logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Digital Signage, czyli nowe możliwości dla handlu detalicznego

  PR 22.09.2015, przeczytano 1097 razy
ilustracjastrzałka

Plakaty, tablice informacyjne, ulotki i standardowe reklamy jako forma promocji zaczynają przechodzić do historii. Dziś, w dobie rosnącej konkurencji liczy się przede wszystkim atrakcyjna i przyciągająca uwagę forma przekazu, która potrafi wyróżnić ofertę i zainteresować nią bezpośrednio konkretnego odbiorcę. Digital Signage to obecnie jedna z najbardziej nowoczesnych form promocji w sprzedaży detalicznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/digital-signage%2C-czyli-nowe-mozliwosci-dla-handlu-detalicznego,26029,artykul.html

Digital Signage to nośniki oraz oprogramowanie umożliwiające tworzenie, publikowanie i zarządzanie treściami wizualnymi w przestrzeni publicznej. Zaczynają one coraz częściej wypierać standardowe formy promocji jak plakaty, czy ulotki. Wiąże się to z nadmiarem informacji - wszechobecnymi reklamami i  materiałami promocyjnymi, na które konsumenci przestają już zwracać uwagę.

W dzisiejszym świecie mamy nadmiar informacji. Wychodząc na ulicę mamy kontakt z tysiącami reklam, plakatów, ulotek i wystaw sklepowych. Konsumenci nie potrafią ich wszystkich przyswoić oraz zapamiętać, dlatego dokonują prostej selekcji. W efekcie dopuszczają do siebie wyłącznie komunikaty, które potrafią wyróżnić się na tle komunikacyjnego szumu. Dlatego handlowcy muszą postawić na nowoczesną promocję, dopasowaną do indywidualnego odbiorcy. To jest trend, który będzie wyznaczał w najbliższych latach drogę dla całej branży – mówi Radosław Miszkiel, Enterprise Sales and Marketing Director w firmie Samsung.

Digital Signage – specjalnie dla branży handlowej

W przeciwieństwie do plakatów, tablic informacyjnych, ulotek i reklam nośniki Digital Signage dają możliwość atrakcyjniejszej prezentacji oferty, ale przede wszystkim są rozwiązaniem bardziej opłacalnym kosztowo. Handlowcy oszczędzają dzięki nim na druku materiałów promocyjnych, ich projektowaniu oraz dystrybucji, a sam komunikat wyświetlany na monitorze bardziej przyciąga uwagę potencjalnego klienta.

Profesjonalne, wielkoformatowe monitory LFD Samsung w rozmiarach od 32 do aż 110 cali charakteryzuje wysoka jakość obrazu i funkcjonalność oferowanych rozwiązań. Można z nich tworzyć złożone ściany wideo i nadawać im różne oryginalne kształty, które jeszcze skuteczniej przyciągają uwagę konsumentów. Ekrany są obsługiwane przez system MagicInfo, który pozwala zarządzać wyświetlanymi treściami w prosty i intuicyjny sposób. Dzięki niemu z jednego miejsca można wyświetlać i modyfikować treści na monitorach znajdujących się w wielu różnych lokalizacjach, co szczególnie sprawdzi się przy rozproszonej strukturze sprzedaży – jak np. w sieci firm odzieżowych, salonów usługowych, sklepów lub dyskontów. Monitory LFD Samsung charakteryzuje też duża odporność na warunki zewnętrzne, jak m.in. niskie i wysokie temperatury, woda, pył oraz uszkodzenia fizyczne. Jednak co najważniejsze – monitory LFD Samsung umożliwiają natychmiastowe dopasowanie komunikatu do konkretnego odbiorcy.

Indywidualna oferta

To co dodatkowo odróżnia monitory Samsung od standardowych form promocji to możliwość dostosowania wyświetlanych na monitorze treści do określonego klienta w czasie rzeczywistym. Gwarantuje to technologia Audience Measurement, która funkcjonuje na bazie systemów wewnętrznego monitoringu, mierzących ruch przed monitorem. Zainstalowana kamera pozwala sprawdzić do ilu i jakich osób dociera wyświetlany przekaz.

Dzięki temu handlowcy otrzymują możliwość pozycjonowania treści promocyjnych z niespotykaną dotąd dokładnością. Audience Measurement rozpoznaje przechodzących koło ekranu ludzi już z odległości 5 metrów, a treści można spersonalizować np. ze względu na płeć konsumenta. Na przykład, jeden monitor może w chwilę wyświetlić inną ofertę kobiecie – dotyczącą np. nowych sukienek, a inną mężczyźnie – np. garniturów.

System jest w pełni skalowany, tzn. że posiadając monitor i system MagicInfo można dokupić kamerę z oprogramowaniem i licencją. System jest prosty w obsłudze oraz w instalacji – zajmuje od 2 do 3 godzin. Zarówno monitor jak i kamera nie przechowują informacji o monitorowanych osobach, co wyklucza ewentualne kwestie praw autorskim i wykorzystywania wizerunku.

Zarabianie na reklamie

Monitory LFD mogą również sprawdzić się jako dodatkowe źródło dochodu, tj. powierzchnia reklamowa. Właściciele punktu sprzedaży mogą udostępniać „czas antenowy” swoim partnerom biznesowym i producentom na wyświetlanie ich własnych treści. Jest to rozwiązanie, na którym zyskają zarówno wśród dużych sieci handlowych jak i średnich oraz małych sklepów.

Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

www.samsung.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Jeśli chodzi o Samsunga, to miałem przyjemność korzystać z MagicInfo. Generalnie świetna sprawa! Szczególnie jeśli mówimy o promocji danej marki lub produktu w dość nowoczesny sposób. Digital Signage w Polsce chyba nie zajmuje się zbyt wiele firm. Sam w sumie znam dwie, obie z Warszawy - GlobeIT i Nanovo. Stolica - rozumiem :) skoro jest tam Mordor, to biznes kręci się własnie w Warszawie.

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764