logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Digital signage: Sony Teos ostrzega o zagrożeniach chemicznych

  PR 19.02.2019, przeczytano 448 razy
ilustracjastrzałka

Firma Bondalti jest największym w Portugalii producentem z sektora chemicznego i jednym z głównych dostawców chemii przemysłowej na rynek europejski. W założonym ponad 150 lat temu przedsiębiorstwie powstają substancje chemiczne o zasadniczym znaczeniu dla wielu branż: od produkcji leków przez uzdatnianie wody po wytwarzanie papieru. W trzech zakładach produkcyjnych Bondalti — w miejscowościach Estarreja, Coimbra i Porto Salvo — pracuje ponad 400 osób. Przedsiębiorstwo jest uważane za znakomitego pracodawcę; cieszy się też doskonałą opinią ze względu na innowacyjność, kompetencję i rozwój kadry.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/digital-signage%3A-sony-teos-ostrzega-o-zagrozeniach-chemicznych,381309,artykul.html

Produkcję, magazynowanie i dystrybucję produktów chemicznych i niebezpiecznych substancji trzeba jednak prowadzić przy zachowaniu wszechstronnych i rzetelnych środków bezpieczeństwa. Bondalti systematycznie doskonali swoje działania poprzez wdrażanie najlepszych praktyk i technologii. Przedsiębiorstwo nawiązało więc współpracę z Sony, by wyposażyć zakład produkcyjny w Estarreja w nowy system ostrzeżeń wizualnych. Celem inwestycji było wdrożenie innowacyjnego, zintegrowanego rozwiązania technicznego, które w razie najmniejszego nawet zagrożenia chemicznego zapewniłoby wzorowy przekaz informacji.

KONTEKST I ZADANIE

Bezpieczeństwo w zakładach produkcyjnych ma dla firmy Bondalti pierwszorzędne znaczenie. W razie awarii chemicznej pracownicy muszą uzyskać o niej możliwie najpełniejsze informacje, aby móc zareagować szybko i we właściwy sposób.

W systemie ostrzegawczym, który działał wcześniej w fabryce Bondalti, zdefiniowane były trzy poziomy ważności oznaczone różnymi kolorami. Do powiadamiania pracowników o zagrożeniu służył głośny dźwięk oraz sygnał świetlny, nie było więc możliwości przekazywania szczegółowych informacji o zdarzeniu. Realizując strategię rozwoju poprzez innowacje, firma Bondalti uznała za niezbędne ponowne przemyślenie systemu ostrzegawczego i przekształcenie go w efektywne i rozwojowe rozwiązanie.

— Awarie chemiczne to skomplikowane i nieprzewidywalne sytuacje z wieloma zmiennymi, z których każda wymaga podjęcia specyficznych działań — wyjaśnia Carlos Moura, odpowiedzialny za automatyzację i kontrolę. — Nasz obecny system ostrzegawczy spełnia wprawdzie zadanie powiadamiania pracowników o problemie, ale nie pozwala przekazać istotnych, szczegółowych informacji. Potrzebowaliśmy więc bardziej wszechstronnego rozwiązania. W przyszłości zamierzamy rozwinąć nasz system, by zapewniał on jeszcze bardziej szczegółowe informacje o zdarzeniu.

Przed wprowadzeniem zmian firma Bondalti zdefiniowała podstawowe wymagania stawiane nowemu systemowi ostrzegawczemu:

  • Większa efektywność systemu zapewniającego bezpieczeństwo pracownikom i lepsze zrozumienie zagrożeń
  • Elastyczność, dynamiczny charakter oraz przejrzysty, budzący zainteresowanie, zrozumiały przekaz wizualny dla pracowników w każdej sytuacji
  • Łatwość programowania w przypadku zmian metod produkcji w zakładzie
  • Przesyłanie pilnych komunikatów jednym kliknięciem przycisku
  • Ścisła integracja z obecną siecią informatyczną firmy Bondalti bez dodatkowych prac informatycznych
  • Skalowalność na potrzeby różnych wydziałów produkcyjnych w obiekcie.

Firma Bondalti dostrzegała ponadto potrzebę stworzenia dodatkowego kanału komunikacji wewnętrznej do wyświetlania informacji dla gości zakładu. Rozwiązanie miało spełniać zarówno rolę systemu ostrzegawczego, jak i funkcjonalnego narzędzia do komunikacji. Do zapewnienia obu tych funkcji miał służyć jeden system wyświetlaczy.

ilustracjastrzałka

ROZWIĄZANIE FIRMY SONY

Na początku 2018 r. firmy Sony i Bondalti przez trzy miesiące ściśle współpracowały nad stworzeniem dedykowanego systemu ostrzegawczego AV i profesjonalnego systemu do wyświetlania. Te dwa elementy miały spełniać zmieniające się potrzeby fabryki bez dodatkowych prac przy obecnym systemie informatycznym firmy Bondalti. Obie firmy razem zaprojektowały i wdrożyły nowy, dostosowany do indywidualnych potrzeb system ostrzeżeń wizualnych. Wykorzystano w nim rozwiązanie TEOS Manage, umożliwiające kompleksowe zarządzanie sprzętem i pomieszczeniami biurowymi, oraz 13 monitorów profesjonalnych BRAVIA.

System TEOS Manage upraszcza przygotowywanie i przesyłanie materiałów signage na wszystkie monitory profesjonalne, teraz spełniające podwójną funkcję. W codziennym użytkowaniu służą one do wyświetlania informacji dla pracowników i gości. W razie awarii chemicznej nowy system ostrzegania natychmiast przejmie kontrolę nad wszystkimi monitorami i przekaże zrozumiałe informacje o zdarzeniu, bieżącej sytuacji i koniecznych działaniach — zwłaszcza dla osób, które tych informacji najbardziej potrzebują. Rozwiązanie Sony TEOS wyróżniało się na tle konkurencji elastycznością i możliwością dostosowania do specyficznych potrzeb. Dla firmy Bondalti oznaczało to, że mimo szybko zachodzących zmian niezbędny system bezpieczeństwa może być stale aktualny.

— System ostrzeżeń wizualnych, który stworzyliśmy wspólnie z firmą Sony, jest bez porównania lepszy od wcześniejszego rozwiązania. Specjaliści z Sony doskonale rozumieli ograniczenia poprzedniego systemu. Potrafili też wskazać w naszym systemie informatycznym wąskie gardła, które trzeba było wyeliminować. Dawniej w razie awarii mieliśmy tylko sygnalizację dźwiękową. Dziś możemy przekazywać szczegółowe, dynamicznie aktualizowane i przyciągające uwagę informacje, które zapewnią naszym pracownikom bezpieczeństwo i zrozumienie sytuacji — podsumowuje Moura.

Zalety nowego systemu nie ograniczają się do wyświetlania bogatych materiałów informacyjnych: jest on także znacznie bardziej elastyczny i prostszy w użyciu  niż poprzednie rozwiązanie. W przypadku zmian w funkcjonowaniu zakładu Bondalti można łatwo i szybko przeprogramować system ostrzegawczy, aby przekazywał on aktualne sposoby reagowania na wszelkie problemy.

Poza zakładem w Estarreja przedsiębiorstwo wykorzystuje rozwiązanie Sony TEOS Manage i monitory profesjonalne BRAVIA w systemie digital signage wyświetlającym ogólne informacje o firmie w jej biurach.

Ze względu na różne potencjalne zastosowania, firmy Bondalti i Sony przewidują w najbliższych miesiącach dalszą ścisłą współpracę, której celem będzie wprowadzanie kolejnych innowacji w systemie ostrzegania. Wkrótce po instalacji firma Bondalti była przyjemnie zaskoczona bogactwem szczegółów zapewnianym przez nowe rozwiązanie Sony. Interesowała się także potencjalnymi przyszłymi zastosowaniami systemu jako narzędzia zapewniającego bezpieczeństwo i dodatkowe możliwości komunikacji.

Źródło: Sony Professional Solutions

www.sony.pl/pro

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowości Neolt do wielkoformatowej post-produkcji
Wydrukowanie grafiki na ploterze wielkoformatowym to często połowa jego procesu produkcyjnego. Nie rzadko trzeba jeszcze ją zabezpieczyć poprzez laminację czy też porozcinać na formatki. Z pomocą przychodzą właśnie urządzenia post-produkcyjne.
Rusza nowa multimedialna kampania marketingowa skierowana do klientów biznesowych. Tym razem Alior Bank promuje Rachunek ,,4x4”. Głównym przekazem kampanii jest możliwość dopasowania przez klienta rachunku do potrzeb firmy poprzez wybór odpowiednich rozwiązań proponowanych w pakietach: gotówkowym, krajowym, zagranicznym i oszczędnym. Wśród wykorzystanych w niej narzędzi po raz...
„W domu”: Książka sieci VOX zachęca do uważności i dodaje odwagi
VOX znów zaskakuje. Obok nowości drzwiowych czy meblowych, w swoim Pawilonie podczas Targów Meble Polska premierowo zaprezentował … książkę. „W DOMU” to – poprowadzona wraz z zaproszonymi na łamy ekspertami ze świata psychologii, mediów i designu – opowieść o tym, że przy tworzeniu pięknych wnętrz wcale nie musimy podążać za aktualnie obowiązującą modą. Liczy...
Rozpoznawanie obrazów – przełom w marketingu e-commerce
Funkcjonalność wykorzystywana do tej pory jedynie przez światowych gigantów e-commerce jest teraz dostępna dla wszystkich właścicieli e-sklepów.
Lubisie startują z komunikacją promującą prosty skład produktów
Marka Lubisie startuje z nową komunikacją, której celem jest promowanie krótkiej listy składników w recepturze produktów. Od teraz na opakowaniach ciastek będzie znajdować się lupka z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami informującymi o prostych składnikach takich jak jajko, mleko i mąka. Zmiany są elementem globalnej strategii producenta, Mondelēz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764