzie przyjaciół Golden Drum pod hasłem „Creativity 4 Change”. Podobnie jak w roku ubiegłym, wydarzenie odbywa się pod patronatem medialnym Signs.pl.
Ruszyła 19. edycja Konkursu Biuletynów Firmowych
Nowe kategorie: projekt content marketingowy dla klientów/partnerów, projekt content marketingowy dla pracowników oraz nowi członkowie jury to najważniejsze zmiany w tegorocznej edycji Konkursu Biuletynów Firmowych. Prace można zgłaszać do 19 lipca, a udział w nim jest bezpłatny.
Konkurs KTR 2019: Nagrody wręczone!
25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019.  Agencją Roku zostało VMLY&YR, a tytuł Reklamodawcy Roku  otrzymało Ben & Jerry’s.
Złoto KTR dla Raportu Rocznego Grupy Ergo Hestia 2017
Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2017 pt. „Poznanie. Trajectory of bodies” otrzymał złoto w kategorii Design (Brand Identity) w największym i najbardziej prestiżowym konkursie kreatywności w Polsce – KTR. Zwycięska publikacja to efekt współpracy artystki Agnieszki Mastalerz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w 16. edycji konkursu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764