logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Digital Audio - agencja oraz sieć reklamowa w podkastach startuje oficjalnie

  PR 08.03.2021, przeczytano 338 razy
ilustracja

Digital Audio specjalizuje się w realizacji kampanii reklamowych w podkastach. Dla reklamodawców oferuje możliwość pojawienia się w dziesiątkach podkastów o różnorodnej tematyce, za pomocą ujednoliconych formatów reklamowych. Dla podkasterów jest to szansa, aby udostępnić swoje medium szerokiemu spektrum reklamodawców przy uszanowaniu charakterystyki tego medium.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/digital-audio---agencja-oraz-siec-reklamowa-w-podkastach-startuje-oficjalnie,390516,artykul.html

Digital Audio powstaje według koncepcji sieci reklamowej, czyli jednoczy pod jednym parasolem podkasty z różnych kategorii, od Lifestyle, przez Naukę, Sport, Rozrywkę po Biznes i IT, oraz aktywnie poszukuje reklamodawców, dbając o promocje, sprzedaż, zarządzanie oraz rozliczenie kampanii.

W budowaniu oferty staraliśmy się jak najwięcej czerpać z rynku amerykańskiego. Tam wg IAB i badania „Podcast Ad Revenue Study” z lipca 2020, rynek reklamy w podkastach rośnie r/r o 50 proc. 54 proc. to reklamy „direct responsowe”, 42 proc. to reklamy budujące świadomość marki. Ponad 44 proc. maja reklamy trwające miedzy 30 a 60 sekund, natomiast szybko rośnie udział reklam krótszych.

Aby uprościć proces planowania kampanii w podkastach, do dyspozycji reklamodawców oddajemy dwa formaty reklamowe: „host read” czyli wzmianka, oraz „współpraca”. Host read to „tekst reklamowy przeczytany przez podkastera, do 150 słów, do 1 minuty, oraz umiejscowiony w pierwszych 5 minutach podkastu”. To tez dominujący w USA format, wykorzystywany w 66 proc. kampanii. We wzmiance może pojawić się dedykowany kod zniżkowy czy link do zakupu produktów i usług, który pojawi się w opisie odcinka. Jako współpracę określamy kampanie, gdzie w podkaście testowany jest produkt lub usługa, konkurs, wywiad z przedstawicielem Klienta lub każda inna niestandardowa aktywność.

Digital Audio jest marką w ramach agencji Mobile Rockets, w przyszłości być może stanie się dedykowaną spółką. Startup przeszedł również pozytywną weryfikację oraz ścieżkę akceleracyjną w [m]Spark. Oprócz budowy sieci chcemy zajmować się tez każdym aspektem digital audio, np. personalizowanymi reklamami dynamicznymi w programmatic. To kampanie, gdzie każda reklama jest dopasowana do profilu słuchacza na bazie demografii lub uzależniona od warunków zewnętrznych, czasu czy miejsca.

- Słuchacze podkastów to bardzo specyficzna grupa docelowa, ludzie aktywni zawodowo i prywatnie, uprawiający sport oraz mający ciekawe zainteresowania. Jednocześnie podkasty to medium które charakteryzuje się unikatową więzią miedzy słuchaczem a podkasterem. Są to odbiorcy niejako elitarni, dalecy od masowego YouTube. – mówi Marek Mysłek, Project Executive w Digital Audio.

- Pomysł na firmę zajmującą się reklamą w podkastach pojawił się już w 2013 roku, jednak jakościowych podkastów było mało, a świadomość istnienia tego medium wśród reklamodawców - zerowa. Dopiero rodziła się idea influencer marketingu. Później próbowaliśmy zbudować subagencje pod marką EchoLab, jednak nie osiągnęliśmy odpowiedniej masy. Teraz gdy podkasting jest w wyraźnym trendzie rosnącym, mamy pewność, że budowa produktu reklamowego w tym medium może przynieść benefity zarówno markom, jak i podkasterom. - komentuje Bartosz Drozdowski, założyciel Digital Audio.

Już w 2019 roku, wg badania Publicis Groupe dla Tandem Media, co czwarty internauta w Polsce słuchał podkastów, 38 proc. to ludzie w wieku 25-34, 26 proc. - 35-44. 73 proc. fanów podkastów używa smartfona do konsumpcji tego medium, 60 proc. korzysta ze słuchawek co czyni przekaz na pewno zauważonym i bezpośrednim.

Obecnie mamy podpisane umowy z około trzydziestoma podkastami. Stale jesteśmy w kontakcie z setkami nowych. Aktualnie aktywnie pracujemy nad pozyskaniem reklamodawców m.in. dla Zaprojektuj Swoje Życie, Skuteczny Marketing i Porozmawiajmy o IT (z kategorii Biznes i IT), Podcast RADIOaktywny, How to żyć, Sznurowadła Myśli (Llifestyle), YesWas, Bo czemu nie? (Technologia), Prawdziwe Zbrodnie, Grysław, Zmacznego, Rozgrywka, Zabawy Jedzeniem (Rozrywka). W portfolio są także podkasty sportowe, np. „Podkast Rowerowy”, czy naukowe – „W związku z życiem” oraz wiele innych.

Świetnym przykładem dobrej kampanii reklamowej w podkastach może być przeprowadzona przez nas akcja dla FIBARO na łamach „YES WAS PODCAST”. FIBARO to globalna marka działająca w branży IoT (Internetu Rzeczy) oraz lider rynku smart home. Kampania obejmowała dwa odcinki oraz zawierała w sobie zarówno „host read”, ale także konkurs gdzie jeden ze słuchaczy wygrał zestaw akcesoriów dla inteligentnego domu. W drugim odcinku przedstawiciel FIBARO przez ponad godzinę rozmawiał z podkasterami na temat technologii smart home, w tym IoT czy 5G.

Źródło: Digital Audio

www.digitalaudio.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitor graficzny Eizo Coloredge CS2400S
EIZO wprowadza do sprzedaży 24.1” monitor graficzny nowej generacji ze złączem USB-C
Doubleverify likwiduje pierwszy wielkoskalowy schemat oszustw dotyczących emitowania reklam na platformach audio
DoubleVerify, wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru, danych i analiz mediów cyfrowych, ogłosiła właśnie odkrycie „BeatSting”, pierwszego wielkoskalowego schematu oszustw związanego z emisją reklam w zasobach reklamowych audio. Od czasu, gdy laboratorium DV Fraud Lab po raz pierwszy zidentyfikowało tę rodzinę oszustw w 2019 roku, szacuje się, że reklamodawcom ukradziono w...
Agencja Red8 wybrana przez firmę Velvet CARE do opracowania nowej platformy komunikacji dla swojej marki Velvet - lidera w kategorii markowych produktów higieny papierowej na polskim rynku.
Durex wchodzi w świat gamingu i oferuje sekspozytywne poradnictwo na Discordzie
Marka poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpieczniejszego i bardziej odpowiedzialnego seksu, sięgając po kolejne kanały komunikacji z młodymi odbiorcami. Tym razem chce dotrzeć do społeczności gamingowej, która jest obecna na cieszącej się rosnącą popularnością platformie Discord.
Oreo prezentuje limitowaną edycję ciastek przygotowaną we współpracy z Xboxem
Oreo i Xbox przedstawiają limitowaną wersję ciastek z emblematami tego giganta branży gamingowej i zapraszają do ogólnopolskiej loterii konsumenckiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764