logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Design drukowany: Print Control No. 4

  PR 22.03.2016, przeczytano 1397 razy

Najlepsze drukowane projekty graficzne ubiegłego roku zebrane w jednym tomie. „Print Control” to przegląd ponad 100 najlepiej zaprojektowanych plakatów, książek i identyfikacji wizualnych, wywiady z wiodącymi polskimi artystami oraz dowód na to, że polski design ma się doskonale.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/design-drukowany%3A-print-control-no.-4,27920,artykul.html

„Print Control” stanowi bogato ilustrowany i szczegółowo opisany zbiór najważniejszych drukowanych prac z lat 2014–2015. W albumie znajdują się również wywiady z twórcami, którzy w swoim dorobku mają liczne międzynarodowe kooperacje. „Projektanci przestali już porównywać swoją pracę z zachodnimi wzorcami i tęsknić za nieosiągniętym porządkiem” – mówi Magdalena Heliasz, pomysłodawczyni „Print Control”.

Pierwsza część „Print Control” to graficzne udokumentowanie nowej fali polskiego projektowania drukowanego. Widoczne przejście od indywidualizmu do oszczędności formy to rozpoznawalny znak dojrzałości naszych twórców – design to już nie tylko ładny, ale przede wszystkim przejrzysty i przystępny projekt.

Światowe sukcesy polskich projektantów i doświadczenia zdobywane przez nich za granicą to motywy przewodnie drugiej części „Print Control”, zawierającej wywiady z twórcami. Matylda Krzykowski, dyrektorka szwajcarskiej galerii Depot Basel, przedstawia swój eksperymentalny projekt „Display”, w którym zaciera granice pomiędzy różnymi mediami i specjalizacjami artystycznymi. Marcin Kaczmarek, właściciel studia For Brands, ujawnia szczegóły pracy z zagranicznymi partnerami i wskazuje na dużą renomę, jaką zawód projektanta cieszy się na Zachodzie. Daniel Mizieliński, autor bestsellerowych „Map”, odsłania kulisy spektakularnego sukcesu polskich książek ilustrowanych, od lat zdobywających prestiżowe międzynarodowe nagrody (w tym najważniejszą Bologna Ragazzi Award).

W tej części publikacji znalazł się również cykl wywiadów, w których projektanci wykształceni na uniwersytetach w Anglii, Francji i Holandii – Marcel Kaczmarek, Jan Duzik, Rafał Benedek, Maria Jeglińska, Marcin Rusak – naświetlają największe różnice pomiędzy polskim a zachodnim systemem nauczania.

W ramach projektu Print Control prowadzona jest również strona printcontrol.pl, na której publikowane są najciekawsze polskie formy drukowane, nowatorskie rozwiązania graficzne i typograficzne. Ponadto znajdują się na niej informacje na temat wydarzeń związanych z projektowaniem graficznym i miejsc, w których można nabyć książki artystyczne, albumy i katalogi.

Magdalena Heliasz

projektantka graficzna, wydawczyni i kuratorka, współorganizatorka Warszawskich Targów Książki Artystycznej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, które zgromadziły najważniejsze wydawnictwa artystyczne z całej Europy. Od początku 2011 roku prowadzi stronę printcontrol.pl promującą największe osiągnięcia polskiego projektowania drukowanego. Odpowiada również za powstanie serii zeszytów Wzory/Patterns przedstawiających dekoracyjną i eksperymentalną stronę wzornictwa.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Print Control No. 4

Dodatkowe informacje:

Print Control No. 4
Wydawca: txt publishing
Współwydawca: Culture.pl
Koncept, redakcja, design: Magdalena Heliasz
Autorzy wywiadów: Klara Czerniewska, Kaja Kusztra, Magdalena Heliasz, Agata Napiórska
Cena: 49 zł

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764