logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Devil Energy usiłuje szokować reklamą na Facebooku

   28.11.2017, przeczytano 3891 razy
ilustracjastrzałka
https //www.facebook.com/DevilEnergy/

Kolejna marka napoju energetycznego wywołuje kontrowersje i falę komentarzy internautów. Na facebookowym profilu marki Devil Energy opublikowano grafikę, którą odbiorcy uznali za seksistowską i obrażającą kobiety.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/devil-energy-usiluje-szokowac-reklama-na-facebooku,34654,artykul.html

Mowa rzecz jasna o części odbiorców, znaleźli się bowiem i tacy, którzy argumentowali, że komunikacja marki idzie z duchem czasu, a my nie żyjemy przecież w "dwudziestoleciu międzywojennym". Okazało się jednak, że największą reakcję wywołał wpis krytykujący pomysł na kampanię: - "Odważna reklama. Nie każdy producent potrafi tak wprost się przyznać, że jego produkt smakuje chu*owo." - napisała jedna z internautek.

Chodzi o hasło towarzyszące wizerunkowi młodej kobiety przedstawionej w sposób sugerujący, że klęczy ona przed mężczyzną gotowa odbyć z nim stosunek oralny. Hasło "Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach" uzupełniono wpisem o treści "Oznacz dziewczynę, które lubi czuć smak Devila w ustach".

Po fali komentarzy, następnego dnia na profilu pojawiła się kolejna grafika, której bohaterem był tym razem mężczyzna, zaś hasło brzmiało: "On już wie w czym za chwilę zatopi usta".

- "Myślałam, że to dno było a wy jednak odwierty zaczynacie" - napisała jedna z internautek. Na profilu pojawiły się także parodie reklamy, wśród których znalazła się przeróbka grafiki z mężczyzną w roli głównej i ręką przyozdobioną stułą sugerującą księdza.

Jest to kolejna komunikacja związana z napojem energetycznym, wywołująca kontrowersje i oburzenie. W sierpniu podobny efekt uzyskała marka Tiger wykorzystująca w obraźliwy sposób tematykę związaną z Powstaniem Warszawskim. Skandal zakończył się wówczas wezwaniami do bojkotu konsumenckiego wspieranego intensywnie przez TVP, jednak wezwania te nie odniosły skutku, a producent odnotował dzięki temu kryzysowi wizerunkowemu wręcz wzrost sprzedaży.

Być może producent napoju Devil Energy liczy na podobny efekt? Jeśli tak, to trzeba powiedzieć że wywołany "skandal" wydaje się mizernych rozmiarów.

fot. https://www.facebook.com/DevilEnergy/

Źródło: Facebook

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Roland DG zaprezentuje nowe plotery na targach Fespa 2024
Firma Roland DG z przyjemnością powróci na targi FESPA Global Print Expo, które odbędą się w Amsterdamie w dniach  19-22 marca  2024 r., gdzie zaprezentuje zupełnie nową linię urządzeń wraz z najbardziej popularnymi i wszechstronnymi rozwiązaniami firmy.
Glenfiddich: opakowania inspirowane naturą i powrotem znaku Smoka
Z okazji tegorocznego Chińskiego Nowego Roku (zwanego też Księżycowym Nowym Rokiem) marka Glenfiddich stworzyła wyjątkową, prezentową edycję limitowaną. W jej skład wchodzi 21 letnia whisky typu single malt, Glenfiddich Gran Reserva Rum Cask 21YO, w nowym, świątecznym opakowaniu. Współpracując z artystą Raku Inoue, marka stworzyła design opakowania, które...
Vive XR Elite Business Edition - VR dla przedsiębiorstw
HTC VIVE, czołowy gracz w segmencie premium rzeczywistości wirtualnej (VR), ponownie podnosi poprzeczkę w dziedzinie technologii XR dla biznesu i konsumentów. Firma wprowadziła zestaw oprogramowania, który przyczynił się do stworzenia pierwszego działającego systemu VR w warunkach mikrograwitacji.
Agencja Ro dołącza do SAPR
Agencja Ro dołączyła do Stowarzyszenia Agencji Public Relations jako 39. agencja.
Kerris dla Mola: kampania „Będzie ups...”
Mola, marka należąca do Metsä Tissue, uruchomiła nową odsłonę platformy komunikacyjnej. Najnowsza kampania „Będzie UPS. Mola zrobi porządek!” wychodzi naprzeciw codziennym sytuacjom, podkreślając gotowość produktów Mola do przywracania porządku w każdej sytuacji. Za nową komunikację marketingową marki Mola odpowiada agencja KERRIS.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764