logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dibond - materiał dla ludzi z inwencją

  PR 23.05.2002, przeczytano 74184 razy

Dibond jest znakiem towarowym znanego na całym świecie nowatorskiego rozwiązania w zakresie wielowarstwowych płyt aluminiowych, oraz następcą i uzupełnieniem szeroko znanych płyt Alucobond (dla przypomnienia dzięki połączeniu blach aluminiowych z rdzeniem polietylenowym uzyskano nowy materiał, wielokrotnie przewyższający właściwości tradycyjnej blachy aluminiowej).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dibond---material-dla-ludzi-z-inwencja,1024,artykul.html

Dibond jest znakiem towarowym znanego na całym świecie nowatorskiego rozwiązania w zakresie wielowarstwowych płyt aluminiowych, oraz następcą i uzupełnieniem szeroko znanych płyt Alucobond (dla przypomnienia dzięki połączeniu blach aluminiowych z rdzeniem polietylenowym uzyskano nowy materiał, wielokrotnie przewyższający właściwości tradycyjnej blachy aluminiowej).
W szczególnych przypadkach, Alucobond okazał się zbyt drogim materiałem, a jego właściwości niewystarczające. Dlatego w 1992 roku, na rynek została wprowadzona lżejsza wersja Alucobondu - DIBOND. Grubość zewnętrznych blach aluminiowych została zredukowana do 0,3 mm. W wyniku, czego uzyskano lekką wielowarstwową płytę o doskonałych właściwościach, nadającą się zarówno do zastosowań zewnętrznych jak i wewnętrznych.
Idealnie gładki, odporny na zginanie oraz lekki DIBOND, dedykowany został rynkowi reklamy oraz aranżacji wnętrz. Przy tej okazji warto wspomnieć, że materiał ten można obrabiać przy użyciu standardowych narzędzi. Niemniej najlepsze efekty można uzyskać przy zastosowania tzw. "Techniki Frezowania i Zaginania", która wykorzystywana jest tylko przy materiałach kompozytowych. Nawet po obróbce materiał zachowuje swoją sztywność i gładkość i dlatego jest tak chętnie wykorzystywany tam gdzie cechy te są najbardziej pożądane. I nie ma to znaczenia czy będzie wykorzystywany w aplikacjach zewnętrznych czy też wewnętrznych (wchłanianie wody poniżej 0,01%).

W reklamie najistotniejszy jest druk, dlatego lakier PVDF, o znakomitej odporności na działanie czynników zewnętrznych, wykorzystywany w płytach Alucobond, okazał się zupełnie bezużyteczny. W płytach Dibond zastosowano termoutwardzalny lakier poliestrowy.

Powłoka ta doskonale spełnia wymogi w zakresie kolorystyki oraz tworzenia indywidualnych powierzchni dzięki łatwości, z jaką daje się lakierować, pokrywać sitodrukiem, drukiem cyfrowym, jak również oklejać folią.
Niewielki ciężar, idealna gładkość, odporność na zginanie są własnościami niezwykle docenianymi w technice sitodruku i przy mocowaniu zdjęć do podłoża, nie pozostają jednak w sprzeczności z nieograniczonymi możliwościami nadawania odpowiedniego kształtu i łączenia płyt. Tę zaletę, jaką jest możliwość wykonania form przestrzennych w płyt Dibond daje się wykorzystać przy konstruowaniu stoisk wystawowych, stojaków reklamowych, aranżacji wnętrz sklepowych, jak i w produkcji wszelkiego rodzaju gadżetów reklamowych.

Niezależnie od tego, czy chodzi o dwuwymiarowe powierzchnie reklamowe na lotniskach lub w centrach handlowych, czy też o mocowane na zewnątrz lub na słupach szyldy firmowe, wszystkie istotne kryteria, jakimi kieruje się projektant lub wykonawca przemawiają na korzyść płyt DIBOND. I tak na przykład w wypadku sitodruku niezwykle docenianą zaletą jest doskonale gładka i równa powierzchnia, zapewniająca idealne dopasowanie rastrów i dużą wierność odtwarzania półtonów. W poszukiwaniu nowych materiałów do zastosowań zewnętrznych, twórca szyldów reklamowych sięgnie po płytę DIBOND, albowiem na rynku nie występuje żaden inny materiał równie odporny na zginanie przy tak niewielkim ciężarze.

Porównanie grubości i ciężaru przy jednakowej odporności na zginanie

Coraz silniejsza tendencja do projektowania modułowego i systemowego, z wykorzystaniem elementów modułowych, również w przypadku stoisk indywidualnych, do budowy poszczególnych części stoisk, paneli naściennych, wsporników do wielkowymiarowych zdjęć, konstrukcji sufitowych oraz do trójwymiarowych konstrukcji wystawowych i reklamowych. DIBOND jest w stanie przekonać twórcze umysły producentów stoisk wystawowych jak duże są możliwości w zakresie konstruowania, przebudowy i powtórnego wykorzystania elementów w tym systemie. Płyty DIBOND spełniają wymogi w zakresie kolorystyki i tworzenia indywidualnych powierzchni dzięki łatwości, z jaką dają się one lakierować i pokrywać sitodrukiem, jak również oklejać folią. Nawet zastąpienie folii inną folią, na całej powierzchni płyty, nie pozostawia śladów na lakierowanych połaciach. DIBOND to pełna swoboda tworzenia z gwarancją długiej żywotności.
Wyszukane sposoby eksponowania produktów i usług w miejscach sprzedaży przyciągają uwagę klientów i obserwatorów poprzez wpływ na sferę emocjonalną. Elementy nietypowe lub nawet dziwaczne działają sugestywnie. Płyty DIBOND stanowią materiał, który nie tylko spełnia odpowiednie wymogi techniczne i funkcjonalne, lecz również zapewnia projektantowi maksimum twórczej swobody, pozwalając wyeksponować produkt lub usługę nie przysłaniając ich przy tym sobą. Technika Frezowania i Zaginania płyt pozwalają na tworzenie trójwymiarowych form; półki i wsporniki można łączyć przy pomocy nitów, śrub, spawania gorącym powietrzem lub kleju.

Obraz jest bardziej wymowny niż długa na tysiąc słów przemowa, w szczególności, gdy ma on wymiary plakatu. W sztuce służy do tego celu także rama, w wyjątkowy sposób podkreślająca walory dzieła, podczas gdy w zastosowaniach handlowych niezwykle istotną rolę odgrywa podłoże. Jeśli na przykład tylna strona płyty posłuży do naklejenia na nią zdjęcia, jej przednia, lakierowana powierzchnia w szczególny sposób podkreśli ogólną estetykę eksponowanych przedmiotów, zarówno wolnostojących jak i zawieszonych. Zarówno w wypadku nadruków cyfrowych jak i w wypadku reprodukcji fotograficznych, płyty DIBOND stanowią nośnik mogący spełnić najbardziej wyszukane wymagania. Idealna gładkość i doskonałe wykończenie powierzchni dają możliwość nanoszenia na nie zdjęć przy użyciu bądź folii samoprzylepnych, bądź też klejów dyspersyjnych.. Najnowsza produkcja płyt DIBOND obejmuje nowy produkt DIBOND SK, którego jedna strona pokryta jest niewysychającą warstwą samoprzylepną o znakomitych właściwościach klejących. Problemy związane z poprawnym klejeniem czy też laminowaniem zostały rozwiązane przy okazji oszczędzając czas, pieniądze i pracę. Nie bez znaczenia pozostaje też wielkość dostępnych płyt. Ze względu na ciągły proces produkcyjny uzyskać można płyty o długościach do 6250 mm i szerokościach od 1000 do 1500 mm.

Ważnym obszarem zastosowań dla tych niezwykle lekkich płyt stał się również rynek transportowy. "Szybciej, lżej, dalej" - oto jak można streścić obowiązującą w transporcie zasadę ekonomiczną, bez względu na to, czy jest to transport powietrzny, drogowy, kolejowy czy morski. Od dawna niezastąpionym materiałem było tutaj jednorodne aluminium, a co za tym idzie wielowarstwowe płyty aluminiowe znalazły zastosowanie do budowy instalacji, nadwozi, osprzętu, skrzynek i przedziałów. Albowiem płyty DIBOND, prócz swych podstawowych cech, odznaczają się również niespotykaną zdolnością do tłumienia drgań i hałasu. Ich właściwości techniczne stanowią korzystną alternatywę ekonomiczną w porównaniu do płyt z materiałów jednorodnych.



Płyty DIBOND - właściwości dźwiękochłonne

Wśród całej gamy kolorystycznej produkowanych płyt na uwagę zasługuje specjalny lakier o podwyższonej odporności na zadrapania. DIBOND SR zaprojektowano w szczególności do zastosowań naściennych. Pokrywający je lakier strukturalny odznacza się dużą trwałością, odpornością i łatwością utrzymania. Ofertę uzupełnia szeroka gama kształtowników aluminiowych i elementów mocujących. W tym kontekście płyty DIBOND najczęściej stosowane są do budowy stojaków reklamowych, ścianek działowych lub wystroju lad i wsporników.

Na zakończenie chcielibyśmy przypomnieć, że mottem producenta odnośnie płyt DIBOND, których mnogość zastosowań jeszcze nie jest ostatecznie określona, jest "DIBOND - Materiał dla ludzi z inwencją".


avatar użytkownika
?

Tekst opublikował użytkownik: dca

(DCA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konferencja Online Marketing Day 2020 zakończona sukcesem
Ponad 3 500 osób wzięło udział w pierwszej edycji Online Marketing Day - konferencji poświęconej digital marketingowi. W jej ramach 16 ekspertów i praktyków podzieliło się swoją wiedzą na temat: SEO, content marketingu, reklamy w social media, Google Ads i E-commerce. Wydarzenie, pod honorowym patronatem IAB Polska, zostało zorganizowane przez SEMSTORM. Konferencja była...
Automatyzacja reklam dla Pizzaportal
Czy da się zrealizować kampanię reklamową online dla kilku tysięcy restauracji tak, by była aktualna, w czasie rzeczywistym i nie wprowadzała klientów w błąd? Tak, kluczem do sukcesu jest automatyzacja reklam! Dodatkowo, rozwiązanie może przynieść gigantyczne oszczędności. Dzięki współpracy z Bluerak, PizzaPortal wydała ponad milion złotych mniej na reklamę i zanotowała...
Z dwóch minut na antenie w trzynaście tysięcy publikacji
Christian Paul zyskał sławę 22 czerwca tuż po emisji materiału w głównym serwisie informacyjnym Telewizji Polskiej na temat kreacji Pierwszej Damy Agaty Kornhauser – Dudy. Wówczas udzielając komentarza, poświęcono mu łącznie 2 minuty czasu antenowego, które w wyniku researchu dziennikarzy i osób ze świata mody w kolejnych dniach przerodziło się w...
Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764