logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Devil Energy usiłuje szokować reklamą na Facebooku

   28.11.2017, przeczytano 4170 razy
ilustracjastrzałka
https //www.facebook.com/DevilEnergy/

Kolejna marka napoju energetycznego wywołuje kontrowersje i falę komentarzy internautów. Na facebookowym profilu marki Devil Energy opublikowano grafikę, którą odbiorcy uznali za seksistowską i obrażającą kobiety.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/devil-energy-usiluje-szokowac-reklama-na-facebooku,34654,artykul.html

Mowa rzecz jasna o części odbiorców, znaleźli się bowiem i tacy, którzy argumentowali, że komunikacja marki idzie z duchem czasu, a my nie żyjemy przecież w "dwudziestoleciu międzywojennym". Okazało się jednak, że największą reakcję wywołał wpis krytykujący pomysł na kampanię: - "Odważna reklama. Nie każdy producent potrafi tak wprost się przyznać, że jego produkt smakuje chu*owo." - napisała jedna z internautek.

Chodzi o hasło towarzyszące wizerunkowi młodej kobiety przedstawionej w sposób sugerujący, że klęczy ona przed mężczyzną gotowa odbyć z nim stosunek oralny. Hasło "Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach" uzupełniono wpisem o treści "Oznacz dziewczynę, które lubi czuć smak Devila w ustach".

Po fali komentarzy, następnego dnia na profilu pojawiła się kolejna grafika, której bohaterem był tym razem mężczyzna, zaś hasło brzmiało: "On już wie w czym za chwilę zatopi usta".

- "Myślałam, że to dno było a wy jednak odwierty zaczynacie" - napisała jedna z internautek. Na profilu pojawiły się także parodie reklamy, wśród których znalazła się przeróbka grafiki z mężczyzną w roli głównej i ręką przyozdobioną stułą sugerującą księdza.

Jest to kolejna komunikacja związana z napojem energetycznym, wywołująca kontrowersje i oburzenie. W sierpniu podobny efekt uzyskała marka Tiger wykorzystująca w obraźliwy sposób tematykę związaną z Powstaniem Warszawskim. Skandal zakończył się wówczas wezwaniami do bojkotu konsumenckiego wspieranego intensywnie przez TVP, jednak wezwania te nie odniosły skutku, a producent odnotował dzięki temu kryzysowi wizerunkowemu wręcz wzrost sprzedaży.

Być może producent napoju Devil Energy liczy na podobny efekt? Jeśli tak, to trzeba powiedzieć że wywołany "skandal" wydaje się mizernych rozmiarów.

fot. https://www.facebook.com/DevilEnergy/

Źródło: Facebook

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764