logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Digital signage: Sony Teos ostrzega o zagrożeniach chemicznych

  PR 19.02.2019, przeczytano 1057 razy
ilustracjastrzałka

Firma Bondalti jest największym w Portugalii producentem z sektora chemicznego i jednym z głównych dostawców chemii przemysłowej na rynek europejski. W założonym ponad 150 lat temu przedsiębiorstwie powstają substancje chemiczne o zasadniczym znaczeniu dla wielu branż: od produkcji leków przez uzdatnianie wody po wytwarzanie papieru. W trzech zakładach produkcyjnych Bondalti — w miejscowościach Estarreja, Coimbra i Porto Salvo — pracuje ponad 400 osób. Przedsiębiorstwo jest uważane za znakomitego pracodawcę; cieszy się też doskonałą opinią ze względu na innowacyjność, kompetencję i rozwój kadry.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/digital-signage%3A-sony-teos-ostrzega-o-zagrozeniach-chemicznych,381309,artykul.html

Produkcję, magazynowanie i dystrybucję produktów chemicznych i niebezpiecznych substancji trzeba jednak prowadzić przy zachowaniu wszechstronnych i rzetelnych środków bezpieczeństwa. Bondalti systematycznie doskonali swoje działania poprzez wdrażanie najlepszych praktyk i technologii. Przedsiębiorstwo nawiązało więc współpracę z Sony, by wyposażyć zakład produkcyjny w Estarreja w nowy system ostrzeżeń wizualnych. Celem inwestycji było wdrożenie innowacyjnego, zintegrowanego rozwiązania technicznego, które w razie najmniejszego nawet zagrożenia chemicznego zapewniłoby wzorowy przekaz informacji.

KONTEKST I ZADANIE

Bezpieczeństwo w zakładach produkcyjnych ma dla firmy Bondalti pierwszorzędne znaczenie. W razie awarii chemicznej pracownicy muszą uzyskać o niej możliwie najpełniejsze informacje, aby móc zareagować szybko i we właściwy sposób.

W systemie ostrzegawczym, który działał wcześniej w fabryce Bondalti, zdefiniowane były trzy poziomy ważności oznaczone różnymi kolorami. Do powiadamiania pracowników o zagrożeniu służył głośny dźwięk oraz sygnał świetlny, nie było więc możliwości przekazywania szczegółowych informacji o zdarzeniu. Realizując strategię rozwoju poprzez innowacje, firma Bondalti uznała za niezbędne ponowne przemyślenie systemu ostrzegawczego i przekształcenie go w efektywne i rozwojowe rozwiązanie.

— Awarie chemiczne to skomplikowane i nieprzewidywalne sytuacje z wieloma zmiennymi, z których każda wymaga podjęcia specyficznych działań — wyjaśnia Carlos Moura, odpowiedzialny za automatyzację i kontrolę. — Nasz obecny system ostrzegawczy spełnia wprawdzie zadanie powiadamiania pracowników o problemie, ale nie pozwala przekazać istotnych, szczegółowych informacji. Potrzebowaliśmy więc bardziej wszechstronnego rozwiązania. W przyszłości zamierzamy rozwinąć nasz system, by zapewniał on jeszcze bardziej szczegółowe informacje o zdarzeniu.

Przed wprowadzeniem zmian firma Bondalti zdefiniowała podstawowe wymagania stawiane nowemu systemowi ostrzegawczemu:

  • Większa efektywność systemu zapewniającego bezpieczeństwo pracownikom i lepsze zrozumienie zagrożeń
  • Elastyczność, dynamiczny charakter oraz przejrzysty, budzący zainteresowanie, zrozumiały przekaz wizualny dla pracowników w każdej sytuacji
  • Łatwość programowania w przypadku zmian metod produkcji w zakładzie
  • Przesyłanie pilnych komunikatów jednym kliknięciem przycisku
  • Ścisła integracja z obecną siecią informatyczną firmy Bondalti bez dodatkowych prac informatycznych
  • Skalowalność na potrzeby różnych wydziałów produkcyjnych w obiekcie.

Firma Bondalti dostrzegała ponadto potrzebę stworzenia dodatkowego kanału komunikacji wewnętrznej do wyświetlania informacji dla gości zakładu. Rozwiązanie miało spełniać zarówno rolę systemu ostrzegawczego, jak i funkcjonalnego narzędzia do komunikacji. Do zapewnienia obu tych funkcji miał służyć jeden system wyświetlaczy.

ilustracjastrzałka

ROZWIĄZANIE FIRMY SONY

Na początku 2018 r. firmy Sony i Bondalti przez trzy miesiące ściśle współpracowały nad stworzeniem dedykowanego systemu ostrzegawczego AV i profesjonalnego systemu do wyświetlania. Te dwa elementy miały spełniać zmieniające się potrzeby fabryki bez dodatkowych prac przy obecnym systemie informatycznym firmy Bondalti. Obie firmy razem zaprojektowały i wdrożyły nowy, dostosowany do indywidualnych potrzeb system ostrzeżeń wizualnych. Wykorzystano w nim rozwiązanie TEOS Manage, umożliwiające kompleksowe zarządzanie sprzętem i pomieszczeniami biurowymi, oraz 13 monitorów profesjonalnych BRAVIA.

System TEOS Manage upraszcza przygotowywanie i przesyłanie materiałów signage na wszystkie monitory profesjonalne, teraz spełniające podwójną funkcję. W codziennym użytkowaniu służą one do wyświetlania informacji dla pracowników i gości. W razie awarii chemicznej nowy system ostrzegania natychmiast przejmie kontrolę nad wszystkimi monitorami i przekaże zrozumiałe informacje o zdarzeniu, bieżącej sytuacji i koniecznych działaniach — zwłaszcza dla osób, które tych informacji najbardziej potrzebują. Rozwiązanie Sony TEOS wyróżniało się na tle konkurencji elastycznością i możliwością dostosowania do specyficznych potrzeb. Dla firmy Bondalti oznaczało to, że mimo szybko zachodzących zmian niezbędny system bezpieczeństwa może być stale aktualny.

— System ostrzeżeń wizualnych, który stworzyliśmy wspólnie z firmą Sony, jest bez porównania lepszy od wcześniejszego rozwiązania. Specjaliści z Sony doskonale rozumieli ograniczenia poprzedniego systemu. Potrafili też wskazać w naszym systemie informatycznym wąskie gardła, które trzeba było wyeliminować. Dawniej w razie awarii mieliśmy tylko sygnalizację dźwiękową. Dziś możemy przekazywać szczegółowe, dynamicznie aktualizowane i przyciągające uwagę informacje, które zapewnią naszym pracownikom bezpieczeństwo i zrozumienie sytuacji — podsumowuje Moura.

Zalety nowego systemu nie ograniczają się do wyświetlania bogatych materiałów informacyjnych: jest on także znacznie bardziej elastyczny i prostszy w użyciu  niż poprzednie rozwiązanie. W przypadku zmian w funkcjonowaniu zakładu Bondalti można łatwo i szybko przeprogramować system ostrzegawczy, aby przekazywał on aktualne sposoby reagowania na wszelkie problemy.

Poza zakładem w Estarreja przedsiębiorstwo wykorzystuje rozwiązanie Sony TEOS Manage i monitory profesjonalne BRAVIA w systemie digital signage wyświetlającym ogólne informacje o firmie w jej biurach.

Ze względu na różne potencjalne zastosowania, firmy Bondalti i Sony przewidują w najbliższych miesiącach dalszą ścisłą współpracę, której celem będzie wprowadzanie kolejnych innowacji w systemie ostrzegania. Wkrótce po instalacji firma Bondalti była przyjemnie zaskoczona bogactwem szczegółów zapewnianym przez nowe rozwiązanie Sony. Interesowała się także potencjalnymi przyszłymi zastosowaniami systemu jako narzędzia zapewniającego bezpieczeństwo i dodatkowe możliwości komunikacji.

Źródło: Sony Professional Solutions

www.sony.pl/pro

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764