logo
WIEDZA

Deweloper dla mediów, czyli jak budować wizerunek w branży nieruchomości

Mateusz Zawiślak  PR 09.05.2018, przeczytano 165 razy

Media – „oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć”. Pomagają wzbudzić zaufanie, wzmacniają obraz profesjonalnej marki, a nawet wyciągają z kryzysu. Deweloperze, dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Ci współpraca z czwartą władzą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/deweloper-dla-mediow,-czyli-jak-budowac-wizerunek-w-branzy-nieruchomosci,36426,artykul.html

Żyjemy w dobie wizerunku

Środki masowego przekazu dały początek rywalizacji o uwagę klienta. O wizerunek dbać musi dziś każdy. Także deweloper. Z raportu zamieszczonego przez On Board PR, wynika, że idealny deweloper to taki, który wzbudza zaufanie, a więc systematycznie umacnia swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych nabywców. Okazuje się, że to właśnie media stanowią dla respondentów najbardziej rzetelne źródło informacji o deweloperze (Raport firmy On Board PR-ECCO Network).

- Lata doświadczenia, zrealizowane w terminie inwestycje czy uzyskane nagrody to za mało, aby przekonać do siebie klientów. Współczesny konsument jest bardzo wymagający, a przede wszystkim świadomy swoich decyzji. Najlepszym kanałem dotarcia do niego są media; zarówno te tradycyjne, jak i internet, a zwłaszcza portale społecznościowe - zwraca uwagę Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Nieważne, co piszą, ważne, żeby pisali?

Obecność w mediach, a szczególnie przychylność dziennikarzy, w znacznym stopniu wpływa na kształtowanie wizerunku. Każdy deweloper powinien być dostępny dla mediów i utrzymywać z nimi dobre relacje. Procentuje to sprawnym przepływem informacji pomiędzy firmą a klientami, inwestorami czy partnerami biznesowymi.

- Deweloper, który pragnie być postrzegany jako godny zaufania, profesjonalny i nowoczesny, musi dbać o to, aby dziennikarz był jego sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Negatywne informacje działają na niekorzyść dewelopera, osłabiając jego wiarygodność - twierdzi Anna Gumowska.

Myśleć jak dziennikarz…

Aby współpraca z mediami była owocna, należy wnikliwie zaznajomić się ze sposobem pracy dziennikarzy, poznać media, do których kieruje się przekaz, wiedzieć, jakich materiałów najbardziej potrzebują i co ich zaintryguje. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji PR, która zajmie się utrzymywaniem kontaktów, budowaniem bazy danych, a także przygotowywaniem materiałów w stosownej formie.

- Dobry PR-owiec jest jednocześnie dobrym dziennikarzem, a dostarczane przez niego artykuły z pewnością zainteresują media - mówi Anna Gumowska.

Kryzys przyjdzie nagle…

Budowanie pozytywnego wizerunku w mediach jest procesem złożonym i czasochłonnym. Czasami jedno niespodziewane wydarzenie może sprawić, że wizerunek rozsypie się jak domek z kart, a odbudowywanie go będzie wymagało dużej wiedzy oraz doświadczenia.

Żadna firma, nawet ta najlepiej zarządzana, nie jest odporna na sytuacje kryzysowe. Niestety wciąż niewielu deweloperów zdaje sobie z tego sprawę i biernie czeka na ich nadejście. Nie muszą być to wydarzenia na wielką skalę. Na negatywny wizerunek w równej mierze mogą pracować pojawiające się w mediach niekorzystne komentarze, na które nikt odpowiednio nie reaguje.

- Działania PR pozwalają przewidzieć nadchodzący kryzys i przygotować się na ewentualne rozwiązania poprzez przygotowanie możliwych scenariuszy zdarzeń, które mogłyby zaszkodzić reputacji firmy. Dlatego też działania te powinny być długofalowe i poddawane stałej kontroli - tłumaczy Anna Gumowska. - Współpraca z mediami zarówno tymi tradycyjnymi, jak i internetowymi jest w tym przypadku priorytetowa - dodaje.

Źródło: Prime Time PR

www.primetimepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Sztuczna inteligencja i obsługa klienta
Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2020 roku 85% kontaktów między konsumentem, a przedsiębiorstwem będzie przeprowadzane maszynowo, bez konieczności interakcji z fizycznym doradcą klienta. Co więcej, Gartner prognozuje, że między 2017 a 2021 r. obsługa klienta dokonywana wyłącznie przez mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) wzrośnie pięci...
RODO szansą na rozwój biznesu – raport Konica Minolta
Według badania opublikowanego przez Konica Minolta w pierwszym kwartale 2018 roku, aż 43% małych firm przyznaje, że nie ma wystarczającej wiedzy o RODO i sposobach przygotowania się do obowiązujących zmian. Podobnie jest w przypadku co trzeciej średniej i co piątej dużej firmy. Nowe przepisy stanowią dla przedsiębiorców wyzwanie już na etapie odpowiedniego ich zrozumienia, ale mogą być r&oa...
Już w piątek wchodzi RODO
Aby pomóc przygotować się na wejście RODO, Fundacja internetPR.pl przez ponad miesiąc publikowała rozmowy z ekspertami dotyczące jego tematyki. Przegapiłeś? Zapoznaj się z odpowiedziami na ciekawsze pytania.
Sytuacje kryzysowe w branży high fashion
Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?
Dobrze przemyślana strategia content marketingowa to długoterminowy proces, w którego skład wchodzi wiele różnych elementów. Jednym z nich jest oczywiście tworzenie wysokiej jakości treści, opartej na zasadach webwritingu i SEO. Jednak sama treść nie przyniesie nam żadnych korzyści, jeśli nikt jej nie zobaczy. Musi ona dotrzeć do odbiorców, a najlepiej do jak najwięks...
 
piątek 25.05.2018, 85 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone