logo
WIEDZA

Deweloper dla mediów, czyli jak budować wizerunek w branży nieruchomości

Mateusz Zawiślak  PR 09.05.2018, przeczytano 205 razy

Media – „oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć”. Pomagają wzbudzić zaufanie, wzmacniają obraz profesjonalnej marki, a nawet wyciągają z kryzysu. Deweloperze, dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Ci współpraca z czwartą władzą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/deweloper-dla-mediow,-czyli-jak-budowac-wizerunek-w-branzy-nieruchomosci,36426,artykul.html

Żyjemy w dobie wizerunku

Środki masowego przekazu dały początek rywalizacji o uwagę klienta. O wizerunek dbać musi dziś każdy. Także deweloper. Z raportu zamieszczonego przez On Board PR, wynika, że idealny deweloper to taki, który wzbudza zaufanie, a więc systematycznie umacnia swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych nabywców. Okazuje się, że to właśnie media stanowią dla respondentów najbardziej rzetelne źródło informacji o deweloperze (Raport firmy On Board PR-ECCO Network).

- Lata doświadczenia, zrealizowane w terminie inwestycje czy uzyskane nagrody to za mało, aby przekonać do siebie klientów. Współczesny konsument jest bardzo wymagający, a przede wszystkim świadomy swoich decyzji. Najlepszym kanałem dotarcia do niego są media; zarówno te tradycyjne, jak i internet, a zwłaszcza portale społecznościowe - zwraca uwagę Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Nieważne, co piszą, ważne, żeby pisali?

Obecność w mediach, a szczególnie przychylność dziennikarzy, w znacznym stopniu wpływa na kształtowanie wizerunku. Każdy deweloper powinien być dostępny dla mediów i utrzymywać z nimi dobre relacje. Procentuje to sprawnym przepływem informacji pomiędzy firmą a klientami, inwestorami czy partnerami biznesowymi.

- Deweloper, który pragnie być postrzegany jako godny zaufania, profesjonalny i nowoczesny, musi dbać o to, aby dziennikarz był jego sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Negatywne informacje działają na niekorzyść dewelopera, osłabiając jego wiarygodność - twierdzi Anna Gumowska.

Myśleć jak dziennikarz…

Aby współpraca z mediami była owocna, należy wnikliwie zaznajomić się ze sposobem pracy dziennikarzy, poznać media, do których kieruje się przekaz, wiedzieć, jakich materiałów najbardziej potrzebują i co ich zaintryguje. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji PR, która zajmie się utrzymywaniem kontaktów, budowaniem bazy danych, a także przygotowywaniem materiałów w stosownej formie.

- Dobry PR-owiec jest jednocześnie dobrym dziennikarzem, a dostarczane przez niego artykuły z pewnością zainteresują media - mówi Anna Gumowska.

Kryzys przyjdzie nagle…

Budowanie pozytywnego wizerunku w mediach jest procesem złożonym i czasochłonnym. Czasami jedno niespodziewane wydarzenie może sprawić, że wizerunek rozsypie się jak domek z kart, a odbudowywanie go będzie wymagało dużej wiedzy oraz doświadczenia.

Żadna firma, nawet ta najlepiej zarządzana, nie jest odporna na sytuacje kryzysowe. Niestety wciąż niewielu deweloperów zdaje sobie z tego sprawę i biernie czeka na ich nadejście. Nie muszą być to wydarzenia na wielką skalę. Na negatywny wizerunek w równej mierze mogą pracować pojawiające się w mediach niekorzystne komentarze, na które nikt odpowiednio nie reaguje.

- Działania PR pozwalają przewidzieć nadchodzący kryzys i przygotować się na ewentualne rozwiązania poprzez przygotowanie możliwych scenariuszy zdarzeń, które mogłyby zaszkodzić reputacji firmy. Dlatego też działania te powinny być długofalowe i poddawane stałej kontroli - tłumaczy Anna Gumowska. - Współpraca z mediami zarówno tymi tradycyjnymi, jak i internetowymi jest w tym przypadku priorytetowa - dodaje.

Źródło: Prime Time PR

www.primetimepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Działalność nierejestrowana - na czym polega i z czym się wiąże?
W ramach wprowadzenia Konstytucji biznesu od 30 kwietnia 2018 r. funkcjonuje tzw. działalność nierejestrowana, zwana inaczej działalnością nierejestrową czy działalnością na próbę. Polega na tym, że osoba fizyczna nieprowadząca do tej pory działalności, ma możliwość jej prowadzenia bez większych formalności, do momentu gdy nie przekroczy określonej kwoty przychodów.
Zasady efektywnego samplingu
Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją.
Jak tworzyć dobry content na mobile?
Kiedy rynek jest przesycony treścią, a odbiorca tonie w różnej jakości contencie, elementem który wyróżni markę jest strategia. Liczy się jej holistyczne ujęcie, a nie jednorazowa kampania i kilka postów w socialu. Kluczem jest odpowiedź na pytanie: czego potrzebuje potencjalny klient?
Poznaj ludzi, którzy tworzą najlepszy duński design
Co łączy najlepszych designerów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kreatywność, chęć stworzenia dobrze przemyślanego produktu, który stanie się znakiem czasów, w których żyją oraz poprawienie komfortu życia. Duńskie wzornictwo charakteryzuje się minimalizmem, harmonią, delikatnymi kolorami oraz wysoką użytecznością przedmiotów....
Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?
Skuteczna kampania DOOH to taka, która angażuje przechodniów i wywołuje zamierzone reakcje. Jak zatem dotrzeć do adresata i zachęcić go do interakcji z cyfrowym billboardem OOH? Jak wykorzystać potencjał DOOH przy planowaniu strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.
 
czwartek 16.08.2018, 146 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone