logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Dizajn powszechny – nowe znaki dla baru i szkoły

   13.01.2022, przeczytano 247 razy
strzałkistrzałka
Fot. Rafał Kołsut / Traffic Design ZOBACZ ILUSTRACJE

Mural metalograficzny na szkole podstawowej i ręcznie malowany szyld na barze Smakosz podbijają przestrzeń publiczną i internetową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dizajn-powszechny-%E2%80%93-nowe-znaki-dla-baru-i-szkoly,394384,artykul.html

Stowarzyszenie Traffic Design skończyło rok dwiema nowymi realizacjami w przestrzeni publicznej. Pierwsza z nich to mural metalograficzny zaprojektowany przez Martę Przeciszewską dla Szkoły Podstawowej nr 21 w Gdyni. Inspiracją dla współpracującej z Traffic Design graficzki były dziecięce marzenia, nauka i charakterystyczne gdyńskie elementy: rybki z pomnika przy Bulwarze Nadmorskim oraz fontanna ze Skweru Kościuszki.

Mural został namalowany w stonowanej kolorystyce beżów, szarości i błękitu. Lekkości elementom graficznym dodaje wykonanie części z nich z metalu i zamocowanie na dystansie. Nie jest to koniec współpracy Traffic Design z Martą Przeciszewską i społecznością SP 21 - w nadchodzącym roku projekt zostanie rozwinięty o identyfikację graficzną szkoły. W planach jest także spotkanie z uczniami, żeby opowiedzieć im o procesie pracy nad muralem. Projekt Marty Przeciszewskiej powstał w ramach jej pracy doktorskiej i będzie rozwijany o elementy identyfikacji graficznej.

Mural został zrealizowany w ramach długoterminowej współpracy z Miastem Gdynia, podobnie jak szyld baru Smakosz. Jest to drugi po „Słonecznym” szyld baru mlecznego zrealizowany przez Traffic Design.

- Cieszy nas wprowadzanie dizajnu i promowanie dobrych praktyk projektowych w miejscach, które zwykle nie dysponują ogromnymi budżetami, ale za to są dostępne dla użytkowników, niezależnie od zasobności portfela. - Monika Domańska, Traffic Design

Bar Smakosz mieści się w wolnostojącym budynku w dzielnicy Chylonia. W ramach projektu powstał napis z nazwą oraz mural na ślepej ścianie – całość została zaprojektowana i wykonana przez projektantów z Traffic Design.

- Zasięg projektu przekroczył nasze oczekiwania. Na samym Facebooku Stowarzyszenia re:design zobaczyło ponad 125 tyś. widzów. Dzięki zainteresowaniu mediów i internautów w sobotę po publikacji osiągnięto weekendowy rekord frekwencji w Smakoszu. Jedzenie skończyło się o godzinie 13:00 i zespół musiał je ekspresowo dorabiać, aby wykarmić wszystkich odwiedzających. Nie moglibyśmy sobie wyobrazić lepszego początku 2022 roku. - Monika Domańska, Traffic Design

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Dizajn powszechny – nowe znaki dla baru i szkoły w Gdyni

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W październiku obchodziliśmy CX Day – Customer Experience Day[1]. Nie słyszałeś o nim? Nie Ty jeden. Na świecie, szczególnie na Zachodzie, to duże święto przypominające o tym, jak ważne jest dbanie o odpowiednie doświadczenie konsumentów w pozyskiwaniu lojalnych klientów. W Polsce jego istnienia często nie są świadome same marki, czy eksperci...
Dostawy w e-commerce a ekologia
Rynek e-commerce, m.in. z powodu wprowadzanych w czasie pandemii lockdown’ów czy ograniczeń w handlu stacjonarnym, bardzo się rozwinął. Zakupy w dużej mierze przeniosły się do sieci, a samo posiadanie e-sklepu stało się wręcz koniecznością. Świadomość konsumentów rośnie, często nie ograniczają się już oni wyłącznie do wyboru ekologicznych...
B2B w internecie. Co zrobić, aby być widocznym?
Do 2025 r. 75% globalnej siły roboczej będą stanowić millenialsi*. Wzrost liczby pracowników myślących „cyfrowo”, zmienił bieg tradycyjnych zakupów B2B. Mimo to, nadal część przedsiębiorstw, działających w tym modelu, niewiele wie o możliwościach wykorzystania internetu w celach marketingowych. Tymczasem strategia marketingowa firmy z sektora B2B musi...
Media jeszcze nigdy nie były tak ważne dla przedsiębiorców
Pomimo niezbitych dowodów na bezprecedensową siłę mediów, wciąż znaczna część przedsiębiorców waha się przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług profesjonalnych agencji PR. Dlaczego? Powodów można doszukiwać się zarówno we wciąż niepewnej sytuacji gospodarczej, jak i nadal dojrzewającej kulturze biznesowej na polskim rynku w...
Wraz z postępującą transformacją cyfrową obserwujemy zmiany w różnych obszarach życia społeczno-gospodarczego. Jest to zauważalne chociażby w kontekście dostępu do informacji, które użytkownicy, dzięki nowym technologiom mogą odbierać z wielu źródeł na kilku urządzeniach jednocześnie i w różnych modelach. Wzrastają oczekiwania względem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764