logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Desa Unicum powierzył stałą obsługę działań PR agencji Big Picture

  PR 30.03.2023, przeczytano 374 razy

Big Picture będzie odpowiadać za doradztwo i komunikację PR tej prywatnej instytucji kultury w szczególnym dla niej momencie. Na 2023 rok zaplanowano rozwój nowych dziedzin kolekcjonerskich (m.in. urban art, design, komiks), kolejne rekordowe aukcje, projekty na skalę europejską, a przede wszystkim: ponad 100 otwartych dla zwiedzających wystaw w ciągu roku, które plasują DESA Unicum w czołówce najbardziej aktywnych instytucji kultury w Polsce. Do zadań agencji należeć będzie nie tylko wsparcie stałych relacji z mediami, ale także budowanie partnerstw z innymi instytucjami, obsługa kontraktów z markami, a także koordynacja wydarzeń specjalnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/desa-unicum-powierzyl-stala-obsluge-dzialan-pr-agencji-big-picture--,399458,artykul.html

DESA Unicum - marka nr 1 na polskim rynku sztuki

DESA Unicum potwierdziła w 2022 roku pozycję bezapelacyjnego lidera na polskim i środkowo-europejskim rynku sztuki, deklasując konkurencję, z obrotem całkowitym na poziomie blisko 290 mln zł. Utrzymuje się także w czołówce instytucji sprzedających sztukę w skali całej Europy i regionu, zajmując dziś 9 miejsce według raportu Artnet – „Auction House Rankings in Europe”.

Na konsekwentną strategię spółki składają się: rozwój nowych kategorii aukcyjnych, duża intensywność projektów, ciągły rozwój bazy klientów oraz budowanie ich wiedzy, a przede wszystkim konsekwentne inwestycje w kompetencje i skalę zespołu, które pozwoliły na zorganizowanie nieosiągalnych dla innych instytucji spektakularnych aukcji. W 2022 roku w DESA Unicum odnotowano historyczny rekord licytacji (obraz Jacka Malczewskiego „Rzeczywistość” osiągnął cenę 20,4 mln zł), największą we współczesnej historii regionu aukcję kolekcji – w tym przypadku części zbiorów Grażyny Kulczyk, czy ponad 200 aukcji i 100 wystaw obejmujących dzieła największych twórców.

W najbliższym roku DESA Unicum zapowiada kolejne projekty na skalę europejską, dalszy rozwój kategorii, m.in. młodej sztuki, win oraz biżuterii i zegarków, a także poszerzenie portfolio o nowatorskie aukcje z dziedziny komiksu, designu, urban art. Przede wszystkim zaś planuje w jeszcze większym stopniu postawić na edukację i wypełniać rolę aktywnej i dostępnej dla wszystkich miłośników sztuki warszawskiej instytucji kultury – w 2023 roku zwiedzający będą mogli za darmo obejrzeć ponad 100 doskonałych wystaw.

DESA Unicum. Prywatna instytucja, społeczna misja

Na największym prywatnym podmiocie na polskim rynku sztuki spoczywa ogromna odpowiedzialność za rozwój rynku i edukację klientów.

- Jesteśmy już szczęśliwie po pandemii i wracamy do realizowania misji, która napawa nas dumą. Chcemy, aby DESA Unicum była instytucją otwartą dla wszystkich wielbicieli sztuki, dlatego organizujemy ponad 100 wystaw rocznie, a wszystkie z nich od zawsze są dostępnie bezpłatnie dla odwiedzających. Często można na nich obejrzeć dzieła sztuki po raz pierwszy prezentowane dla publiczności. Zależy nam na tym, aby osoby odwiedzające nasze wystawy mogły z nich czerpać jak najwięcej – pragniemy opowiadać o tym, dlaczego sztuka jest tak ważna i wyjątkowa, a także przybliżać sylwetki artystów, nie tylko polskich, lecz także zagranicznych. Planujemy organizować wiele inicjatyw w tym zakresie: oprowadzań kuratorskich, paneli dyskusyjnych czy wernisaży” – mówi Juliusz Windorbski, Prezes DESA S.A.

Big Picture, które od pierwszego kwartału 2023 roku pracuje z Desa UNICUM na stałe, wcześniej odpowiadało m.in. za komunikację największej w historii polskiego rynku sztuki aukcji, organizowanej przez dom aukcyjny w ramach sprzedaży 200 dzieł z kolekcji Grażyny Kulczyk. Agencja związana jest z Mecenaską sztuki od lat – prowadziła m.in. komunikację Starego Browaru 50/50, Fundacji Art Stations Foundation, Art. And Fashion Forum by Grażyna Kulczyk oraz otwarcie Muzeum Susch w Szwajcarii. Unikalne kompetencje w zakresie sztuki zespól rozwijał także realizując projekty m.in. z Galerią Zachęta i Towarzystwem Zachęty Sztuk Pięknych, a ekspertyzę doradztwa dla największych instytucji kultury – uczestnicząc m.in. w budowie oraz wdrożeniu strategii PR Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Źródło: Big Picture

www.big-picture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764