logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Design informacji: Bezpłatne wykłady w Krakowie

   03.04.2016, przeczytano 1109 razy
ilustracjastrzałka

Kwietniowy, darmowy cykl wykładów „Projektowanie nowoczesności” w Goethe-Institut w Krakowie (Rynek Główny 20) jest poświęcony projektowaniu informacji wizualnej, czyli dziedzinie zajmującej się bezpośrednim przekazem informacji w sposób maksymalnie klarowny i czytelny. Wśród zaproszonych twórców znajdują się osoby zajmujące się systemami orientacyjnymi, wizualizacją danych czy infografiką prasową i naukową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/design-informacji%3A-bezplatne-wyklady-w-krakowie,28030,artykul.html

Dziennikarstwo wizualne

Haika Hinze, 5 kwietnia (wtorek) 2016, godz. 18:00

Nie musimy gubić się w morzu informacji. Mamy dziennikarstwo wizualne. Dostęp do informacji jest ważnym elementem w demokratycznym społeczeństwie. Zadaniem każdej gazety jest redagowanie informacji w sposób zrozumiały dla czytelnika. Poza samą treścią równie ważne jest opracowanie graficzne informacji. Haika Hinze, dyrektor artystyczny wielokrotnie nagradzanego za szatę graficzną i opracowanie infografik (m.in. w konkursie Society for News Design) niemieckiego tygodnika „Die Zeit”, opowie w swoim wystąpieniu, jakie znaczenie dla demokratyzacji społeczeństwa ma wizualizacja danych.
Wykład w języku angielskim.

Co kryje się za znakiem.

Sibylle Schlaich, 12 kwietnia (wtorek) 2016, godz. 18:00

Każdy znak jest częścią systemu wizualnego. Jak oznaczenia miejsca czy drogi łączą się z innymi informacjami (np. na nośnikach cyfrowych)? Co jest fascynującego w systemach informacyjnych? Dlaczegom ludzie podążają za znakami graficznymi? Sibylle Schlaich jest założycielką i dyrektorem studia Moniteurs Kommunikationsdesign GmbH, zajmującego się projektowaniem informacji w miejscach publicznych. W swoim wstąpieniu przedstawi dorobek studia oraz opowie o kluczowych w grafice informacyjnej pytaniach: kto? gdzie? i kiedy?
Wykład w języku angielskim.

„IN GRAPHICS” – magazyn dla osób wizualnych

Jakub Chrobok, 20 kwietnia (środa) 2016, godz. 18:00

Jakie były początki magazynu „IN GRAPHICS” i kim są jego twórcy? W jaki sposób powstaje to wielokrotnie nagradzane czasopismo wizualne? Wydawany przez studio Golden Section Graphics, w którego zespół wchodzi Jakub Chrobok, magazyn ukazał się po raz pierwszy w 2010 roku. Drukowany jest dwa razy do roku i zawiera 92 strony, na których wyłącznie przy użyciu infografiki prezentowane są tematy z polityki, kultury, ekonomii i materiały rozrywkowe. Pojawiają się również ilustracje wyjaśniające złożone problemy naukowe w sposób łatwy i przystępny dla każdego bez względu na język, którym się posługuje.

Wykład w języku polskim.

Zapraszamy.
Goethe-Institut w Krakowie, Rynek Główny 20
Wstęp wolny, bez zapisów

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
Nowy Zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych
W czwartek 18.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 29 studiów produkcyjnych. Podczas spotkania podsumowano drugi rok działalności i wybrano nowy zarząd.
Launch marki Kellys w Polsce
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764