logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dizajn powszechny – nowe znaki dla baru i szkoły

   13.01.2022, przeczytano 2559 razy
strzałkistrzałka
Fot. Rafał Kołsut / Traffic Design

Mural metalograficzny na szkole podstawowej i ręcznie malowany szyld na barze Smakosz podbijają przestrzeń publiczną i internetową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dizajn-powszechny-%E2%80%93-nowe-znaki-dla-baru-i-szkoly,394384,artykul.html

Stowarzyszenie Traffic Design skończyło rok dwiema nowymi realizacjami w przestrzeni publicznej. Pierwsza z nich to mural metalograficzny zaprojektowany przez Martę Przeciszewską dla Szkoły Podstawowej nr 21 w Gdyni. Inspiracją dla współpracującej z Traffic Design graficzki były dziecięce marzenia, nauka i charakterystyczne gdyńskie elementy: rybki z pomnika przy Bulwarze Nadmorskim oraz fontanna ze Skweru Kościuszki.

Mural został namalowany w stonowanej kolorystyce beżów, szarości i błękitu. Lekkości elementom graficznym dodaje wykonanie części z nich z metalu i zamocowanie na dystansie. Nie jest to koniec współpracy Traffic Design z Martą Przeciszewską i społecznością SP 21 - w nadchodzącym roku projekt zostanie rozwinięty o identyfikację graficzną szkoły. W planach jest także spotkanie z uczniami, żeby opowiedzieć im o procesie pracy nad muralem. Projekt Marty Przeciszewskiej powstał w ramach jej pracy doktorskiej i będzie rozwijany o elementy identyfikacji graficznej.

Mural został zrealizowany w ramach długoterminowej współpracy z Miastem Gdynia, podobnie jak szyld baru Smakosz. Jest to drugi po „Słonecznym” szyld baru mlecznego zrealizowany przez Traffic Design.

- Cieszy nas wprowadzanie dizajnu i promowanie dobrych praktyk projektowych w miejscach, które zwykle nie dysponują ogromnymi budżetami, ale za to są dostępne dla użytkowników, niezależnie od zasobności portfela. - Monika Domańska, Traffic Design

Bar Smakosz mieści się w wolnostojącym budynku w dzielnicy Chylonia. W ramach projektu powstał napis z nazwą oraz mural na ślepej ścianie – całość została zaprojektowana i wykonana przez projektantów z Traffic Design.

- Zasięg projektu przekroczył nasze oczekiwania. Na samym Facebooku Stowarzyszenia re:design zobaczyło ponad 125 tyś. widzów. Dzięki zainteresowaniu mediów i internautów w sobotę po publikacji osiągnięto weekendowy rekord frekwencji w Smakoszu. Jedzenie skończyło się o godzinie 13:00 i zespół musiał je ekspresowo dorabiać, aby wykarmić wszystkich odwiedzających. Nie moglibyśmy sobie wyobrazić lepszego początku 2022 roku. - Monika Domańska, Traffic Design

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Dizajn powszechny – nowe znaki dla baru i szkoły w Gdyni

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764