logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym

  PR 17.11.2021, przeczytano 329 razy
ilustracjastrzałka

70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne środowisku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/displaye-sprawdzonym-sposobem-na-wsparcie-sprzedazy-w-sezonie-swiatecznym,393799,artykul.html

W listopadowo-grudniowym czasie detaliści stoją przed jednoczesną szansą i zagrożeniem: jak wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcić rosnącą liczbę klientów do kupna akurat ich produktów? Jednym ze sposobów na wzmocnienie obecności marki jest wykorzystanie displayów.

Zakupy w sklepach stacjonarnych nadal bardziej popularne

Dane DS Smith wskazują, że 52 proc. konsumentów pomimo pandemii nadal woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych. W tego rodzaju sklepach najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu, a także żywność i napoje. W tej ostatniej kategorii różnica jest naprawdę znacząca i wynosi 83 proc. do 17 proc. na korzyść sklepów stacjonarnych[1]. Najlepiej to zaobserwować w przedświątecznym okresie, gdy zwiększa się liczba odwiedzających w sklepach.

Producenci, szczególnie wyżej wspomnianych artykułów, traktują czas przed świętami Bożego Narodzenia jako szansę na zwiększenie sprzedaży i zaistnienie w koszykach klientów. Z tego względu sklepy są ozdabiane nie tylko świątecznymi ozdobami, lecz także różnorodnymi materiałami POS (point of sale). Najczęściej klienci spotykają się z woblerami, ekspozytorami, standami, hangerami czy displayami.

Wielkogabarytowe, efektowne i… przyjazne środowisku

DS Smith, wiodący producent ekologicznych opakowań, odpowiada na potrzeby klientów i projektuje rozwiązania tworzone na miarę. Ciekawym przykładem jest ostatnia współpraca z Intersnack Polska, producentem słonych przekąsek, orzechów i masła orzechowego, który szukał rozwiązania wspierającego sprzedaż. W tym celu DS Smith zaproponował displaye w kształcie kociołka pełnego prażonych chipsów. Topper z nadrukiem offsetowym sprawił, że produkt był wyraźnie i apetycznie eksponowany. Pomimo swojej wielkości displaye były bardzo łatwe w złożeniu i lekkie dzięki zastosowaniu tektury. Spakowany display zajmował niewiele miejsca, można go było łatwo spakować i w większej ilości przewieźć w bagażniku samochodu osobowego.

Niecodzienne kształty displayów są coraz częściej wykorzystywane szczególnie w okresie świątecznym. Projektowane są displaye w kształcie choinek, ozdób świątecznych czy prezentów. Słowem takie, które przekonają klientów, że ich produkt nieodłącznie kojarzy się ze świętami. Teatralizacje często są przygotowywane z tradycyjnego standu i dodatkowych topperów i ścianek. Dzięki możliwości kilkakrotnego wykorzystania niektórych elementów producenci mogą liczyć na efektywność kosztową i środowiskową. Na taki wybór zdecydowała się marka Nestle, która planuje postawić displaye w świątecznych kolorach i kształtach w największych sklepach w Polsce.

– Promocja w punkcie sprzedaży jest szczególnie istotna w okresie świątecznym – marki zabiegają o uwagę konsumenta, a konkurencja jest bardzo nasilona, szczególnie w kategorii słodyczy – komentuje Agnieszka Trochimczuk, Shopper Activation Specialist w Nestlé Polska S.A. – Ciekawe kształty, wielkoformatowe ekspozycje, żywe kolory ze świątecznymi akcentami mają sprawiać, by kupowało się łatwo i przyjemnie. Jednak w tym świątecznym „szaleństwie” nie możemy zapominać o efektywności kosztowej i środowiskowej. Jednomateriałowe standy z modułami promocyjnymi pozwalają nam optymalnie planować nasze działania promocyjne – dodaje.

– Kreatywne rozwiązania pozwalają wyróżnić się pośród konkurencji, ale coraz istotniejszym czynnikiem jest zgodność z ekologią. Jak wynika z naszych badań, już ponad jedna czwarta konsumentów (27 proc.) przyznaje, że przestała kupować produkty konkretnych marek, ponieważ ich opakowania nie były zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To samo tyczy się ich materiałów promocyjnych. Jako dostawca displayów cały czas udoskonalamy produkty zgodnie z GOZ. Ostatnio wprowadziliśmy EKO-logiczne POS-y złożone z papierowych listew cenowych, tekturowych haków i papierowych mocowań na półki, dzięki czemu w pełni nadają się do recyklingu – mówi Aneta Szkoła, Dyrektor Zakładu Produkcji Displayów w DS Smith Polska.

Wszystkie produkty DS Smith są łatwe w złożeniu i nie zabierają dużo miejsca, dzięki czemu firmy minimalizują liczbę przejazdów, a co za tym idzie, emisję niepotrzebnego dwutlenku węgla. Displaye są projektowane tak, aby mogły być wielokrotnie użyte. Jest to możliwe dzięki wymiennym częściom lub dwustronnemu zadrukowaniu toppera w dwóch wersjach językowych.

W kierunku neutralności klimatycznej

W tym roku DS Smith ogłosiło, że do 2050 r. planuje osiągnąć zerową emisję netto, a do 2030 r. zredukować ją o 40 proc. Ostatnio jako pierwsza w branży opakowaniowej firma zaprezentowała tzw. Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), które pozwalają klientom ocenić, czy stosowane przez nich opakowania są przyjazne dla środowiska. Rok wcześniej firma wraz z Fundacją Ellen MacArthur wprowadziła na rynek Zasady Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Principles), polegające na pomocy firmom w eliminowaniu odpadów i zanieczyszczeń, utrzymaniu produktów i materiałów w użyciu oraz w regeneracji systemów naturalnych.

Źródło: DS Smith Polska

www.dssmith.com

Dodatkowe informacje:

[1] Deloitte, Zakupy świąteczne 2020 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
ING Bank Śląski: Brief w kampanii influencerskiej - czy to konieczność?
Czy dobra kampania influencerska musi być oparta twardo na briefie, wytycznych oraz dos & don'ts? Czy jest jeszcze miejsce na kampanie marketingowe, w których twórcy mają swój głos, tworzą je na podstawie własnych przekonań i doświadczeń?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764