Open Loyalty to platforma lojalnościowa dostępna open source, gotowa do działania w on-line i off-line. Rozwiązanie posiada gotowe do użycia funkcjonalności lojalnościowe i grywalizacyjne, może zostać również dopasowane graficznie. Kod aplikacji jest dostępny od marca na platformie GitHub.
Wykorzystując doświadczenia ze współpracy z firmami takimi jak ING Bank Śląski, INTERSPORT Polska, Reserved czy Smyk programiści Divante zbudowali platformę lojalnościową o otwartym kodzie źródłowym. Podejście open source oraz gotowe funkcjonalności przyspieszają wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego oraz zmniejszają jego koszty.
Aplikacja pomaga klientom rozwiązać cztery główne problemy biznesowe:
- Bardzo duża liczba klientów kupujących tylko jeden raz i niepowracających do sklepu;
- Silna i wyniszczająca konkurencja cenowa, problem z zarządzaniem polityką zniżkową oraz promocyjną w zależności od typu klienta;
- Brak punktu styku z klientem poza internetem, brak możliwości budowania trwałej relacji z klientem, nie tylko w oparciu o realizowane zakupy;
- Duże koszty pozyskania klienta oraz niewystarczająca efektywność reklam płatnych w pozyskaniu nowych klientów.
Dobrze zaprojektowana aplikacja lojalnościowa potrafi zwiększyć częstotliwość zakupów oraz w umiejętny sposób ominąć konkurencję cenową i poprawić zyskowność sprzedaży. Połączenie klienta z transakcją zrealizowaną w salonie stacjonarnym, urozmaicanie komunikacji w ramach grywalizacji oraz wykorzystanie wielu punktów styku pomaga budować lojalność. Na wzrost biznesu przekłada się również system nagradzania poleceń, który często pozwala pozyskać więcej nowych klientów niż płatne reklamy.
- Pozyskiwanie klientów i spowodowanie, by chcieli do nas wracać oraz nas polecać to klucz do sukcesu każdego biznesu. Od dawna mierzyliśmy się z tymi wyzwaniami pracując z różnymi partnerami, zazwyczaj używając świetnego UX, reklam płatnych czy marketing automation. Zauważyliśmy, że rozwiązania do budowy dedykowanych aplikacji z tego obszaru są drogie lub mało elastyczne. Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę Open Loyalty i udostępnienie aplikacji w open source – mówi Karol Bzik z Divante, Product Owner Open Loyalty.
W ramach aplikacji udostępnione zostały komponenty pozwalające na budowę rozwiązania lojalnościowego o dowolnym kształcie i skali.
Kluczowe funkcjonalności Open Loyalty to:
- Definiowanie leveli na bazie wydatków lub liczby uzbieranych przez klientów punktów;
- Ustawianie reguł punktowych, w ramach których uczestnicy mogą zdobywać punkty na bazie historii zakupowej;
- Mechanizm nagradzania poleceń nowych klientów;
- Zarządzanie użytkownikami - poza gromadzeniem danych klientów możliwa jest również zaawansowana segmentacja uczestników programu. Aplikacja posiada kokpity działające w wielu kanałach, w tym kokpit rozszerzający sklep internetowy o nowe funkcjonalności lojalnościowe, kokpit klienta możliwy do wykorzystania jako portal klienta, czy POS kokpit - umożliwiający interakcję z klientami w salonach stacjonarnych.
Otwarta architektura rozwiązania pozwala na dowolne modyfikacje i rozbudowę oraz pełne dopasowanie graficzne każdego elementu programu lojalnościowego.
Platforma Open Loyalty została opracowana w oparciu o technologie takie jak Symfony 3, Foundation Zurb, AngularJS, Elastic oraz Docker. Wykorzystanie podejścia open source pozwala na gromadzenie i przetwarzanie danych o zachowaniach użytkowników bez wysyłania ich na zewnątrz, jak może to mieć miejsce w przypadku rozwiązań typu SaaS (Software as a Service).
Aplikacja została udostępniona na GitHub w ramach licencji opartej o licencję MIT i przyciąga już pierwszych klientów - z Polski i zagranicy.
Więcej informacji o platformie Open Loyalty znajduje się na stronie www.openloyalty.io.
Źródło: Divante