logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Digital signage: obiektyw Panasonic ET-DLE030 o bardzo krótkim współczynniku rzutu

  PR 12.12.2013, przeczytano 1095 razy
ilustracjastrzałka

Panasonic zaprezentował wymienny obiektyw ET-DLE030 o bardzo krótkim współczynniku rzutu, przeznaczony do wielkoformatowych projekcji z wykorzystaniem urządzeń z technologią 1-Chip DLP. Rozwiązanie umożliwia połączenie w jednym urządzeniu zarówno technologii krótkiej ogniskowej, jak i najbardziej zaawansowanych funkcji projekcyjnych, takich jak edge blending czy korekcja geometryczna. Pozwala tym samym na wyświetlanie ogromnych obrazów w ograniczonych lub zatłoczonych przestrzeniach, takich jak dworce czy sale koncertowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/digital-signage%3A-obiektyw-panasonic-et-dle030-o-bardzo-krotkim-wspolczynniku-rzutu,20438,artykul.html

Konstrukcja obiektywu ET-DLE030 opiera się na specjalnie zaprojektowanym systemie luster, który pionowo przekierowuje światło z projektorów. W efekcie możliwe jest wyświetlenie idealnie symetrycznego, jasnego obrazu nad urządzeniem, które może zostać umieszczone w odległości jedynie 37 cm od ekranu. Dzięki temu technologia krótkiej ogniskowej, którą dotychczas dysponowały jedynie projektory przeznaczone do małych sal konferencyjnych czy wykładowych, może zostać wykorzystana także do projekcji wielkoformatowych.

Nowy obiektyw Panasonic dysponuje bardzo krótkim współczynnikiem rzutu 0,38:1, co pozwala na skrócenie dystansu projekcji nawet do 60 proc. To oznacza zdecydowane ograniczenie zajmowanej przestrzeni i kosztów instalacji, a co za tym idzie większe możliwości wykorzystania urządzeń. Projektory wyposażone w nowe rozwiązanie znajdą szereg zastosowań w branży Digital Signage, podczas masowych imprez czy koncertów, a także w ruchliwych lub zatłoczonych miejscach, jak muzea czy dworce kolejowe.

Co więcej, nowy obiektyw pozwoli na wykorzystanie najbardziej zaawansowanych rozwiązań projekcyjnych, jak technika mappingu 3D, umożliwiająca stworzenie iluzji „ożywienia” wyświetlanych obiektów. Jednocześnie po raz pierwszy w urządzeniu wyposażonym w technologię krótkiej ogniskowej będzie można zastosować funkcję korekcji geometrycznej, która pozwala na wyświetlenie materiału wizualnego na nieregularnych, np. zakrzywionych powierzchniach, nawet wtedy, gdy widzowie będą znajdować się bardzo blisko ekranu.

Dodatkowo funkcja edge bledning zapewni możliwość połączenia obrazów zarówno pionowo, jak i poziomo przy użyciu projektorów z technologią 1-Chip DLP. Do tej pory tego rodzaju rozwiązania wykorzystywane były jedynie podczas największych widowisk plenerowych. Oferowały je m.in. urządzenia Panasonic wyposażone w technologię 3-Chip DLP, które zostały zastosowane podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Londynie, czy też trasy koncertowej Rogera Watersa „The Wall Live”, kiedy za pomocą 40 projektorów PT-DZ21KE oraz PT-DS20KE wyświetlono obrazy na ekranie o powierzchni 2 000 m2. Tymczasem nowy model ET-DLE030 pozwoli na wykorzystanie tych technologii także w przestrzeniach zamkniętych, jak muzea, teatry czy sale koncertowe.

Obiektyw ET-DLE030 można zainstalować w dostępnych na rynku projektorach wyposażonych w technologię 1- lub 3-Chip DLP. Rozwiązanie jest kompatybilne między innymi z urządzeniami Panasonic z serii DZ770, DZ680 czy DW740.

- Wymienny obiektyw ET-DLE030 wykorzystuje te same funkcje co najbardziej zaawansowane urządzenia, stosowane dotychczas podczas ogromnych, spektakularnych widowisk. Teraz, dzięki prezentowanemu rozwiązaniu, ten sam efekt trójwymiarowej ożywionej prezentacji, będzie można osiągnąć także podczas projekcji w ograniczonych przestrzeniach. Co więcej, dzięki technologii krótkiej ogniskowej, obiektyw pozwoli na znaczne ograniczenie miejsca potrzebnego do instalacji sprzętu i związanych z nią kosztów - mówi Magdalena Przasnyska, Senior Sales and Marketing Manager z Panasonic.

Obiektyw ET-DLE030 jest dostępny w sprzedaży u Autoryzowanych Partnerów Panasonic w cenie 26 313 zł netto.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
Pilot the future – PLL LOT z kampanią rekrutacyjną
12 kwietnia br. rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących dołączyć do załogi kokpitowej Polskich Linii Lotniczych LOT. W obliczu dynamicznego rozwoju branży lotniczej na świecie przewoźnik oferuje nie tylko niesamowitą możliwość rejsów na trasach międzynarodowych, ale także dynamiczną ścieżkę rozwoju oraz wyjątkowe perspektywy...
Mateusz Zając o Apple Vision Pro na konferencji 4Developers
Mateusz Zając, Software Engineering Manager w VML, na konferencji 4Developers poprowadzi wystąpienie na temat Apple Vision Pro oraz potencjału, jaki niesie ze sobą ta technologia. 
Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji
Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.
Opus B z nowym spotem Prostamolu Uno
Agencja Opus B przygotowała nowy spot dla marki Prostamol UNO. Emisja przewidziana jest na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764