Digital Resolution we współpracy z Wandlee opracował chatbota, który w formie quizu prezentuje wyniki badania Grupy OMD o sztucznej inteligencji. Od 16 maja, każdy może porozmawiać z chatbotem umieszczonym w Messengerze.
Zaletą chatbota, który opiera się na relatywnie prostych technologicznie rozwiązaniach i na klikanych polach, jest dystrybucja najważniejszych wniosków badania w atrakcyjnej formie.
- Stworzyliśmy chatbota na własne potrzeby, by pokazać w praktyce Klientom możliwości ich zastosowania w marketingu. Przy pomocy relatywnie prostych technologii można w atrakcyjny sposób dostarczać użytkownikom interesujące ich informacje. Nasz chatbot nie dostarcza żadnych danych z zewnątrz. Wszystkie informacje są zaszyte w scenariuszu rozmowy. Natomiast chatbot doskonale spełnia swoją funkcję. Dystrybuuje dane pozyskane w badaniu w przyjemnej formie a dodatkowo dystrybuuje je w środowisku naszych użytkowników (w odróżnieniu do aplikacji które wymagają ściągania plików) – mówi Natalia Jaworska, Head of Research & Consulting, Grupa OMD.
- Chatboty mogą z pewnością odciążyć firmy od ogromnej ilości zapytań telefonicznych i mailowych, przeprowadzać rekrutacje, akcje marketingowe, zakładać rezerwacje, badać opinie, sprzedawać. Świetnie nadają się do zbierania leadów, automatyzowania konkursów, obsługi customer service.
- Funkcjonalności zaszyte w naszych chatbotach są bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby klientów. To marki decydują o sposobie komunikacji z użytkownikiem. To one wybierają czy zasadna jest implementacja bota sprzedażowego, marketingowego czy obsługowego. Stworzenie bota wykorzystującego NLP, integracje, czy prosta klikalna ścieżka - tu także wybór zależy od brandu i co również istotne, od budżetu klienta. Programistyczne kompetencje twórców chatbotów w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem agencji, to klucz do sukcesu - mówi Anna Kempisty, Partner Relationship/ New Business, Wandlee.
Źródło: Grupa OMD