logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dizajn powszechny – nowe znaki dla baru i szkoły

   13.01.2022, przeczytano 1474 razy
strzałkistrzałka
Fot. Rafał Kołsut / Traffic Design ZOBACZ ILUSTRACJE

Mural metalograficzny na szkole podstawowej i ręcznie malowany szyld na barze Smakosz podbijają przestrzeń publiczną i internetową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dizajn-powszechny-%E2%80%93-nowe-znaki-dla-baru-i-szkoly,394384,artykul.html

Stowarzyszenie Traffic Design skończyło rok dwiema nowymi realizacjami w przestrzeni publicznej. Pierwsza z nich to mural metalograficzny zaprojektowany przez Martę Przeciszewską dla Szkoły Podstawowej nr 21 w Gdyni. Inspiracją dla współpracującej z Traffic Design graficzki były dziecięce marzenia, nauka i charakterystyczne gdyńskie elementy: rybki z pomnika przy Bulwarze Nadmorskim oraz fontanna ze Skweru Kościuszki.

Mural został namalowany w stonowanej kolorystyce beżów, szarości i błękitu. Lekkości elementom graficznym dodaje wykonanie części z nich z metalu i zamocowanie na dystansie. Nie jest to koniec współpracy Traffic Design z Martą Przeciszewską i społecznością SP 21 - w nadchodzącym roku projekt zostanie rozwinięty o identyfikację graficzną szkoły. W planach jest także spotkanie z uczniami, żeby opowiedzieć im o procesie pracy nad muralem. Projekt Marty Przeciszewskiej powstał w ramach jej pracy doktorskiej i będzie rozwijany o elementy identyfikacji graficznej.

Mural został zrealizowany w ramach długoterminowej współpracy z Miastem Gdynia, podobnie jak szyld baru Smakosz. Jest to drugi po „Słonecznym” szyld baru mlecznego zrealizowany przez Traffic Design.

- Cieszy nas wprowadzanie dizajnu i promowanie dobrych praktyk projektowych w miejscach, które zwykle nie dysponują ogromnymi budżetami, ale za to są dostępne dla użytkowników, niezależnie od zasobności portfela. - Monika Domańska, Traffic Design

Bar Smakosz mieści się w wolnostojącym budynku w dzielnicy Chylonia. W ramach projektu powstał napis z nazwą oraz mural na ślepej ścianie – całość została zaprojektowana i wykonana przez projektantów z Traffic Design.

- Zasięg projektu przekroczył nasze oczekiwania. Na samym Facebooku Stowarzyszenia re:design zobaczyło ponad 125 tyś. widzów. Dzięki zainteresowaniu mediów i internautów w sobotę po publikacji osiągnięto weekendowy rekord frekwencji w Smakoszu. Jedzenie skończyło się o godzinie 13:00 i zespół musiał je ekspresowo dorabiać, aby wykarmić wszystkich odwiedzających. Nie moglibyśmy sobie wyobrazić lepszego początku 2022 roku. - Monika Domańska, Traffic Design

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Dizajn powszechny – nowe znaki dla baru i szkoły w Gdyni

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ploter dla architekta powinien być przede wszystkim... No właśnie – jak wybrać maszynę, która stanowi podstawowe wyposażenie każdego biura architektonicznego? Jak sprawnie tworzyć wizualizacje i drukować dokumentację projektową? Na te pytania w obchodzony 1 lipca Światowy Dzień Architektury odpowiada ekspert Canon Polska.
Coraz więcej klientów będzie kupowało produkty w sklepach internetowych zamiast stacjonarnych. Co za tym idzie znacząco rosnąć będą wydatki na reklamę w sieci. Według prognoz specjalistów nawet dwukrotnie w ciągu najbliższych czterech lat.
Im więcej doświadczenia na zagranicznych rynkach, tym większa gotowość i otwartość polskich firm na korzyści związane z internacjonalizacją. To jedne z głównych wniosków wynikających z najnowszego raportu PwC na temat polskich inwestycji za granicą. Ponad 60 proc. przedsiębiorców, którzy już są obecni na innych rynkach, planują dalszą...
Nowa rola inteligentnej cyfrowej komunikacji wizualnej w stale zmieniającym się świecie
W ubiegłym miesiącu miałam okazję pojechać do Barcelony, by po raz pierwszy od dwóch lat wziąć udział w wystawie Integrated Systems Europe (ISE). Przypomniało mi to, że świat wraca do rutyny i norm. Jednocześnie będzie to zasadniczo inny świat – idący naprzód.
Dlaczego niektóre sklepy internetowe świecą pustkami? Tegoroczny raport State of Ecommerce pokazuje, że wiele działań sklepów internetowych nie przekłada się na zainteresowanie konsumentów, a niektóre wręcz je zmniejszają. Z publikacji dowiemy się m.in., co drażni klientów i wpływa na rezygnację z zakupów oraz dlaczego również...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764