W dniach 9-10 października br. w warszawskim hotelu Novotel Airport odbędzie się trzecia edycja międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends - branżowej imprezy kierowanej do firm oraz instytucji, zainteresowanych wykorzystaniem lub stworzeniem sieci Digital Signage do celów reklamowych lub informacyjnych. Podczas dwudniowego forum spotka się kilkuset przedstawicieli różnych branż. Konferencja została przeniesiona z maja na termin, który jest dogodniejszy dla większości uczestników.
Do końca czerwca obowiązują atrakcyjne warunki udziału w konferencji. Szczególnie interesujący jest pakiet VIP, który obejmuje udział w obu dniach konferencyjnych oraz nocleg w Hotelu Novotel Airport (liczba pakietów ograniczona). Dla przedstawicieli instytucji finansowanych z budżetu państwa oraz domów mediowych udział w konferencji jest bezpłatny. Konferencja jest planowana na ok. 200 uczestników.
W tym roku, wychodząc naprzeciw sugestiom uczestników poprzednich edycji, organizator wprowadził dwie zasadnicze zmiany. Przede wszystkim, wprowadzono podział tematyki konferencji na dwa, niezależne programowo dni, dzięki czemu uczestnicy konferencji mogą wziąć udział w dwudniowych obradach, bądź też tylko w wybranym jednym dniu. Drugą nowością jest bezpłatne wejście na Expo, przez co oferta Sponsorów i Wystawców dotrze do szerszej publiczności.
Tematyka pierwszego dnia będzie dotyczyła całokształtu zagadnień związanych z reklamą na nośnikach DS. Zostaną przedstawione m.in. takie tematy jak: przegląd sieci DS w Polsce, standaryzacja i wyniki badań, kontent reklamowy, agregacja nośników i dostępnego czasu reklamowego oraz współpraca z domami mediowymi i reklamodawcami. Ponadto Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association planuje przedstawienie trzech raportów dotyczących rynku DS w Polsce.
Równolegle zaplanowano drugą edycję Content Day, czyli sesji dla osób zajmujących się przygotowywaniem przekazu wizualnego i merytorycznego na nośnikach DS. W ramach warsztatów odbędzie się wymiana informacji i przegląd różnych koncepcji z Polski i zagranicy, z których najciekawsze zostaną zaprezentowane wszystkim uczestnikom konferencji.
Dzień zakończy gala DST 2012, podczas której gala „PDSA Awards”, na której zostaną wręczone nagrody dla laureatów konkursu PDSA Awards 2012 pod patronatem Polish Digital Signage Association.
Drugi dzień to DS reklamowy i informacyjny, instalowany w obiektach własnych (np. banki, operatorzy telekomunikacyjni itp.) oraz w miejscach użyteczności publicznej (dworce, stadiony, muzea, hotele itp.). Przykłady najciekawszych rozwiązań, nowe trendy i technologie (interakcja, dotyk, gesty), rozwiązania sprzętowe i oprogramowanie.
Tematyka konferencji obejmuje także wykorzystanie DS w komunikacji wewnętrznej i handlu detalicznym. W bloku kończącym konferencję zostanie zaprezentowany biznes DS od strony biznesowej i technologicznej.
Niezależnie, w trakcie obu dni obradom konferencyjnym będą towarzyszyć targi DS EXPO, na których na powierzchni 400m2 prezentować będą się firmy reprezentujące rynek DS w Polsce. W odróżnieniu do konferencji, na DS EXPO nie ma ograniczenia liczby uczestników.
Źródło: PDSA