logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Deweloper dla mediów, czyli jak budować wizerunek w branży nieruchomości

  PR 09.05.2018, przeczytano 610 razy

Media – „oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć”. Pomagają wzbudzić zaufanie, wzmacniają obraz profesjonalnej marki, a nawet wyciągają z kryzysu. Deweloperze, dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Ci współpraca z czwartą władzą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/deweloper-dla-mediow%2C-czyli-jak-budowac-wizerunek-w-branzy-nieruchomosci,36426,artykul.html

Żyjemy w dobie wizerunku

Środki masowego przekazu dały początek rywalizacji o uwagę klienta. O wizerunek dbać musi dziś każdy. Także deweloper. Z raportu zamieszczonego przez On Board PR, wynika, że idealny deweloper to taki, który wzbudza zaufanie, a więc systematycznie umacnia swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych nabywców. Okazuje się, że to właśnie media stanowią dla respondentów najbardziej rzetelne źródło informacji o deweloperze (Raport firmy On Board PR-ECCO Network).

- Lata doświadczenia, zrealizowane w terminie inwestycje czy uzyskane nagrody to za mało, aby przekonać do siebie klientów. Współczesny konsument jest bardzo wymagający, a przede wszystkim świadomy swoich decyzji. Najlepszym kanałem dotarcia do niego są media; zarówno te tradycyjne, jak i internet, a zwłaszcza portale społecznościowe - zwraca uwagę Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Nieważne, co piszą, ważne, żeby pisali?

Obecność w mediach, a szczególnie przychylność dziennikarzy, w znacznym stopniu wpływa na kształtowanie wizerunku. Każdy deweloper powinien być dostępny dla mediów i utrzymywać z nimi dobre relacje. Procentuje to sprawnym przepływem informacji pomiędzy firmą a klientami, inwestorami czy partnerami biznesowymi.

- Deweloper, który pragnie być postrzegany jako godny zaufania, profesjonalny i nowoczesny, musi dbać o to, aby dziennikarz był jego sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Negatywne informacje działają na niekorzyść dewelopera, osłabiając jego wiarygodność - twierdzi Anna Gumowska.

Myśleć jak dziennikarz…

Aby współpraca z mediami była owocna, należy wnikliwie zaznajomić się ze sposobem pracy dziennikarzy, poznać media, do których kieruje się przekaz, wiedzieć, jakich materiałów najbardziej potrzebują i co ich zaintryguje. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji PR, która zajmie się utrzymywaniem kontaktów, budowaniem bazy danych, a także przygotowywaniem materiałów w stosownej formie.

- Dobry PR-owiec jest jednocześnie dobrym dziennikarzem, a dostarczane przez niego artykuły z pewnością zainteresują media - mówi Anna Gumowska.

Kryzys przyjdzie nagle…

Budowanie pozytywnego wizerunku w mediach jest procesem złożonym i czasochłonnym. Czasami jedno niespodziewane wydarzenie może sprawić, że wizerunek rozsypie się jak domek z kart, a odbudowywanie go będzie wymagało dużej wiedzy oraz doświadczenia.

Żadna firma, nawet ta najlepiej zarządzana, nie jest odporna na sytuacje kryzysowe. Niestety wciąż niewielu deweloperów zdaje sobie z tego sprawę i biernie czeka na ich nadejście. Nie muszą być to wydarzenia na wielką skalę. Na negatywny wizerunek w równej mierze mogą pracować pojawiające się w mediach niekorzystne komentarze, na które nikt odpowiednio nie reaguje.

- Działania PR pozwalają przewidzieć nadchodzący kryzys i przygotować się na ewentualne rozwiązania poprzez przygotowanie możliwych scenariuszy zdarzeń, które mogłyby zaszkodzić reputacji firmy. Dlatego też działania te powinny być długofalowe i poddawane stałej kontroli - tłumaczy Anna Gumowska. - Współpraca z mediami zarówno tymi tradycyjnymi, jak i internetowymi jest w tym przypadku priorytetowa - dodaje.

Źródło: Prime Time PR

www.primetimepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764