Digital Signage, digital out of home, digital merchandising, narrowcasting.
Digital signage bywa określany skrótem DOOH - Digital out-of-home, (chociaż to ostatnie pojęcie dotyczące reklamy zewnętrznej jest zawężone w stosunku do zasięgu branży DS). Niektóre firmy i organizacje używają określenia narrowcasting, digital merchandising. DS to jeden z elementów komunikacji cyfrowej.
Światową organizacją opracowującą standardy dla digital signage jest m.in POPAI The Global Association for Marketing at-Retail.
Pojęcie obejmuje zintegrowaną formę zarządzania systemem, w skład którego wchodzą wyświetlacze elektroniczne (cyfrowe znaki, infokioski), które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości (używane nośniki to LCD, LED, display plazma, obrazy z projektorów multimedialnych). Nośniki informacji (ekrany) określane są jako public displays (PD).
Systemy digital signage, wykorzystywane są na lotniskach, punktach sprzedaży, sieciach usługowych ( np. firmy turystyczne, nieruchomości, informacja miejska, dworce, centra handlowe itp.).
Reklama z wykorzystaniem digital signage jest formą digital out-of-home (DOOH) advertising. Jej celem jest dostarczanie wiadomości kierowanych do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza (local advertising). Duża i szybka zmienność treści wymaga stosowania monitoringu i zarządzania online wyświetlaczami za pomocą CMS.
Targi Digital Signage w Europie odbywają się w Essen w Niemczech.
Jedna z pierwszych konferencji digital signage w Polsce, zorganizowana przez POPAI Poland odbyła się 27 maja 2009 r. w Warszawie.
(za: Wikipedia, CC BY-SA 3.0)